2023-04-16, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Satukhara-malmo
Skämtar du eller? Står på flera trådar, 90% av alla gängkriminella i Malmö vet att em*l tut*c är informatör.

Sen att han har vänner som ignorerar det är sen sak, för dem vinner på det ”tror” dem sen slutar det ändå med att dem åker in flera år och frågar sig sen själv ”hur” hahahahaha jävla idioter.
Ok,jag vet inte vem sitter på grund av han men jag menar hittar ingen bevis i trådar, och då menar jag fakta bevis men ni kan det bättre säkert jag såg han sist 2015 med Sal*m Sheb*ni.Bara länka till dom trådarna så att jag kan hitta det kan inte vara så svårt om det är relevant det du säger.
Senast redigerad av Malmokille90 2023-04-16 kl. 16:36.
Citera
2023-04-16, 16:57
Medlem
Släpps troligen för att kunna infiltrera gängen från insidan.

Tänk Donnie Brasco.

Han har gjort en deal.
Citera
2023-04-16, 18:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pellegrini45
Tror bara att det är ett spel mellan Spansk åklagare/ Svenska åklagare.

Blir lättare att åtala grupperingen då i Sverige för liknande brott då det finns en DOM att kunna referera sig till (Spanien erkännande).

Låt oss inte stirra blint på det, för jag är ganska säker på att det ligger något smyg åtal i Sverige på gång mot Los suecos när det gäller Encrochat.

De har nog inget att förlora på att vistas i ett land utan utlämningsavtal i något år framöver.
Citera
2023-04-16, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mukkyhalsarmukawi
Abo var inte den som satte dit honom, utan han var omedveten om att moh@med f@khro/h@ssan K skulle ge vidare IP adressen till Polisen.

Däremot kan han ha gett den i syfte att dem skulle skicka någon för att mördare m*kky i Dubai.

Hassan K borde akta sig nu, horungen och Hans familj kan skita ner sig som Shahinsa
Citera
2023-04-17, 01:09
Medlem
Shit vad folk babblar! Vem som ska vara rädd för vem, och vad som ska hända hit o dit!
Dom har inte ens fallit än! Och hur det än blir i Spanien (eller Sverige) tror jag knappast er idol Amir kommer varandra fritt på gatorna någonstans, på ett antal år framåt!
Citera
2023-04-17, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Kommer han få sitta i mys soffan på tv4 när han kommer tillbaka till Sverige? Mekky alltså.

Ja, precis alla kvinnliga journalister och urblåsta mediahoror på PK-MSM kommer att få kåtslag, och kommer att yla om Värdegrunden.
Hela Arlanda ska fyllas med blommor när Amir Mekky landar.
Hela PK-Eliten inklusive Anders Lindberg kommer att stå och applådera...

Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Släpps troligen för att kunna infiltrera gängen från insidan.

Tänk Donnie Brasco.

Han har gjort en deal.

Donnie Brasco är ju för fan en romanfigur, och det är mera fiktion i den filmen än vad som
är verklighet. Donnie Brasco syftar på Joe Pistone, en fd FBI-agent som infiltrerade maffian.
Pistone hade lägligt nog släktskap från Sicilien annars hade det nog inte gått vägen med
infiltrationen i maffians topp.

Men Pistone var redan en mogen man och utbildad av FBI, men han hade bara en perifer roll större
delen av tiden. Utbildningen hos FBI blev tydligen till stor hjälp när det gällde bland annat
att säkra bevis.
FBI drog dock viktiga lärdomar av detta, att det var inte så enkelt att infiltrera dessa skugglika
organisationer.
Senare tiders metoder har mera handlat om att infiltrera i mera
perifera miljöer.

Hur fan skulle den unge slyngeln och Mytomanen Mekky kunna vara till hjälp för åklagarna ?
Ingen alls i stort sett, han blir ett livlöst lik så snart hans forna
gängkompisar får tag i henom/honom.
Mekky har tidigare beskrivits som en fullfjädrad mytoman.
Och den "deal" som ni påstår att han kan få till med åklagaren är kanske inte värd så
mycket egentligen ?

