2023-04-17, 11:30
Medlem
SexgalenZombies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Vi når maxpopulationen snart.
I de mest civiliserade samhällen skaffar man 1 barn eller inget alls.
Det är många saker som inte fungerar i samhället och miljön står inför många katastrofer. Överskrider vi 10 miljarder människor så måste flera åtgärder ha tagits för att det enda ekosystemet ska vara hållbart åt alla.

Berätta hur ni tänker.

Alltså saken är den att människor blir bättre av att skaffa barn. Det är en viktig del i mognadsprocessen som människa. De flesta som aldrig skaffar barn förblir omogna, tänker kortsiktigt, är själviska, osv. Alla med barn blir inte mogna, men de flesta blir mogna dvs bättre.

Men tyvärr måste vi bli färre. Om människor bara tilläts skaffa ett barn, då skulle vi få en långsamt minskande befolkning och de som så önskar kan få uppleva föräldraskap med allt vad det innebär. Det är en bra lösning, utan nackdelar. Nackdelen är kanske att det krävs lite hårdhänta åtgärder mot de som inte lyder (tvångssterilisering), men tja sådant är oundvikligt.
Citera
2023-04-17, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SexgalenZombie
Du vet alltså inte det?

Självklart vet jag det, jag skolkade inte varje fredag...

Citat:
Men ändå har du åsikter om att det inte är något problematiskt med stor och ökande befolkning?

Historiskt så har det ju varit ett enromt problem, fast då var ju befolkningen extremt liten i jmf med idag.....

Citat:
Du ska inte ha en åsikt om sådant du inte begriper dig på. Då ska du vara ödmjuk, förstå att du inte begriper och således sannolikt har fel.

Jag är inte din mamma så dina känslors värde är precis så värdefulla som känslor kan vara....

Citat:
Svält var ett problem förr för då fanns det inte konstgödsel och det fanns ingen billig enkel energi (fission och olja). Dessa två saker, samt modern medicin, är förklaringen till befolkningens explosionen globalt under 1900-talet. Det är troligen till en befolkningsmängd som fanns innan detta, mänskligheten bör återgå.

så det du säger är att du hellre är död eller säljer din röv för rovor, som din motsvarighet förr hade gjort?

Vad jag vet är det ingen som hindrar dig....
Citera
2023-04-17, 11:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Nja.

det dödliga våldet var betydligt högre på 80 talet (såpass mycket höre per 100`000 invånare att det var högre i absoluta tal....)

och drar du "det var bättre förr" klockan bak ytterligare 35-40 år så vill jag rekomendera den samtida
radiodokumentären
https://litteraturbanken.se/ljudochbild/2019/10/27/lyssna-till-lort-sverige/

man kan nog framföra ett skapligt starkt argument för att "svenskar" är de som tjänat mest i världen på utländska influenser....

Ja man kan vända o vrida på saker och få fram alla möjliga slutsatser, men som jag resonerar och hävdar är att om herr Mohammad och mister Bagdad bob som kommit hit 2015 och våldtar en svensk flicka hade aldrig kunnat utföra den våldtäkten om vederbörande befunnit sig på sina respektive breddgrader där dom hör hemma och det gäller alla invandrande kriminella! Men det är hur jag resonerar och jag har förstått att mitt resonemang är väldigt svårt att förstå för vissa tydligen.
Citera
2023-04-17, 11:41
Medlem
CyberIngmars avatar
Utbilda u-länder och ge preventivmedel. Nu är det inte väst som fyller på med befolkning.
Citera
2023-04-17, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wolfpuff
Ja man kan vända o vrida på saker och få fram alla möjliga slutsatser, men som jag resonerar och hävdar är att om herr Mohammad och mister Bagdad bob som kommit hit 2015 och våldtar en svensk flicka hade aldrig kunnat utföra den våldtäkten om vederbörande befunnit sig på sina respektive breddgrader där dom hör hemma och det gäller alla invandrande kriminella! Men det är hur jag resonerar och jag har förstått att mitt resonemang är väldigt svårt att förstå för vissa tydligen.

