Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-04-18, 18:48
Medlem
urgentmessages avatar
Måste ändå säga att jag tycker många av er som skriver här skriver intressanta, vettiga och roliga inlägg. Roligt att vara här och läsa (nyanvändare på flashan men har blivit så inspirerad efter flashback forever)
2023-04-18, 18:48
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urgentmessage
hahaha, och Erik är då ca 75 år och fortfarande pissed

Klart han är pissed. Amanda har ju fortfarande inte legat med honom.
2023-04-18, 18:50
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Aha så när du kritiserar MIN läsförståelse är det ok.

Nja.

För tydlighetens skull har jag redigerat in två synonymer, så att det ska vara lättare att förstå någon annans uttalande.

Du kan tacka mig senare.
Senast redigerad av Xedome 2023-04-18 kl. 18:53.
2023-04-18, 18:50
Medlem
urgentmessages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Spoiler?

Citat:
Ursprungligen postat av Rinaldo-Montalbano
Det är klart nu!

Årets vinnare av Robinson vårsäsongen 2023 är Carro. Hon har fått till det med den särklassigt sötaste deltagaren i en svensk dokusåpa (och kanske även internationellt) genom tiderna. Vad är en halv mille och en ful trästatyett och en glad Anders Lundin mot detta?

Ja, vi har fattat att du är kär i Alva
2023-04-18, 18:52
Medlem
urgentmessages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Klart han är pissed. Amanda har ju fortfarande inte legat med honom.

Stackars stackars Erik. Tur ändå att han är hemligt gift
2023-04-18, 18:53
Medlem
Ganonitos avatar
Är det en vitligofläck Christoffer har i ansiktet? Och varför ser vi den först nu? Kan inte dra mig till minnes att han hade den när Robinson började.
2023-04-18, 18:53
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Stackars stackars Erik. Tur ändå att han är hemligt gift

2023-04-18, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naghini
Du behöver inte oroa dig, jag har inget problem med att hitta någon sexpartner Däremot blir man ju lite fundersam över hur det står till med dig med tanke på det hat och den bitterhet du verkar besitta.
Eftersom att du inte kan bemöta mig logiskt så måste du kalla mig hatisk, det är tecken på att du är dum i huvudet, alltså i din skalle. Jag oroar mig inte ganska skönt att du saknar sexpartner.
2023-04-18, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Om det är någon du tror skall vinna så ska du väl inte lägga det i en spoiler och sen tillägga att säker källa ligger bakom ditt tips. Det är jävelskap du hållit på med
Nej detta är ren och skär sanning så som den står i bibelen.
2023-04-18, 19:02
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wihnei14
Jag oroar mig inte ganska skönt att du saknar sexpartner.

Någon annan får driva språkkursen i Robinson-tråden vidare ett tag. Uppenbarligen lämnar språkvården här en del i övrigt att önska och leder till total begreppsförvirring.

Apropå det, kör ju Zeki en del utländska ordspråk i Robinson. Någon som vet vilket land dessa härstammar från?

"Du skall inte luta dig mot en instabil vägg, för då faller du med den", osv.

Kanske vore det på sin plats med några gamla hederliga svenska ordspråk i såpan.

"Små grytor har också öron!" är ett ordspråk jag tror skulle kunna passa Chris hädanefter i lag Syd.

"Själv är bäste dräng" - Oskar, lag Nord.
Senast redigerad av Xedome 2023-04-18 kl. 19:05.
2023-04-18, 19:03
Medlem
urgentmessages avatar
Hur tro "ni" att ni skulle klara er i Robinson?

Själv skulle jag inte lida av matbristen tror jag, men om jag inte får sova kommer jag blir sur som satan

Jag är inte heller någon tävlingsmänniska när det gäller fysiska tävlingar, är inte så smidig och snabb direkt. Plankan skulle jag kanske ta, eller sånt där man bara ska hålla ut i evigheter. Är expert på att sitta i mina egna tankar i evigheter, så jag skulle inte bli uttråkad. Sen när det gäller siffror och räkna på saker skulle jag nog greja rätt bra.

Sociala spelet skulle jag ha svårt med, skulle nog lätt bli sårad om folk planerade rösta ut mig. Är inte heller någon som snackar skit om folk, utan är tyvärr lite sån där som försöker "förstå" hur alla är och vill känna alla på tu man hand. Men skulle nog vara lite mer tyst när vi sitter hela gruppen och pratar. Och iom att jag själv är rätt "snäll" så skulle jag nog lätt bli ett offer. Sen skulle jag bli galen på att inte kunna få vara ifred om jag vill. Även om det är en ö och man säkert kan gå iväg själv om man vill, så skulle jag nog bli irriterad över att jag måste vara med och tävla och greja när jag helst vill sitta själv på en stubbe och tänka på något annat.
2023-04-18, 19:08
Medlem
Citat:
Hur tro "ni" att ni skulle klara er i Robinson?

Själv skulle jag inte lida av matbristen tror jag, men om jag inte får sova kommer jag blir sur som satan

Jag är inte heller någon tävlingsmänniska när det gäller fysiska tävlingar, är inte så smidig och snabb direkt. Plankan skulle jag kanske ta, eller sånt där man bara ska hålla ut i evigheter. Är expert på att sitta i mina egna tankar i evigheter, så jag skulle inte bli uttråkad. Sen när det gäller siffror och räkna på saker skulle jag nog greja rätt bra.

Sociala spelet skulle jag ha svårt med, skulle nog lätt bli sårad om folk planerade rösta ut mig. Är inte heller någon som snackar skit om folk, utan är tyvärr lite sån där som försöker "förstå" hur alla är och vill känna alla på tu man hand. Men skulle nog vara lite mer tyst när vi sitter hela gruppen och pratar. Och iom att jag själv är rätt "snäll" så skulle jag nog lätt bli ett offer. Sen skulle jag bli galen på att inte kunna få vara ifred om jag vill. Även om det är en ö och man säkert kan gå iväg själv om man vill, så skulle jag nog bli irriterad över att jag måste vara med och tävla och greja när jag helst vill sitta själv på en stubbe och tänka på något annat.
Jag skulle vara helt värdelös och hamna i dispyter med alla, och förmodligen skulle det leda till våld. De kedjar fast mig vid ett träd där jag skriker primalvrål hela nätterna för att hålla alla vakna för att ha större chans att vinna någon tävling själv, en tävling som inte är fysiskt krävande. Dessutom skulle min svettstank förstöra för både produktionsteamet och lokalbefolkningen och ge de men för livet. Det skulle kunna leda till kraftiga depressioner bland andra deltagare. Chanserna är således goda.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in