Dagens kriminella gäng är väsentligt annorlunda än den vanliga maffian,
som är så vida omskriven i tex USA.
Maffian i USA litade mycket på sin lojalitet genom att de flesta i toppen var släkt med varandra.
Därför kunde de också hålla sig kvar i toppen i flera decennier.
Dagens gängkriminella har ingen nedärvd lojalitet med varandra alls.

Om vi tänker oss att Mekky får till en deal, så blir det förmodligen bara "fringisar" som han erhåller i fängelset. Dvs förmåner.
Men det mesta måste han troligen betala själv ändå.
Svårt att tro att åklagaren kommer att "släppa" ett sådant här fall ?
Åklagaren har ju här ett gyllene tillfälla att kunna "glänsa" inför pressen
Citat:
Ursprungligen postat av Brawndo
De har nog inget att förlora på att vistas i ett land utan utlämningsavtal i något år framöver.

Om du tänker på tex Marocko så är det redan försent. Marocko har sedan flera år tillbaka godkänt begäran om utlämning av många brottslingar till tex Spanien bland annat.
Tunisien har gjort likadant under många av de gångna åren.
Fast varje utlämningsärende hanteras för sig.
Inget utlämningsärende verkar ha blivit nekat ännu.

Ni lever i en förgången tid, då det fanns många fler länder som ansågs som "säkra"
mot utlämning. Tex hela Östeuropa då det var kommunistiskt.
Nu är det istället bland annat pengar inblandat.

"Säkra" länder är väl Burma (= Myanmar), Nordkorea, Ryssland och Syrien, kanske Mali eller Venezuela ?
Fast Syrien är ju helt dysfunktionellt, så det blir svårt att leva där.
Myanmar är en katastrof att vara i som "viting".

Inte ens Anakata, AKA Gottfrid Swartholm Warg slapp ju undan.
Och blev utlämnad från Kambodja av alla ställen.

I Afrika i länderna söder om Sahara så kostar det dig en bra slant att hålla sig undan från myndigheterna. Som "viting" är det helt hopplöst att hålla sig undan.
Det som lockar är förstås belöningen från Interpol.
Citera
2023-04-17, 08:15
Medlem
GiDDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
Shit vad folk babblar! Vem som ska vara rädd för vem, och vad som ska hända hit o dit!
Dom har inte ens fallit än! Och hur det än blir i Spanien (eller Sverige) tror jag knappast er idol Amir kommer varandra fritt på gatorna någonstans, på ett antal år framåt!

Domen faller och man ser redan vart den kommer landa😉.

Tänk logiskt. Om en deal erbjuds från ena sidan och accepteras av den andra så ligger det i bådas intresse att det går igenom. Det är inte som att Amir Mekky sitter och hostar upp avtal som åklagaren tar hem och funderar på medans han sitter hemma i tv soffan med en kopp chai te.

Att dom manipulerar bevisning visar redan att det är jobbigt att hitta starka grunder och samtidigt är det skrämmande för dom åtalade att inte ha någon kontroll över det som händer i rättsalen. Båda sidor uppskattar detta...

Folk gör helt rätt som spekulerar om vad som kommer hända efter...det lutar åt det hållet...och Mekky kommer nog åka...ner i graven. Frågan är bara hur? Och hur länge han klarar sig...
Citera
2023-04-17, 08:26
Medlem
GiDDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BabianBlatten
Ja, precis alla kvinnliga journalister och urblåsta mediahoror på PK-MSM kommer att få kåtslag, och kommer att yla om Värdegrunden.
Hela Arlanda ska fyllas med blommor när Amir Mekky landar.
Hela PK-Eliten inklusive Anders Lindberg kommer att stå och applådera...

Donnie Brasco är ju för fan en romanfigur, och det är mera fiktion i den filmen än vad som
är verklighet. Donnie Brasco syftar på Joe Pistone, en fd FBI-agent som infiltrerade maffian.
Pistone hade lägligt nog släktskap från Sicilien annars hade det nog inte gått vägen med
infiltrationen i maffians topp.

