2023-04-03, 19:41
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrytjaMennakandFyt
Finnvedsvallen har mycket natur runt omkring, särskilt vid bortafansens sektion. I övrigt saknas det mesta som moderna arenor har. Men det är familjär stämning då idrottsplatsen ligger typ i ett villaområde.

Ok då tackar jag för den infon!

Att det är mycket skog vid Finnvedsvallen känner jag till men den lär nog endast nyttjas för pissepaus om något. Jag har varit på en del bortamatcher både som spelare och tränare i riktiga skånska bonnhålor och mitt i ingenstans på nån jävla åker så jag är van vid trista anläggningar där vanligt folk kommer och glor på matcherna.

Inte en garanti att jag hinner med denna resa då början av Juni månad kan bli lite tajt men det ska förhoppningsvis lösa sig.
Citera
2023-04-04, 08:03
Slökollade lite på Elfsborg - Häcken igår, men visst var det en del Häcken fans på plats som dessutom hördes en hel del?

Ovan känsla, men intressant att Häcken kanske (?) börjar bygga upp en supporterkultur.
Det är intressant för att tidigare så har det inte spelat så stor roll vilket fiasko IFK gör, för det har inte funnits så mycket alternativ för Kolle 7år.
Jag kan dock tänka mig att det nu skapas en hel generation Häckensupportrar på lågstadierna i Göteborg. Kan Häcken fortsätta vara bäst i stan några år till, så tror jag dessutom att det blir cementerat.

Häckens stora problem är, liksom IFKs, den urusla arenan som inte går att växa i. Det kan bli döden för denna eventuella gnista som startat. Vet inte om det finns möjligheter att bygga ut den.
Citera
2023-04-04, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Slökollade lite på Elfsborg - Häcken igår, men visst var det en del Häcken fans på plats som dessutom hördes en hel del?

Ovan känsla, men intressant att Häcken kanske (?) börjar bygga upp en supporterkultur.
Det är intressant för att tidigare så har det inte spelat så stor roll vilket fiasko IFK gör, för det har inte funnits så mycket alternativ för Kolle 7år.
Jag kan dock tänka mig att det nu skapas en hel generation Häckensupportrar på lågstadierna i Göteborg. Kan Häcken fortsätta vara bäst i stan några år till, så tror jag dessutom att det blir cementerat.

Häckens stora problem är, liksom IFKs, den urusla arenan som inte går att växa i. Det kan bli döden för denna eventuella gnista som startat. Vet inte om det finns möjligheter att bygga ut den.

Jag brukar säga att i medgång bygger skapas intresse, i motgång bygger man supporterkultur.
Jag har svårt att se att Häcken just nu bygger något varaktigt, men kanske.
Det behövs några år med motgång för att verkligen kunna slå fasta på om de har något på gång eller inte.
Tycker t.ex. att utvecklingen i Norrköping och nu också Sirius känns betydligt mer lovande när det kommer till supporterkultur.
Trots relativt tuffa år för Peking på slutet har Curva Nordahl befäst sig som en riktigt bra kortsida som alltid levererar. På samma sätt har vi alla glatt oss åt utvecklingen i Uppsala där några verkligen tagit tag i grejerna de sista åren och det utan att lyftas av sportsliga framgångar.

Tycker och hoppas få se liknande tendenser i Kalmar de kommande åren, och hoppas också att Elfsborg ska få en nytändning.

