2023-04-17, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Och idag är dom fortfarande gifta och lyckliga att få brudar är en sak, att behålla dom är en annan? det är vad tjejerna i tråden mäter efter, medans snubbarna mäter efter kort tidspreferens

Nä, Magnus med toppluvan och Sofia var bara gifta ett halvår: https://www.hant.se/noje/svt-profilerna-berattar-sanningen-om-uppbrottet/5102395
Citera
2023-04-17, 23:49
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastgaffel
Till Agusts försvar här vill jag bara påpeka att "formationen" är gemensam för hela småhusbyn i Uddebo. Flummiga verkar de absolut vara, men det är alltså inte han personligen som skapat sig ett litet altare för sina egna ritualer 😄

https://www.instagram.com/p/CdO5ha2BqFx/ https://www.instagram.com/p/CRkEuOpp21P/ Här syns den uppifrån, exempelvis.

Ok. Ser lite horror ut ändå.
Byn gemensamt?
Flummigt som du säger, och ännu mer sektvibbar ju.

Består hela byn av skräpiga små kojor?
Min känsla av moder-natur-leva-fritt-utanför-staten-trädkramar-healare består när jag ser det där.

Vi får väl se vad Agust introducerar Carro i för gemenskap kring det där?

Hur som. Han kanske ändå inte är så involverad? Men undrar om Carro är beredd på det skjul han har byggt, när hon är så impad över att han byggt ett eget hus?
Han kanske skulle hintat om att det är ett Tiny house?
Lite oroad blir man ju för hennes hälsa, då hon redan varit så skakig i skov.

Hennes hållning, där hon går ihopsjunket kutryggig är inte heller nyttigt för hälsan.
Även Stina går kutryggig.
Citera
2023-04-18, 00:48
Medlem
Den här säsongen är mer pripps blå än de andra
Citera
2023-04-18, 01:28
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Har du också gått på Kalles livslögners som han presenterade för att intala sig själv att det är en god match vi har sätt det i tidigare säsonger, någon som gick i sorg under bröllopet, det var lycksökerskan från Persien & Finansvalpen, det var dödsdömt och det handlade om hennes syn på honom, inte inre struggle eller tix nervosa
Du minns fel! det var ju så sent som förra säsongen som en viss Märta betedde sig och bortförklarade sig nästan exakt som Caroline under bröllopet, kanhända att hon sa ordet brist på attraktion men Caroline kanske är finkänsligare.

Och det intressantaste är ju att Caroline påminner om Märta till utseende, mens
August defaktodotum är direkt lik Märta i profil, där hade vi matchen för den feminist hon sökte

Citat:
Det är väl Gösta Tingström som fingerade sin död för att kunna återuppstå som lady Margareta Tingström med nya egenskaper
Och Arvid har upplevt ett slag (vid Trafalgar?) mot huvudet, fått amnesi har bara vaga minnen av att ha en mormor, som nu hålls fången av Gösta Tingström i en källarhåla, och nu dras istället Arvid till denna man som utger sig för att alltid ha varit mojmoj
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-04-18 kl. 01:38.
Citera
2023-04-18, 01:36
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rellebelle
Ja antingen det eller så är frihet och lycka två helt jävla olika saker och frihet är ett hundra fucking tusen procent bättre än lycka, ditt jävla retard mongo. horfittunge. håll käften

Vem har sagt något om frihet? Jag förklarade varför kvinnor är olyckligare idag än för 50 år sedan.

Det handlar inte om graden av "frihet", kvinnor är speciellt känsliga för vad samhället förväntar sig av dem och kommer i mycket högre grad än män följa dessa förväntningar oavsett hur mycket frihet de har. Därför är det bra om samhället inte förväntar sig saker från kvinnor som gör dem olyckliga, arga, ensamma o.s.v.

Citat:
Vi fick hela historien serverad i dramakurdisk följdriktig ordning helt enligt alt-höger schemat du har läst, framåt-tillbaka-strävare där

Det är bara sanningen.
Citera
2023-04-18, 02:08
Medlem
Jag blev lite orolig för Agust när Caroline våndades så svårt. Jag fick en föraning om att hon om 15 år kommer att polisanmäla Agust för en felaktigt lagd arm, eller ben, under bröllopsnatten och skrika om sexuellt ofredande. Jag tycker att produktionen i såna fall ska ta ett ansvar och ordna separat sovrum under bröllopsnatten när en part gråter och våndas så mycket. Agust verkar ha gjort allt han kunde för att visa respekt och lyhördhet, men det blir ändå olämpligt att fösa ihop två okända människor i samma bädd. Gifta eller inte.
Citera
2023-04-18, 02:26
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Jag blev lite orolig för Agust när Caroline våndades så svårt. Jag fick en föraning om att hon om 15 år kommer att polisanmäla Agust för en felaktigt lagd arm, eller ben, under bröllopsnatten och skrika om sexuellt ofredande. Jag tycker att produktionen i såna fall ska ta ett ansvar och ordna separat sovrum under bröllopsnatten när en part gråter och våndas så mycket. Agust verkar ha gjort allt han kunde för att visa respekt och lyhördhet, men det blir ändå olämpligt att fösa ihop två okända människor i samma bädd. Gifta eller inte.
Jag tror jag behöver en kram säger han, bara en kram svarar hon förvånat?

