2023-04-17, 21:08
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Man får tänka på att Friends ligger i solna. Inte alla som kan åka ut till landet på en helg eller en vardag.
Det ligger ungefär lika långt från centrala stockholm som tele 2. Kan det vara 5-10 minuters skillnad med tunnelbana från stockholm c?
Citera
2023-04-17, 21:11
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Det ligger ungefär lika långt från centrala stockholm som tele 2. Kan det vara 5-10 minuters skillnad med tunnelbana från stockholm c?
Vem fan bor i "Stockholm C"?

Bor man i Söderort vill man inte ens andas den luft som finns norr om Slussen.

Visst, jag åkte dit igår. Det enda positiva med gårdagen när matchen blev som den blev var att man tillslut fick lämna norrort.
Citera
2023-04-17, 21:18
Medlem
Sverige08s avatar
Säga vad man vill om blåvitt, men deras supportrar förtjänar verkligen inte den här misären.
Fyfan så mörkt.
Citera
2023-04-17, 21:40
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Vem fan bor i "Stockholm C"?

Bor man i Söderort vill man inte ens andas den luft som finns norr om Slussen.

Visst, jag åkte dit igår. Det enda positiva med gårdagen när matchen blev som den blev var att man tillslut fick lämna norrort.
Du har rätt. Ingen bor på norrmalm. Stockholms 2,2 miljoner bor på södermalm och söder om söder .
Citera
2023-04-17, 21:57
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Du har rätt. Ingen bor på norrmalm. Stockholms 2,2 miljoner bor på södermalm och söder om söder .
Du antydde att det var Bajare som skulle fylla Friends?

Visst det finns ett par på fel sida av stan (och län, och landskap), men att aik inte fyller sina hemmaderbyn ska inte skyllas på Hammarbyares oförmåga att fylla bortasektionen (singular).

Jag stod på en hemmasektion igår.

Tillägg: Att "besöka" solna är för mig som att åka utomlands. Jag bävar inför det då jag trivs i min hemort. Det är inte den enda Europaresan Bajen gör i år, men det är en av dem.
Senast redigerad av erikp121 2023-04-17 kl. 22:03.
Citera
2023-04-17, 23:07
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige08
Säga vad man vill om blåvitt, men deras supportrar förtjänar verkligen inte den här misären.
Fyfan så mörkt.

Tack bror.
Citera
2023-04-17, 23:24
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Du antydde att det var Bajare som skulle fylla Friends?

Visst det finns ett par på fel sida av stan (och län, och landskap), men att aik inte fyller sina hemmaderbyn ska inte skyllas på Hammarbyares oförmåga att fylla bortasektionen (singular).

Jag stod på en hemmasektion igår.

Tillägg: Att "besöka" solna är för mig som att åka utomlands. Jag bävar inför det då jag trivs i min hemort. Det är inte den enda Europaresan Bajen gör i år, men det är en av dem.

Vilken jävla clown du är. Solna är betydligt finare än valfri förort söder om söder.
Citera
2023-04-17, 23:35
Medlem
lemmy124s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Vilken jävla clown du är. Solna är betydligt finare än valfri förort söder om söder.

Hur man säger att man bor i Västmanland utan att säga det.

Enskede och trakterna runt slår med råge sunkiga Solna med dess tattarbefolkning plus Solnas nyrika delar med inflyttade bönder. Men du har antagligen aldrig varit där. En jävla massa bönder aik
Citera
2023-04-18, 00:01
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemmy124
Hur man säger att man bor i Västmanland utan att säga det.

Enskede och trakterna runt slår med råge sunkiga Solna med dess tattarbefolkning plus Solnas nyrika delar med inflyttade bönder. Men du har antagligen aldrig varit där. En jävla massa bönder aik

Nog snarare du som är uppväxt i Västmanland eller Dalarna.

Jag och din andra antagonist Salorm är båda från Sundbyberg vilket förövrigt också är vackrare än tex Bandhagen och Gubbängen.
Citera
2023-04-18, 00:12
Medlem
lemmy124s avatar
Citat:
Nog snarare du som är uppväxt i Västmanland eller Dalarna.

Jag och din andra antagonist Salorm är båda från Sundbyberg vilket förövrigt också är vackrare än tex Bandhagen och Gubbängen.

Oavsett är Sumpan inte Stockholm. En röd tråd hos gnagarna att knappt nån verkar vara född och upväxt i kommunen.

Själv är jag född och uppväxt på Söder med otroligt många andra Bajare. Hur många gnagare känner du runt Norrmalm och Biblioteksgatan?
Citera
2023-04-18, 00:16
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemmy124
Oavsett är Sumpan inte Stockholm. En röd tråd hos gnagarna att knappt nån verkar vara född och upväxt i kommunen.

Själv är jag född och uppväxt på Söder med otroligt många andra Bajare. Hur många gnagare känner du runt Norrmalm och Biblioteksgatan?

En hel del faktiskt. Försöker du claima Norrmalm som ett Bajen område nu?
Citera
2023-04-18, 00:22
Medlem
lemmy124s avatar
Citat:
En hel del faktiskt. Försöker du claima Norrmalm som ett Bajen område nu?

Rätt säker att du faktiskt inte gör det. Ni är ju ändå bildade där. Fast ni märks ju aldrig av i innerstan förutom potentiellt guldfirande vid Kungsgatan eller innan derbyn på nått sunkhak vid Fridhemsplan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in