2023-04-17, 17:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Agust har hypoplasi i mittansiktet - vilket ger galosch-haka, tandköttsleende och insjunken profil. Det är en ojämn match utseendemässigt. Hon är lika oattraherad av honom som Märtha var av Axel förra året(Axel såg bättre ut än Agust). Precis som Axel hade han fått vara seriemördare för att väcka attraktion hos sin djävulsdyrkande cp-hora till match. Men han är snäll - och luktar svett

Ida är mest attraherad av samtliga deltagare. Arvid är snyggare än henne och har dessutom en osympatisk aura. Ida får se till att dricka mycket vatten så att hon inte drabbas av vätskebrist när fittan rinner hela dan.
Det hela hänger på om Ida är pervers och undergiven nog till att tycka om att äta Arvids avföring. Om inte så kommer Arvid gå tillbaka till sin lilla slynbög(som grät över att lämna ifrån sig sin daddy) som gör precis allt han ber om.
Arvid är extremt pervers och har det klassiska bögporr-smilet - likt Hans från förra säsongen. Och likt Hans så tror jag inte Arvid är bög, fast jag kan inte garantera det i Arvids fall. Det kan vara så att han faktiskt är bög.

Barnlängtande Stina nöjer sig med beta-providern till spermadonator hon tilldelats. Hon kommer att bli riktigt elak och frigid mot Fredrik när första barnet kommer

Lina och Alexander tror jag inte på. Även om hon var förvånansvärt positiv under bröllopet. Men han är inte i närheten av tillräckligt snygg för att komma undan med sin mesiga och underdåniga aura. Lite desperat påflugen var han också, som en hundvalp.

Är du avundsjuk eller? Alla deltagare är attraktiva, inte minst Agust. Caroline har ju problem som verkligen inte har med honom att göra, redan i sitt brev till honom när hon precis fått reda på att hon blivit antagen och fått en match skrev hon den konstiga formuleringen ”… nånstans där bestämde jag mig för att inte tacka nej”. Vadå ”inte tacka nej”?! Som om teamet förföljt henne och tjatat om att vara med i programmet, hon själv har ju sökt! Sedan bröt hon ihop flera ggr och grät har jag för mig innan bröllopet, innan hon ens träffat honom. Hon poängterade att hon aldrig velat gifta sig och verkade vilja markera att hon struntade i vilken brudklänning hon skulle ha, hon gapskrattade också med den på sig, fick intrycket av att hon inte sökt helhjärtat till programmet och är, ursäkta, instabil.

Alexander är verkligen tillräckligt snygg, dom ser ju faktiskt likadana ut (”äktenskapstycke” kallas det). *Edit* sedan går inte tjejer på utseendet så mycket när det gäller attraktion och att välja partner, det handlar om personkemin och väldigt mycket om ifall han har ett jobb eller inte och vad han jobbar med, att han är vettig och någon man kan vara stolt över som far till sina barn Det var nog på högstadiet som ”snygg” var kriteriet man sökte.

Arvid är inte snyggare än Ida, dom är båda snygga, roliga och tar för sig av livet. Du verkar kolla väldigt mycket på ”bögporr” och porr med avföring osv men tror inte mycket av dina spaningar kommer hålla tills sista programmet
Senast redigerad av Undringar 2023-04-17 kl. 17:33.
Citera
2023-04-17, 17:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Vad glad August profil här på flashback ska bli över din diagnos