Och kan dom heller inte stegvis ligga på varandra efter bröllopsnatten, ska produktionen hjälpa till att färdigställa? en kuddmur av kramiga gossedjur eller blåsa av hela projektet?, ni får inte vara gifta längre! här ge oss era ringar!

Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Det är bara sanningen.
Kyss mä!,
det beror på om hon är av det rätta virket eller inte, men du har bestämt dig för att det är dom flesta som mår pyton av karriär, vilket inte kan vederläggas

Jag ser att en massa usla män (mig inkluderat) har solkat ner google
med sökningen Maria Farm ålder (48)

Tänk att här var Maria Farm 33 år https://www.expressen.se/halsoliv/psykologiexperten-glom-inte-att-ha-roligt/ & redan på nergång enligt alla kända manskalkyler på det här med feritilitet & glow i huden
Jag kan ente stå emot behovet att kräva en bild på när Maria peakade som 19 åring......har ni på 13 åring också?
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-04-18 kl. 03:19.
Citera
2023-04-18, 05:36
Avslutad
Citat:
Och idag är dom fortfarande gifta och lyckliga att få brudar är en sak, att behålla dom är en annan? det är vad tjejerna i tråden mäter efter, medans snubbarna mäter efter kort tidspreferens

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/Ox4K3/gift-vid-forsta-ogonkastet-sofia-har-hittat-karleken

Du såg inte den säsongen eller?! Hon ville skiljas! Hon skiljde sig i programmet och träffade en annan man nästan direkt efter inspelningen. Däremot höll ”experterna” på och kallade hans psykiska misshandel för typ normalt relationstjafs som dom skulle jobba på, precis tvärtom vad man brukar säga när det förekommer våld i en relation (psykiskt, fysiskt osv) Sånt ska man inte jobba ihop med, man ska göra slut. Jag fick även intrycket av att han var drogpåverkad under inspelningen. Hon var inte alls imponerad men detta pågick bara några intensiva veckor och ”experterna” bemötte dom som att dom skulle fortsätta och försöka. Det var den största skandalen och det kom Fredde undan med.
Citera
2023-04-18, 05:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Ok. Ser lite horror ut ändå.
Byn gemensamt?
Flummigt som du säger, och ännu mer sektvibbar ju.

Består hela byn av skräpiga små kojor?
Min känsla av moder-natur-leva-fritt-utanför-staten-trädkramar-healare består när jag ser det där.

Vi får väl se vad Agust introducerar Carro i för gemenskap kring det där?

Hur som. Han kanske ändå inte är så involverad? Men undrar om Carro är beredd på det skjul han har byggt, när hon är så impad över att han byggt ett eget hus?
Han kanske skulle hintat om att det är ett Tiny house?
Lite oroad blir man ju för hennes hälsa, då hon redan varit så skakig i skov.

Hennes hållning, där hon går ihopsjunket kutryggig är inte heller nyttigt för hälsan.
Även Stina går kutryggig.

En ekoby är väl inget konstigt
Citera
2023-04-18, 05:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara

Alltså jag blev också orolig fast just denna tanke slog mig inte, däremot att det ser hemskt ut att han var så glad och hon förstörde stämningen med sitt humör och att han skulle anpassa sig efter det. ”Fint” säger experterna. Det tycker inte folk som levt med misshandlare och alkoholister.
Citera
2023-04-18, 06:59
Medlem
August ger en komplimang, den finaste komplimangen man kan ge en annan människa - "Du luktar så gott."

Caroline svarar tillbaka med att säga det taskigaste man kan säga en annan människa - "Du luktar jättemycket svett."

Alltså hur konstig får man vara? Kunde hon inte bara svara tack och bli berörd av hans fina ord? Nu fick hon oss tittare att tro att han inte duschat på flera dagar med denna utsaga, vilket jag inte vill tro.
Citera
2023-04-18, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smurfrobert
August ger en komplimang, den finaste komplimangen man kan ge en annan människa - "Du luktar så gott."

Caroline svarar tillbaka med att säga det taskigaste man kan säga en annan människa - "Du luktar jättemycket svett."

Alltså hur konstig får man vara? Kunde hon inte bara svara tack och bli berörd av hans fina ord? Nu fick hon oss tittare att tro att han inte duschat på flera dagar med denna utsaga, vilket jag inte vill tro.

Hon hatar honom ju så de klart hon säger så då, han försöker komma närmre men hon tycker inte om honom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in