Vi behöver en Allsvenska som lever överallt.
För mig som Djurgårdare är det extremt viktigt och något jag gläds åt.
Senast redigerad av Cratzie 2023-04-04 kl. 11:06.
Citera
2023-04-05, 04:29
Medlem
Vill slå ett slag för östers bortsfölje mot Helsingborg i premiären. Hoppas att supporterkulturen kan stärkas i Småland. Fått intrycket att mycket av intresset har hamnade hos hockeyklubben.
Citera
2023-04-05, 05:32
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mister...p
Vill slå ett slag för östers bortsfölje mot Helsingborg i premiären. Hoppas att supporterkulturen kan stärkas i Småland. Fått intrycket att mycket av intresset har hamnade hos hockeyklubben.
De var många, de hade en liten bränning och när de väl sjöng så såg de ut att få med sig hela bortasektionen. Öster är underskattade. De har ett av de bättre följena i Superettan. Sen är det en annan sak att vi också var riktigt bra igår, så det var svårt att höra dem om man bortser från trumman. Frågan är hur man egentligen tänker om man är i Östers storlek och vill ha en trumma för att hålla takten....
Citera
2023-04-05, 08:03
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
De var många, de hade en liten bränning och när de väl sjöng så såg de ut att få med sig hela bortasektionen. Öster är underskattade. De har ett av de bättre följena i Superettan. Sen är det en annan sak att vi också var riktigt bra igår, så det var svårt att höra dem om man bortser från trumman. Frågan är hur man egentligen tänker om man är i Östers storlek och vill ha en trumma för att hålla takten....
Imponerande publiksiffra igår som viasr att Helsingborgs supportrar är bland de absolut mest lojala i Sverige. Ni åker ur Allsvenskan men har en bättre premiärsiffra än både Norrköping och Elfsborg, starkt.
Citera
2023-04-05, 09:47
Medlem
Salorms avatar
Vila i frid Jack
https://twitter.com/Palkenn/status/1643185778418237441
Citera
2023-04-05, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mister...p
Tror knappt majoriteten av ungdomar i Växjö håller på Öster. Finns nog fler MFF:are och MAIF:are än Östersupportrar där. Ishockeyn är väl det största intresset i den staden just nu, vilket iof kanske inte är så konstigt. Tror dock att de hade kunnat bygga en schysst kärna ifall de lyckades gå upp i allsvenskan, eller åtminstone stanna i toppen av Superettan i ett par år.
Citera
2023-04-05, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Imponerande publiksiffra igår som viasr att Helsingborgs supportrar är bland de absolut mest lojala i Sverige. Ni åker ur Allsvenskan men har en bättre premiärsiffra än både Norrköping och Elfsborg, starkt.
Om du tycker att siffran är imponerande i sig så rekommenderar jag dig att kolla matchen i efterhand. Vi hade en del ruggiga ljudtoppar och för en gångs skull tycker jag att man hör lite publikljud på sändningen. Annars är jag ofta missnöjd med TV's ljudupptagning från våra matcher, när jag vet att vi haft ett ruggigt drag.
Citera
2023-04-05, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...

De var helt OK. Bra för att vara Häcken: https://vimeo.com/814580280

Det du skriver här är lite grann det som jag tagit upp tidigare år. Då har jag förklarat vikten av att Häcken vann cupen 2016 och 2019, att det inom snar framtid kommer skapa en större regional stolthet i Kvillebäcken, Tolered, Tuve m.fl. områden, och att Häcken iom cuptitlarna lagt en stadig grund för att bygga intresse kring kvarterslaget - istället för den stora representanten av hela staden.

Klubben har gjort allt rätt som distanserat sig från Göteborg som ett Göteborgslag. Dels handlar det om yngre generationen som du är inne på, men då snarare på Hisingen än i resten av staden, för det är där den utvecklingen kommer märkas av iom hur djupt rotat IFK/GAIS/ÖIS-supporterskapet är i övrigt. Dels handlar det om att folk som dissat svensk fotboll och följt PL, BuLi eller Serie A får upp ögonen för charmen med den, genom att stadens underdog kan tampas med storklubbarna. Så gnistan tänds även hos vuxna att börja följa ett svenskt lag, och då utifrån den betingelsen.

Men mycket handlar om det här årtiondet och vad som händer nu.
Citera
2023-04-05, 15:52
Medlem
Tifot och halvtidsbränningen från HIF-Öster:
https://ibb.co/G0vdDST
https://ibb.co/5xj2w7x
Citera
2023-04-05, 15:54
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Tifot och halvtidsbränningen från HIF-Öster:
https://ibb.co/G0vdDST
https://ibb.co/5xj2w7x

Här var det iaf inga större ljudtoppar. Kanske finns på annat klipp...
https://twitter.com/08bajen/status/1...226562049?s=20
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in