Vad bra inkusive Dialektiker att det var tillåtet att spoila före sändningen på analog TV ikväll
Visste inte att ni hade en sån regel om analoga sändningstiden
Citera
2023-04-17, 17:40
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Är du avundsjuk eller? Alla deltagare är attraktiva, inte minst Agust. Caroline har ju problem som verkligen inte har med honom att göra, redan i sitt brev till honom när hon precis fått reda på att hon blivit antagen och fått en match skrev hon den konstiga formuleringen ”… nånstans där bestämde jag mig för att inte tacka nej”. Vadå ”inte tacka nej”?! Som om teamet förföljt henne och tjatat om att vara med i programmet, hon själv har ju sökt! Sedan bröt hon ihop flera ggr och grät har jag för mig innan bröllopet, innan hon ens träffat honom. Hon poängterade att hon aldrig velat gifta sig och verkade vilja markera att hon struntade i vilken brudklänning hon skulle ha, hon gapskrattade också med den på sig, fick intrycket av att hon inte sökt helhjärtat till programmet och är, ursäkta, instabil.

Alexander är verkligen tillräckligt snygg, dom ser ju faktiskt likadana ut (”äktenskapstycke” kallas det).

Arvid är inte snyggare än Ida, dom är båda snygga, roliga och tar för sig av livet. Du verkar kolla väldigt mycket på ”bögporr” och porr med avföring osv men tror inte mycket av dina spaningar kommer hålla tills sista programmet

Självklart är Caroline instabil. Det ser man redan på näsringen(piercingar och tatueringar är bergsäkra tecken på psykisk sjukdom/störning). Att hon är totalt oattraherad av Agust har dock inget med instabiliteten att göra, utan Agust utseende.

Att Alexander och Lina är på samma nivå utseendemässigt är inte bra ur matchsynpunkt. Mannen måste se bättre ut än kvinnan - och gör han inte det måste han kompensera med dominans(elakhet). Kvinnor anser 80% av män vara oattraktiva och är dessutom vana vid att kunna få ligga med snyggare killar än dom själva. Därför behöver dem en man som är snyggare än dem själva för att kunna känna attraktion.

Arvid är högre på utseendeskalan än Ida. Hon har, likt Agust, hypoplasi i mittansiktet vilket gör att hennes tänder sticker ut väldigt mycket(då de inte har tillräckligt med plats i gommen och tungan har inte tillräckligt med plats vilket gör att den trycker tänderna framåt). Arvid är knappast en hunk men har stabil grund(benstruktur).
Citera
2023-04-17, 18:06
Medlem
dialektikers avatar
Here we go again, med Kulturstrategs utseendefixerings-inlägg.
Fall inte i samma tunna och dividera med hans toxiska dissekera-utseende-malande subjektiva inlägg.

Däremot, undrar om Caroline är skraj för Agust?

Som jag sagt. Den där hedniska formationen som han har på sin gård. Den ger vibbar av svenska skräckfilmen "Midsommar" där en sekt har dödliga riter och offer. Midsommar https://g.co/kgs/fZXCPW

Det har jag tänkt på redan förra avsnittet.
Och så frågar han "VILL du fira Midsommar hos mig? BRA!"

Hon har redan fått en rituell häxkonst-present, som hon ska elda upp.

Äsch, jag vet inte alls varför Carolina gråter.
Men om Agust ägnar sig åt häxkonst på sin gård, kom ihåg vem som sa det först.
Senast redigerad av dialektiker 2023-04-17 kl. 18:47.
Citera
2023-04-17, 18:17
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Visste inte att ni hade en sån regel om analoga sändningstiden

Den informationen finns klistrad i forumet:

https://www.flashback.org/announcement.php?f=56
Citera
2023-04-17, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Agust har hypoplasi i mittansiktet - vilket ger galosch-haka, tandköttsleende och insjunken profil. Det är en ojämn match utseendemässigt. Hon är lika oattraherad av honom som Märtha var av Axel förra året(Axel såg bättre ut än Agust). Precis som Axel hade han fått vara seriemördare för att väcka attraktion hos sin djävulsdyrkande cp-hora till match. Men han är snäll - och luktar svett

Ida är mest attraherad av samtliga deltagare. Arvid är snyggare än henne och har dessutom en osympatisk aura. Ida får se till att dricka mycket vatten så att hon inte drabbas av vätskebrist när fittan rinner hela dan.
Det hela hänger på om Ida är pervers och undergiven nog till att tycka om att äta Arvids avföring. Om inte så kommer Arvid gå tillbaka till sin lilla slynbög(som grät över att lämna ifrån sig sin daddy) som gör precis allt han ber om.
Arvid är extremt pervers och har det klassiska bögporr-smilet - likt Hans från förra säsongen. Och likt Hans så tror jag inte Arvid är bög, fast jag kan inte garantera det i Arvids fall. Det kan vara så att han faktiskt är bög.

