2023-04-18, 01:34
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Njä. Jag tror att Js makt över henne och hennes eget förnekande bromsade.

Jag inbillar mig att om hon under rättegången blivit förhörd bakom stängda dörrar hade mer av sanningen kommit fram.

Jaså att hon inte talade sanning från början när hon satt själv i förhörsrummet... det argumentet köper jag inte.
Citera
2023-04-18, 01:35
Medlem
Citat:
Njä. Jag tror att Js makt över henne och hennes eget förnekande bromsade.

Jag inbillar mig att om hon under rättegången blivit förhörd bakom stängda dörrar hade mer av sanningen kommit fram.
M har haft lång tid på sig att berätta sanningen i en mycket lugnare miljö än i en rättsal så stängda dörrar hade troligtvis inte gett mer
Citera
2023-04-18, 01:36
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Jag tror alla ”eh” i Ms förhör är när en lögn presenteras. Det är ganska många eh:n i dom kritiska delarna.

Håller med om att en analys i ChatGPT vore intressant!
M har dokumenterade svårigheter med processhantering och behöver extra tid för att själv producera ett svar, vilket gör att "eh" inte nödvändigtvis är en lögn, men kan vara.
Citera
2023-04-18, 01:40
Medlem
Citat:
M har dokumenterade svårigheter med processhantering och behöver extra tid för att själv producera ett svar, vilket gör att "eh" inte nödvändigtvis är en lögn, men kan vara.

Vi får nog aldrig veta det heller…
Jag håller med det du skrev i ett tidigare inlägg att hon nog borde fått prata inför lykta dörrar i rätten. Först tyckte jag inte det, men jag har ändrat mig nu. Tänk om hon hade vågat berätta sanningen då?
Kan sånt ändras i HR? Eller är det bara inspelningar från TR då?
Citera
2023-04-18, 01:41
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Du kör fullt ut på appealing to authority va?

Med tanke på att så som det är beskrivet hur JLJ ska ha suttit för att hålla fast Toves armar så är det mer eller mindre omöjligt... att hon inte skulle ha fått skador på sig då Tove med stor sannolikhet skulle fått loss armarna...
Givetvis! Eget hitte-på duger inte som bevis.
Citera
2023-04-18, 01:43
Medlem
sybels avatar
Citat:
Jaså att hon inte talade sanning från början när hon satt själv i förhörsrummet... det argumentet köper jag inte.
Argument!? En inbillning är väl knappast ett argument?
Citera
2023-04-18, 01:46
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
M har haft lång tid på sig att berätta sanningen i en mycket lugnare miljö än i en rättsal så stängda dörrar hade troligtvis inte gett mer
Kanske inte, men jag skulle kunna tänka mig det. Sista tåget.
Citera
2023-04-18, 01:48
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Givetvis! Eget hitte-på duger inte som bevis.

Eget hitte på bevis? Du vet att det är just det du kör med om du kör på med auktoritetsargument...

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Auktoritetsargument

Citat:
Auktoritet A påstår att P är sant Alltså är P sant

Exempel:

Professorn i cellbiologi menar att cellplasma mest består av vatten Alltså består cellplasma mest av vatten

Auktoritetsargument kan leda till*argumentationsfel*eftersom sanningshalten i en uppgift inte beror på vem som framför den. Detta gäller även uppgifter som lämnas av sakkunniga, även om det i*induktiva resonemang*kan antas troligare för sakkunniga att lämna sanna uppgifter.

Därav min skepsis till det gällande att RL vet vad den pratar om att det är lika möjligt båda scenariona... då det är mer troligt att Tove tagit sig loss med armarna och tillfogat JLJ nån form utav skada.
Senast redigerad av nousernameneeded 2023-04-18 kl. 01:50.
Citera
2023-04-18, 01:50
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Argument!? En inbillning är väl knappast ett argument?

Då får du förklara din inbillning... varför höll äcklet käften? När hon kunde prata själv med polisen under förhören? så din inbillning ger jag inte mycket för då...
Citera
2023-04-18, 01:51
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Vi får nog aldrig veta det heller…
Jag håller med det du skrev i ett tidigare inlägg att hon nog borde fått prata inför lykta dörrar i rätten. Först tyckte jag inte det, men jag har ändrat mig nu. Tänk om hon hade vågat berätta sanningen då?
Kan sånt ändras i HR? Eller är det bara inspelningar från TR då?
Jo, det var hennes allra sista chans före dom, så kanske, kanske...

Vad som avgör om de ska infinna sig personligen eller det räcker med inspelning har jag ingen koll på.
Citera
2023-04-18, 01:56
Medlem
sybels avatar
Citat:
Eget hitte på bevis? Du vet att det är just det du kör med om du kör på med auktoritetsargument...

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Auktoritetsargument

Därav min skepsis till det gällande att RL vet vad den pratar om att det är lika möjligt båda scenariona... då det är mer troligt att Tove tagit sig loss med armarna och tillfogat JLJ nån form utav skada.
Om du anser dig ha bättre kunskaper än RL, fine, men jag har inte det och jag utgår ifrån att de kan sitt jobb.
Citera
2023-04-18, 01:57
Medlem
sybels avatar
Citat:
Då får du förklara din inbillning... varför höll äcklet käften? När hon kunde prata själv med polisen under förhören? så din inbillning ger jag inte mycket för då...
Jag tänkte att eftersom det var sista chansen före dom så kanske, kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in