Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-04-18, 00:46
Medlem
Haha, jävlar vilken bet Dennis gick på med att sätta ihop nytt lag, han borde listat ut själv att det skulle existera en tjejpakt, det gör det liksom varenda år i alla sådana här program. De ska glida räkmacka & leva på andra människors insatser för att det ska bli lite "girl power" i slutet. Visst, sen säger jag inte att det inte är en smart strategi, men man hade väl kunnat vara lite med ärlig med vad man håller på med inför bikten. Eriks sammansättning totalslaktar Dennis.
2023-04-18, 00:47
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Det gör han precis hela tiden.

Det enda Zeki bidrar med, är dålig stämning, koleriska utbrott, överdriven dramatik som syftar till att köra över andra i total brist på självkänsla.

Karln är fullkomligt patetisk.

En riktig fjant, som tror att han kan döva sitt eget dåliga självförtroende genom att köra över andra och bokstavligen ta allt utrymme och syre.

Tomma tunnor skramlar mest.

Vilken infantil dramaqueen!

Det är inget regelbrott. Att du inte gillar honom betyder inte att han har brutit mot Robinsons regler.

Om det är någon som borde bli hemskickad är det Erik som dödshotar folk som försöker få ut Amanda.
2023-04-18, 00:48
Medlem
Zeki är lyteskomik. Typisk TV4-casting. Farmen on the beach typ.
2023-04-18, 00:51
Medlem
Citat:
Det gör han precis hela tiden.

Det enda Zeki bidrar med, är dålig stämning, koleriska utbrott, överdriven dramatik som syftar till att köra över andra i total brist på självkänsla.

Karln är fullkomligt patetisk.

En riktig fjant, som tror att han kan döva sitt eget dåliga självförtroende genom att köra över andra och bokstavligen ta allt utrymme och syre.

Tomma tunnor skramlar mest.

Vilken infantil dramaqueen!

Ja han är jävligt jobbig på många sätt, men sen är det en kulturell sak, Svenskar är mycket mer att det ska vara mysigt & otäckt om någon höjer rösten. Ju längre ner man kommer desto vanligare med att både män & kvinnor är mer skrikiga & mer känslor i diskussioner. Mannen har ingen självdistans, vilket hade gjort det jobbigt att spendera för mycket tid med honom, men hon Elin är ju minst lika jobbig människa fast på ett annat sätt. Hade jag varit i gränslandet hade jag nog haft svårare för att stå ut med Elin.
2023-04-18, 00:51
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Om det är någon som borde bli hemskickad är det Erik som dödshotar folk som försöker få ut Amanda.

Nja, nu var det inte det han sa, faktiskt.

Det är någon slags obekväm anomali - att ingen hittills har fått Zeki att täppa igen kakhålet och be honom fara åt helvete.

Jag ser fram emot det: en vacker dag borde gränsen vara nådd även för deltagarna.
2023-04-18, 00:55
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ylisar
Ja han är jävligt jobbig på många sätt, men sen är det en kulturell sak, Svenskar är mycket mer att det ska vara mysigt & otäckt om någon höjer rösten. Ju längre ner man kommer desto vanligare med att både män & kvinnor är mer skrikiga & mer känslor i diskussioner. Mannen har ingen självdistans, vilket hade gjort det jobbigt att spendera för mycket tid med honom.

Det är inte bara det - utan att han tillåter sig själv att ta allt utrymme från andra människor med sina fjantiga småbarnsfasoner. Infantilt dramaqueeneri och fullkomligt patetiskt.

2023-04-18, 00:56
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol
Zeki är lyteskomik. Typisk TV4-casting. Farmen on the beach typ.

Dagens sanning.
2023-04-18, 00:57
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Nja, nu var det inte det han sa, faktiskt.

Det är någon slags obekväm anomali - att ingen hittills har fått Zeki att täppa igen kakhålet och be honom fara åt helvete.

Jag ser fram emot det: en vacker dag borde gränsen vara nådd även för deltagarna.

Jo, det var precis det han sa.

Han sa "Don't you ever try anything against Amanda. I'll kill both of you". Men tydligen är dödshot ok enligt produktionen. Bara man inte använder sig av politiskt inkorrekta ord som "negress".
2023-04-18, 01:04
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Jo, det var precis det han sa.

