2023-04-18, 02:00
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Om du anser dig ha bättre kunskaper än RL, fine, men jag har inte det och jag utgår ifrån att de kan sitt jobb.

Jag anser mig inte ha bättre kunskaper än RL inom rättsmedicin... däremot anser jag mig ha bättre kunskaper än RL i självförsvar...

En rättsläkares jobb är inte att kunna självförsvar därav mitt frågande om du körde på auktoritetsargumentet.
Senast redigerad av nousernameneeded 2023-04-18 kl. 02:07.
Citera
2023-04-18, 02:04
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Jag tänkte att eftersom det var sista chansen före dom så kanske, kanske.

Det låter långsökt... om hon nu är så trög i huvudet som du påstår att hon är dokumenterad för... men visst! Jag kan inte säga bu eller bä men hon verkar ju ha en intelligens som får en fiskmås att framstå som intelligent. Så jag tvekar ändå på att hon sagt något.
Citera
2023-04-18, 03:38
Medlem
Citat:
Kanske inte, men jag skulle kunna tänka mig det. Sista tåget.
Ja du kämpar för M trovärdighet
Citera
2023-04-18, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Det låter långsökt... om hon nu är så trög i huvudet som du påstår att hon är dokumenterad för... men visst! Jag kan inte säga bu eller bä men hon verkar ju ha en intelligens som får en fiskmås att framstå som intelligent. Så jag tvekar ändå på att hon sagt något.
Jag tror inte att M har låg intelligens som det påstås här
Hon var medbjuden på alla fester och ingen av Vetlandaungdomarna har beskrivit henne som väldigt annorlunda
Citera
2023-04-18, 04:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Det står i sammanfattningen.
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)

Tack!
Citera
2023-04-18, 04:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Nu tolkar vi FUP olika, men jag anar att hon själv hade tänkt ta bilen - inte cykeln - och köra fram den för att baxa in T i den. Så snart som möjligt eftersom grannen hade ringt på dörren. Gissar att T låg i vindsförrådet just då och att hon ville ge intryck av att vara så pass onykter att hon behövde skjuts. Därför antar hon också erbjudandet.

Hälsa på kompisar? - Som den kallsinniga person J är vill hon ge intryck av att allt är som vanligt?

Hon hade enligt förhör tänkt dumpa T:s mobil efter vägen, men det glömdes bort? Eller så fick hon den briljanta idén att skylla på grannen som kidnappare som hon senare gjorde i förhör.

Det finns väl egentligen bara två rimliga teorier om varför JJ har med sig TTs telefon till mcd - antingen av rent slarv, hon glömmer helt enkelt, eller för att hon tänkt dumpa den på vägen nånstans men aldrig får nåt bra tillfälle (kanske går hon ur bilen för att prata med kompisar och tänker "tappa" den men det blir inte riktigt bra?).
Citera
2023-04-18, 05:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Jag anser mig inte ha bättre kunskaper än RL inom rättsmedicin... däremot anser jag mig ha bättre kunskaper än RL i självförsvar...

En rättsläkares jobb är inte att kunna självförsvar därav mitt frågande om du körde på auktoritetsargumentet.

Känner du aktuell rättsläkare? Vederbörande kan ha yrkesmilitär bakgrund.. Eller vara systerson till Chuck Norris. Vi vet inte.
Citera
2023-04-18, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amhearst
Känner du aktuell rättsläkare? Vederbörande kan ha yrkesmilitär bakgrund.. Eller vara systerson till Chuck Norris. Vi vet inte.

Poängen är väl ändå att rättsläkaren inte förhörs pga sin kunskap om Way of the dragon, utan för att hon är just rättsläkare. Jag noterar också att du försöker tillskriva rättsläkaren ett annat kön än det som verkar framgå av hennes namn och röst, så väldigt modernt av dig.
Citera
2023-04-18, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag tror inte att M har låg intelligens som det påstås här
Hon var medbjuden på alla fester och ingen av Vetlandaungdomarna har beskrivit henne som väldigt annorlunda

Hon kan ha medelmåttig intelligens eftersom hon klarade av att få sitt körkort.
Citera
2023-04-18, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
Finns inte på kartan att M blir dömd för medhjälp. Det Rullman beskriver är mord. Döms hon för det så är det 16 år. Annas kommer M bara dömas för grovt gravfridsbrott. Det är min uppfattning.
Medhjälp ligger inom ramen för mord, så det kan hon också dömas för.
Citera
2023-04-18, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag har letat tillbaka i ditt/era inlägg. Var finns ovanstående att finna i FUP?

Det är Flashmaner som har citerat från fupen, hen bör ha exakt datum
Citera
2023-04-18, 08:23
Medlem
LuiLuis avatar
Är det imorgon kl 14 som tingsrättens dom faller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in