Citat:
Ursprungligen postat av
RudyardKipling
Jag vet tillräckligt för att inse att branschen är genomrutten och skojare och klåpare kan härja fritt.
Ta inte 20.000 så jävla blodigt. Branschen behöver uppenbarligen regleras. Vad gäller avsaknad av inspektörer SÅ FÅR MAN VÄL UTBILDA FLER SÅDANA DÅ. Hur svårt kan det vara. Tror inte för ett ögonblick att det kostar mer att ha inspektörer vid inledande/kontraktsskrivning och vid avslutat arbete än att låta skojarna fortsätta som idag.
Förhoppningsvis kommer jag inte behöva anlita hantverkare till något större jobb de närmaste par tre decennierna så jag kan egentligen skita i det. Ska fan skratta mig harmynt när ekonomin kraschar och packet står med mössan i hand och tigger jobb. Det ser ut som det är på gång...

Det finns inte tillräckligt många utbildade för att hantera bygglov, och du tror att man inett trollslag bara får fler att utbilda sig? Och det jag säger är att branschen är för bred, du kan doktorera och ändå inte ha en jävla aning om vad du stöter på under byggets gång.
Att du är helt inkompetent när du anlitar folk om hälften är kass, visar just bara det, du får skaffa en förmyndare som klarar av att kolla referenser, vara noga med kontrakt etc.
Köper jag en bil från Ahmeds korv & bil AB blir resultatet därefter, detsamma gäller byggbranschen.
Vad du än är i för bransch (om du har jobb dvs) kan du syna den i fogarna och se vad folk egentligen betalar för så kan jag nästan garantera att det dricks kaffe och göra personliga ärenden där med, åtminstone om du inte står vid ett produktionsband dvs. Men folk stör sig bara på hantverkare, för att de är hemma synliga i hallen eller i källaren.
Jag är inte i branschen så jag skiter också i vilket, stör mig bara på besserwissrar som tror sig ha alla svar, helt utan grund.