Nej det är fullt rimligt.

Jag har liknande åsikter gällande när "sven svennson" för andra gången döms för sexualbrott mot barn.

Sven, mohammad och mr bagdad borde alla ställas i samma cemntform och parkeras en bit ut i östersjön.

Men det är tyvärr inte möjligt då vi valt att inte importera drakonisk rätskipning (inte sällan något som utövas i bruna länder)
Citera
2023-04-17, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Utbilda u-länder och ge preventivmedel. Nu är det inte väst som fyller på med befolkning.

Det hjälper bara litegrand, motverka miljörörelsen och öka riktade bidrag för att industraliser u-länder är den bästa lösningen.

av någon anledning slutar man massproducera barn när de inte behövs för att överleva....
Citera
2023-04-17, 11:46
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Vi når maxpopulationen snart.
I de mest civiliserade samhällen skaffar man 1 barn eller inget alls.
Det är många saker som inte fungerar i samhället och miljön står inför många katastrofer. Överskrider vi 10 miljarder människor så måste flera åtgärder ha tagits för att det enda ekosystemet ska vara hållbart åt alla.

Berätta hur ni tänker.

Ska man tänka på miljön så ska man inte skaffa barn.
En person i Somalia släpper ut minimala mängder med CO2 men så fort de flyr till Sverige eller annat land så ökar deras utsläpp enormt. Det mest miljövänliga är att inte ta emot några flyktingar heller.

Vi behöver givetvis höja levnadsstandarden på jorden men då på rätt sätt. Vi här i de rikare länderna borde genast minska vår levnadsstandard. Skippa fjällstugan, båten, bilen, utlandsresan, mängder med tv apparater, datorer, telefoner och annan elektronik osv.

Miljardärer i världen pratar gärna om att de gör fina saker för miljön men samtidigt så har de privatjet, enorma yachter, bilar i mängder, bostäder på fler olika platser och mycket mer. De skitar ner mer än de räddar kan jag lova. Finns en anledning varför de värsta nedsmutsarna finns i de rika arabländerna.
Citera
2023-04-17, 11:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Nej det är fullt rimligt.

Jag har liknande åsikter gällande när "sven svennson" för andra gången döms för sexualbrott mot barn.

Sven, mohammad och mr bagdad borde alla ställas i samma cemntform och parkeras en bit ut i östersjön.

Men det är tyvärr inte möjligt då vi valt att inte importera drakonisk rätskipning (inte sällan något som utövas i bruna länder)

En skillnad bara och det är att sven Svensson inte är ett importerat problem utan ett befintligt vilket man kan tycka att det är illa nog att man inte behöver importera fler. Alla länder har sina egna avarter och det får man leva med men att fylla på med folk som innehar den typen av kompetens kan man klarar sig utan.
Citera
2023-04-17, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wolfpuff
En skillnad bara och det är att sven Svensson inte är ett importerat problem utan ett befintligt vilket man kan tycka att det är illa nog att man inte behöver importera fler. Alla länder har sina egna avarter och det får man leva med men att fylla på med folk som innehar den typen av kompetens kan man klarar sig utan.

japp, bägge ska givetvis sänkas. tror du skulle komma till rätta med en del av importproblematiken som bonus.....
Citera
2023-04-17, 12:25
Medlem
najass avatar
ÄNNU en tråd infogad

/mod
Citera
2023-04-17, 12:38
Medlem
Eller så slutar vi att skänka miljarder i bistånd till Afrika/Mena så sjunker populationerna i enlighet med Darwins lag.

Så typiskt rödingar att alltid vilja attackera sitt eget folk både genom att propagera för sänkt standard och dels fortsatt folkutbyte.
Citera
2023-04-17, 20:54
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suomalainen14
Eller så slutar vi att skänka miljarder i bistånd till Afrika/Mena så sjunker populationerna i enlighet med Darwins lag.

Så typiskt rödingar att alltid vilja attackera sitt eget folk både genom att propagera för sänkt standard och dels fortsatt folkutbyte.

Det är knappast bidrag som får dem att bli fler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in