Citat:
Ursprungligen postat av
Heretic77
Domen kommer ju imorgon så då kan man väl försöka sig på sig en gissning. Det är osäkert utifrån teknisk bevisning som vanligtvis finns, och är spiken i kistan för många gm. Men som helhet tycker jag inte det är några större frågetecken kring bådas delaktighet, före, efter och även under mordet.
M s historia om vad som hände i lägenheten tror jag rätten kommer lämna därhän. Där går dom på delar av J s historia som kan styrkas med stödbevisning. Båda kommer dömas för mord och grovt gravfridsbrott. Likgiltighetsuppsåt för M som får 14 år och J avsiktsuppsåt som får 18 år.
Jag är väldigt ambivalent angående M och tror det kan sluta hur som.
J kan det nog bli 18 för, eftersom hon är så ung. Om hon varit äldre hade det nog landat på livstid, alla delhändelser är ju försvårande; försvårande av utredning, lura en gammal vän i en dödsfälla, misshandel, utdraget förlopp med svår dödsångest, transportera kroppen till skogen, gömma den och som grädde på moset, bränna den...TVÅ gånger.
Med den digra listan tillsammans med mordbränderna i botten KANSKE rätten ändå överväger livstid, trots hennes ålder.