Barnlängtande Stina nöjer sig med beta-providern till spermadonator hon tilldelats. Hon kommer att bli riktigt elak och frigid mot Fredrik när första barnet kommer

Lina och Alexander tror jag inte på. Även om hon var förvånansvärt positiv under bröllopet. Men han är inte i närheten av tillräckligt snygg för att komma undan med sin mesiga och underdåniga aura. Lite desperat påflugen var han också, som en hundvalp.

Jag tror inte det är utseendet mer personligheten och stilen på agust som hon inte gillar
Citera
2023-04-17, 19:01
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ernie1616
Edit: Tack för välkomnandet, hoppas att ni inte håller tillbaka bara för att jag är här!

Jag har träffat många i mitt liv och har 100% fail-rate.

Klart, jag svarar gärna på frågor!

Hörrödu Agust.

Är du en såndär Moder Jord-typ?

Jag frågar också för att jag tycker ditt namn Agust Örn Helgason, på facebook, verkar påhittat delvis, likt alla de där Moder Jord- Rainbow Gathering-typerna har.

De som hittar på sina namn och kallar sig Månstråle, Varg, Fågelviskaren osv. Det är samma kreti och pleti som ingår i det där sällskapet. Vissa med ursprung i antroposofi, alternativmedicin-antivaxx- New Age- yoga -tantra- osv.

Ditt namn "känns" arrangerat?
Men jag kan ha fel.
Senast redigerad av dialektiker 2023-04-17 kl. 19:03.
Citera
2023-04-17, 19:24
Medlem
GOTT FOLK. Vi måste faktiskt prata om det här. VAR FAN ÄR ALLA GAMER KILLAR.

Alla killar under alla säsonger av hela programmet är antingen:
- sportfåne som är 40+ och frånskild men ser snäll ut
- naturkille som gillar att typ andas eller nåt
- en vanlig grabb från en småstad som har runt 20 iq, går i jeans blå kavaj och hatt, är blond, och är ja, helt efterbliven.

Jag tycker att svt försöker pusha en pripps blå agenda, och dessutom misslyckas med det, något enormt.
Vi har ju sett att det är många fler kvinnor än män som söker det här programmet, det kanske helt ärligt är så jävla fucking konstigt, när gamerkillar totalt inte ens existerar i gvfö's universum.

Alla par designas utifrån kvinnans önskemål. Visserligen är väl de fåtal männen som är efterblivna nog att söka in så lågintelligenta att dem inte är verbala och inte kan få fram något riktigt önskemål. MEN VAFAN, VAR ÄR GAMER GUYSEN. varför ser jag inte en battlestation? ursäkta 2023 ringde ring ring ring, the war on gaming is lost, women. loooooooooooooooooooost. Ni får hålla er till anders från mariestad som har dem TAJTASTE spotifylistorna, men inte fan får ni en modern man som lever i samtiden om ni BEGÅR FOLKMORD, LITERAL GENOCIDE, mot GAMERKILLAR.

skärpning svt, fuck er, kvinnorna som styr upp det här programmet måste ju vara dem sjukaste och mest vidriga människorna i hela världen.
Citera
2023-04-17, 19:26
Medlem
karamellas avatar
Sett avsnitt 2 nu och jag har inga åsikter om deras utseenden just nu, herregud.

