2023-04-17, 22:19
Medlem
Snubben valde bort tjejer och knulla under uppväxten för att bli framgångsrik och sen insåg han när han hade lyckats att ingen var imponerad av hans pengar och status och det enda han fått som belöning är ett trist chefsjobb och ett själlöst lyxhus. Nu är han desperat att ta igen det ha missade och våldsför sig sexuellt på småflickor som han aldrig fick chansen att röra när han själv var i den åldern. Min psykologiska slutsats.
Citera
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Påstods i tidningar idag att han flyttat henne mellan två adresser. Så blindgångare vet jag inte.
Mellan arbetsplatsen och hans hem.

Vid första huset som undersöktes är personerna släppta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barnie-KjellAhren
43 nu... det går fort i hockey!
40 ! Inte mange av hans "venner" som tror han er uskyldig
Citera
2023-04-17, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Här är ytterligare en pfd med alla hans foton från Facebook:
https://gofile.io/d/nAkwQT

Tack för sammanställningen, fint av dig och posta!
Citera
2023-04-17, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Står nu i Expressen att de anhöriga till emilie Meng begär att polisen ska titta på detta fall . Polisen säger att det finns liknelser i båda fallen och platsen.
Det var nog ren tur och tajming att denna tjej hittades vid liv . Emelie tror polis att hon ev hölls vid liv ett tag innan hon hittades . Hon hittades efter 6 mån på julafton och vad jag förstod så hade inte kroppen legat så länge i vattnet . Svårt att tro att två unga flickor försvinner på en sådan lugn plats och av 2 olika gärningsmän.

Minst 2 månader bör den ha legat i vattnet. Återigen att döma av den danska dokumentärserien Någon vet något. I september 2016 såg en person som bodde i närheten en påse med vad som kan ha varit Emelies kläder. Det var då ca 2 månader efter att hon försvann och något som delvis vederlade polisens teori om att hon hade blivit dödad den 10 juli 2016, dvs. dagen efter den natt som hon försvann.
Citera
2023-04-17, 22:21
Medlem
Vet man om polisen förhört philip westh om emilie?
Citera
2023-04-17, 22:22
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trontyke
De fann nog något DNA men väldigt osäkert om det har med GM att göra. Har inte pratats jättemycket om DNA i Mengs fall från danska polisens sida.

Kan ju också finnas DNA från Emelie i något fordon, eller i en byggnad, som kan undersökas om man har en misstänkt GM.
Citera
2023-04-17, 22:22
Medlem
Jag uppfattar GM som ensam efter att ha gått igenom hans Facebook. Han ger autistiska vibbar.

Det är banala statusuppdateringar och selfies som få reagerar på. Senast någon vän dök upp var 2015. Gissningsvis gamla gymnasiepolare.

Hans facebookande påminner mer om en ensam, äldre person. GM är strax över 30. Den generationen har övergett Facebook för många år sen; man kanske har kvar sitt konto, men man skriver inte statusuppdateringar om man är någorlunda med i gemet. Det gör man på andra sociala medier. Fast oftast kommunicerar man med bilder och klipp.

Det är ganska tydligt att GM inte är med i gemet.
Citera
2023-04-17, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Man har väl topsat misstänkta, mig veterligen?

Polisen topsade otroligt många. De på campingen för socialt utsatta i närheten, alla som ägde kolonilotter alldeles intill (och deras barn) mfl.
Citera
2023-04-17, 22:24
Avslutad
Den där Galningen får nog flytta till Grönland när han kommer ut om några år. Danmark är ju inte stort nog att gömma sig i.
Citera
2023-04-17, 22:24
Medlem
Jag läste lite tidigare artiklar om Emelie och noterade att ett vittne, som var säker på att hon träffat mördaren identifierade bilen som en vit Hyundai, alltså samma märke som denna GMs bil.

https://www.expressen.se/kvallsposten/mordet-pa-emilie-meng-nyckelvittne-trader-fram/

Någon som kan gräva fram huruvida GM tidigare ägt en vit Hyundai?
Citera
2023-04-17, 22:26
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thehonestswede
Polisen topsade otroligt många. De på campingen för socialt utsatta i närheten, alla som ägde kolonilotter alldeles intill (och deras barn) mfl.
Ja, finns över tusen topsade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in