Han sa "Don't you ever try anything against Amanda. I'll kill both of you".

Det jag hörde, var att han skulle göra livet surt om någon försökte något i den riktningen. Men skitsamma.

Verkar för övrigt vara en reko kille. ^^
2023-04-18, 01:07
Medlem
Citat:
Det är inte bara det - utan att han tillåter sig själv att ta allt utrymme från andra människor med sina fjantiga småbarnsfasoner. Infantilt dramaqueeneri och fullkomligt patetiskt.

Ja jag ska vara ärlig & säga att jag inte sett alla gränslandet-avsnitt, tyckte snabbt det blev skämskudde & helt dominerat av Zeki & Elins tjafsande. Och visst, jag håller med om mycket va din analys av honom, men av det jag sett av honom är han rätt stereotypisk balkan-snubbe i den åldern, han kommer inte ändra sig.

Det är andra värderingar, likadant som Markus, han är gift & bor på Påskön, det är klart den kulturen av man & kvinnoroller smittat av sig. Jag förstår med varför Markus tex inte passade in för 5 öre i gamla lag Syd, de klarar helt enkelt av någon som inte smälter in & delar deras grundvärderingar.

Men tycker den där BB-pakten var ett gäng jäkla hycklare också. Markus gör bort sig & säger att kvinnor gillar när män tar hand om dem, eller vad det nu var han sa, dålig fingertoppskänsla helt klart. Men sen kollar du på hur lägret såg ut, inte ett enda klipp på någon i den där BB-pakten som lyfter ett finger med något som har med lägret att göra. Efter att Amanda bytte sida var det 3 män som fixar allt med lägret & försöker fiska & fixa all extra mat. Visst verkade det väl som de var ganska glada över att männen helt enkelt tog hand om dem? Och på gränslandet verkade det ju med som att Elin varit en riktig latis & Zeki dragit det tunga lasset.
2023-04-18, 01:13
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ylisar

Nä. Amanda lärde ju upp både Fabbe och de andra gubbsen - missade du det? De kunde varken lägga ut nät, fånga fisk eller döda fisken på rätt sätt dessförinnan.

Så snarare tvärtom.

Zeki viade prov på sällsynt dåligt omdöme - och började helt sonika med att lägga sig ner på marken och grina, när Elin ville fixa taket.

Nä, väggem var viktigare, så andra fick underordna sig hans idioti - med den påföljden, att deltagare blev dyngsura, sjuka och fick åka hem.

2023-04-18, 01:21
Medlem
Citat:
Nä. Amanda lärde ju upp både Fabbe och de andra gubbsen - missade du det? De kunde varken lägga ut nät, fånga fisk eller döda fisken på rätt sätt dessförinnan.

Så snarare tvärtom.

Zeki viade prov på sällsynt dåligt omdöme - och började helt sonika med att lägga sig ner på marken och grina, när Elin ville fixa taket.

Nä, väggem var viktigare, så andra fick underordna sig hans idioti - med den påföljden, att deltagare blev duöyngsura, sjuka och åka hem.

Ja jag säger inte att alla kvinnor är på ett sätt eller alla män på ett annat, i dagens Sverige delar jag inte heller Markus syn på det hela. Kvinnor ska jobba & försörja sig & inte leva på männen, män ska dela hushållsarbetet osv. Men om man som de i BB-pakten nu då också delar dessa värderingar att könen har lika ansvar för sina liv & roller i förhållande så tycker jag det är rätt patetiskt när man då bara verkar chilla i varenda klipp & det är just 3 män som tar hand om dem. Fan tom när det ska ätas kokosnöt är det typ Dennis i varenda klipp. Och ja, Amanda ska ha en stor eloge, jag gillar henne som deltagare, hon bidrar jävligt mycket, men hon blev ju med hatad av denna tjejpakt när hon var i lag Syd.

Ja det var nog efter jag slutade kolla på gränslandet, när jag slutade så var det Elin som ville vara back seat driver på hur allt skulle göras med det där bygget. Har börjat kolla på de senaste avsnitten igen & då är Zeki fortfarande rätt hårt på om att Elin är lat som fan, ingen som verkar motsätta sig det, inte ens Elin då.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in