Men, några reflektioner:

Verkar som att alla deltagare sett Axel och Märthas tågkrasch förra året och aktivt funderat på hur man undviker att göra om Axels misstag. Nu verkade ju Axel inte kunna läsa av kroppsspråk och signaler så det är enkelt att vara bättre än Axel, men ändå. Jag blev glad av att alla deltagarna visa respekt, stämma av, kolla vad som känns okej, fråga vad den andra behöver. Så mycket kommunikation från alla sidor! Så konstruktivt! Så lovande!

Lite om de olika paren då:

Ida och Arvid
Det verkar ju onekligen väldigt lovande. Initial attraktion finns absolut. Kul att se att de t o m nakenbadade ihop. Detta kan absolut fungera! Gått från "försiktigt optimistisk" till optimistisk.

Alexander och Lina
Alexander verkar fin, varm och snäll. Får fortfarande inte så tydlig bild av hans personlighet, typ vad han är för slags snubbe (är han analytisk av sig? Är han go with the flow? Jag vet fortfarande inte)

Lina verkar ha dåligt självförtroende och detta kan bli självuppfyllande profetia till varför det inte håller, om det nu inte håller. Negativ energi blir dränerande. Jag tror nog att detta paret kan fungera, men tror det bygger på att hon får vara varm och mjukna lite.

Stina och Fredrik
Den här *trodde* jag skulle bli en tågkrasch men det blev inte! Verkar som en bra matchning med mycket gemensamt. Fin attityd från båda också! På tal om alla klyschor om att "snälltolka" så tycker jag båda var snabba på att hitta så många goda sidor hos den andra - det var fint!

Agust och Carro
Har fått bättre (mer positiv) uppfattning om Agust i detta avsnitt jämfört med förra. Tycker han verkade varm och fin, att han tog bra hand om Carro. Bra på att lyssna, respektera hennes gränser, försöka kommunicera med henne. Förstås lite jobbigt att känna sig ratad men eloge till honom för hur han hanterade det. Tyckte det var fint också att även hon förtydligade sen att det inte var om honom specifikt. Uppskattade också när hon frågade "vad behöver du?". Vilken fin fråga! Fler sådana frågor bör ställas bland nya par! Känns hoppfullt just eftersom jag ser hur de verkligen försöker kommunicera med varandra.

Men Agust, musik ska inte bara vara bra det ska också passa stämningen. Detektivbyrån är bra men när man är hemma i sitt hem, ensam, och kan reflektera. Inte på ett bröllop. Det blev weird för Carro.
Citera
2023-04-17, 19:31
Medlem
karamellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rellebelle
GOTT FOLK. Vi måste faktiskt prata om det här. VAR FAN ÄR ALLA GAMER KILLAR.

Kolla in senaste säsongen av danska versionen. Där har vi en snubbe som är spelledare för sin DnD kampanj, och har hyllor med sina Warhammer figurer. Även digitala spel spelas.

De tar aktivt upp och diskuterar ifall hans intressen är ett hinder för att vara en bra make osv osv.

Finns på Dr play, öppet och gratis att streama (danska svt play)
Citera
2023-04-17, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karamella
Kolla in senaste säsongen av danska versionen. Där har vi en snubbe som är spelledare för sin DnD kampanj, och har hyllor med sina Warhammer figurer. Även digitala spel spelas.

De tar aktivt upp och diskuterar ifall hans intressen är ett hinder för att vara en bra make osv osv.

Finns på Dr play, öppet och gratis att streama (danska svt play)

ah, så det är alltså en del av svts woke agenda att folkmörda nördiga killar då? Eller dem är bara helt osynliga för svt kfvinnorna?
Citera
2023-04-17, 19:35
Medlem
karamellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rellebelle
ah, så det är alltså en del av svts woke agenda att folkmörda nördiga killar då? Eller dem är bara helt osynliga för svt kfvinnorna?

Skulle tro att det är brist på sökande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in