2023-04-17, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calvincandie
Jag läste lite tidigare artiklar om Emelie och noterade att ett vittne, som var säker på att hon träffat mördaren identifierade bilen som en vit Hyundai, alltså samma märke som denna GMs bil.

https://www.expressen.se/kvallsposten/mordet-pa-emilie-meng-nyckelvittne-trader-fram/

Någon som kan gräva fram huruvida GM tidigare ägt en vit Hyundai?
Se innlegg skrevet av fearreaper:
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
...
Sagen er at denne mand arbejdede 500 meter Fra min datters skole, så der var muligvis en morder tæt på Pedersborg skole, præcis på Energivej nr 3 i Sorø.
Denne mand ejede en bil af samme model ( en lysegrå Hyundai i 2016)som man ledte efter i forbindelse med Emilies forsvinding og nu ved man at han flyttede lejlighed i korsør efter Emilie forsvand. Man var dengang i tvivl på bilens farve om det var hvid eller grå, med bil modelen passer.
Der er en reel mulighed for at man har fanget Emilies morder nu og vi alle kan få fred.
...
Citera
2023-04-17, 22:28
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Hur som haver, den här snubben verkar vara noga med fasaden, så han hade säkerligen aldrig släppt henne levande.

Det tror jag oxo.

Hade inte danska polisen varit så snabba så tror jag inte att F hade överlevt.
Man hade hittat henne efter ett antal x månader i ett dike eller en sjö.
Precis som Emelie Meng.
Citera
2023-04-17, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Se innlegg skrevet av fearreaper:

Ja men dåså. Då är det han. Fan va gött!
Citera
2023-04-17, 22:32
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calvincandie
Ja men dåså. Då är det han. Fan va gött!

Men mannen i bilen ska ha varit 40-50 år enligt ett vittne. Passar dåligt på 32-åringen som då enbart var 25-26
Citera
2023-04-17, 22:33
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Jag kan sätta mitt liv på att philip är den som tog emilie meng, han tänkte nog göra samma sak med filippa men polisen hann före. Hoppas han råkar ut för allt de värsta

Hade varit fantastiskt om så är fallet. De har DNA på Meng så inom tid vet vi.
Citera
2023-04-17, 22:34
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Här är ytterligare en pfd med alla hans foton från Facebook:
https://gofile.io/d/nAkwQT

Tack Nu är den sparad.
Citera
2023-04-17, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Men mannen i bilen ska ha varit 40-50 år enligt ett vittne. Passar dåligt på 32-åringen som då enbart var 25-26

https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/polisen-kan-ha-dna-profil-av-emilie-mengs-mordare/

Tolkar detta som att de på det DNA dom hittat på kroppen kunnat se att förövaren var en man i 20-årsåldern. Precis som de kunde se cirka-ålder på Linköpings-DNAt.
Citera
Medlem
Finns det ingen som känner PW, t ex skolkamrater eller barndomsvänner?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Er lettet over Filippas kidnapper er fanget og hun er fundet i Liv. Jeg har været meget rystet over hendes kidnapning.og har næsten ikke sovet siden nyheden brød ud.
Siden Emilie Meng forsvand har jeg tænkt utrolig meget over om Emilies morder kunne være i nærheden af min datter, fordi jeg i mine drømme / maredit så hende i fare for den samme forbryder, sikkert fordi Emilie blev fundet død tæt på Sorø hvor min datter har boet indtil sidste år.
Sagen er at denne mand arbejdede 500 meter Fra min datters skole, så der var muligvis en morder tæt på Pedersborg skole, præcis på Energivej nr 3 i Sorø.
Denne mand ejede en bil af samme model ( en lysegrå Hyundai i 2016) som man ledte efter i forbindelse med Emilies forsvinding og nu ved man at han flyttede lejlighed i korsør efter Emilie forsvand. Man var dengang i tvivl på bilens farve om det var hvid eller grå, med bil modelen passer.
Der er en reel mulighed for at man har fanget Emilies morder nu og vi alle kan få fred…osv

Ja vad säger man? Slumpen är en sällsynt gäst ..
Senast redigerad av viperstyle 2023-04-17 kl. 22:40.
Citera
2023-04-17, 22:37
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Snubben valde bort tjejer och knulla under uppväxten för att bli framgångsrik och sen insåg han när han hade lyckats att ingen var imponerad av hans pengar och status och det enda han fått som belöning är ett trist chefsjobb och ett själlöst lyxhus. Nu är han desperat att ta igen det ha missade och våldsför sig sexuellt på småflickor som han aldrig fick chansen att röra när han själv var i den åldern. Min psykologiska slutsats.

Njaa. Pervot har säkert varit väldigt aktiv. Många vidriga brott har skett där han kan tänkas vara ansvarig för. Ingen paus där inte!
Citera
2023-04-17, 22:38
Medlem
lindblomsgröns avatar
Såg en bild på hans facebook att sommaren 2016 målade han om lägenheten som han skulle flytta från.
Citera
2023-04-17, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Jeg finner ikke beskrivelse av mannen. Hvor kan man lese om det?

"Onsdag den 4. oktober 2017 - Vidne så måske drabsmanden
Over 100 dage efter politiet efterlyste en hvid Hyundai i30, model 2011-2016 - eller en bil, der ligner den meget - er der igen nyt i sagen.

Efterlysningen af den hvide bil har fået et vidne til at melde sig, som kørte i området ved Regnemarks Bakke, få timer efter Emilie Meng forsvandt fra stationen i Korsør. Vedkommende har set "en mindre eller mellemstor lys bil, som var parkeret og havde bagklappen åben. Ved siden af bilen stod en mand, og det så ud som om, han løftede en tung genstand.

På baggrund af den oplysning har politiet rekonstrueret situationen og offentliggjort billederne samt video i håbet om, at flere vidner vil melde sig. Det kvindelige vidne kørte bag ved en traktor, så politiet håber blandt andet, at traktorføreren vil melde sig. Derudover kørte endnu en bil bag traktoren, har vidnet fortalt."

"Onsdag den 13. juli 2016 - Familien udlover dusør
Efter endnu en dag uden resultater indstiller politiet igen eftersøgningen af Emilie Meng. Samme dag opretter familien en pengeindsamling til en dusør, som skal gives til den person, der leder dem på sporet af Emilie Meng.
Senere samme dag efterlyser politiet en ung mand med studenterhue i en bil, som blev set i nærheden af det sted, hvor Emilie Meng forsvandt. Politiet efterlyser også en bestemt cyklist."
https://www.tv2east.dk/drabet-paa-emilie-meng/mysteriet-om-emilie-meng-dag-for-dag
Senast redigerad av z-z-z 2023-04-17 kl. 22:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in