Men Pistone var redan en mogen man och utbildad av FBI, men han hade bara en perifer roll större
delen av tiden. Utbildningen hos FBI blev tydligen till stor hjälp när det gällde bland annat
att säkra bevis.
FBI drog dock viktiga lärdomar av detta, att det var inte så enkelt att infiltrera dessa skugglika
organisationer.
Senare tiders metoder har mera handlat om att infiltrera i mera
perifera miljöer.

Hur fan skulle den unge slyngeln och Mytomanen Mekky kunna vara till hjälp för åklagarna ?
Ingen alls i stort sett, han blir ett livlöst lik så snart hans forna
gängkompisar får tag i henom/honom.
Mekky har tidigare beskrivits som en fullfjädrad mytoman.
Och den "deal" som ni påstår att han kan få till med åklagaren är kanske inte värd så
mycket egentligen ?

Dagens kriminella gäng är väsentligt annorlunda än den vanliga maffian,
som är så vida omskriven i tex USA.
Maffian i USA litade mycket på sin lojalitet genom att de flesta i toppen var släkt med varandra.
Därför kunde de också hålla sig kvar i toppen i flera decennier.
Dagens gängkriminella har ingen nedärvd lojalitet med varandra alls.

Om vi tänker oss att Mekky får till en deal, så blir det förmodligen bara "fringisar" som han erhåller i fängelset. Dvs förmåner.
Men det mesta måste han troligen betala själv ändå.
Svårt att tro att åklagaren kommer att "släppa" ett sådant här fall ?
Åklagaren har ju här ett gyllene tillfälla att kunna "glänsa" inför pressen

Om du tänker på tex Marocko så är det redan försent. Marocko har sedan flera år tillbaka godkänt begäran om utlämning av många brottslingar till tex Spanien bland annat.
Tunisien har gjort likadant under många av de gångna åren.
Fast varje utlämningsärende hanteras för sig.
Inget utlämningsärende verkar ha blivit nekat ännu.

Ni lever i en förgången tid, då det fanns många fler länder som ansågs som "säkra"
mot utlämning. Tex hela Östeuropa då det var kommunistiskt.
Nu är det istället bland annat pengar inblandat.

"Säkra" länder är väl Burma (= Myanmar), Nordkorea, Ryssland och Syrien, kanske Mali eller Venezuela ?
Fast Syrien är ju helt dysfunktionellt, så det blir svårt att leva där.
Myanmar är en katastrof att vara i som "viting".

Inte ens Anakata, AKA Gottfrid Swartholm Warg slapp ju undan.
Och blev utlämnad från Kambodja av alla ställen.

I Afrika i länderna söder om Sahara så kostar det dig en bra slant att hålla sig undan från myndigheterna. Som "viting" är det helt hopplöst att hålla sig undan.
Det som lockar är förstås belöningen från Interpol.

Du missförstår varför dealen hjälper åklagaren. Har du.följt fallet? Bevisningen är si sådär och det finns starka indikationer på att det har manipulerats bevis. Klart dom åtalade inte vill riskera 50 år och från rättsväsendets sida så är det skönt att få en dom på svaga grunder samtidigt som inte utredningen blossar upp mer...dom vill inte själva bli granskade.

Malmö är litet. Folk vet att dealen är riktig...
Citera
2023-04-17, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmokille90
Ok,jag vet inte vem sitter på grund av han men jag menar hittar ingen bevis i trådar, och då menar jag fakta bevis men ni kan det bättre säkert jag såg han sist 2015 med Sal*m Sheb*ni.Bara länka till dom trådarna så att jag kan hitta det kan inte vara så svårt om det är relevant det du säger.

Kan hålla med om att Em*l tut*c är en intressant profil med tanke på hans bakgrund och historia.

Tidigt i hans karriär anklagades han för att vara informatör/”golare”därför kastades han ut ur M-Falangen.

I flera trådar skrivs allt från informatör/”golare” gällande just honom. Tittar man faktist närmre på hans umgänge som han har enligt PM som jag fått till mig även FUP där hans namn cirkulerar konstant så är det tungt kriminella han har med att göra.

Slutsatsen är att dessa tunga kriminella har åkt ut och in i flera år/livstid är det så att det bara skulle vara normalt? Ja då är ju allt bara rent skitsnack. Alternativt är att han ständigt ger upplysningar till Polisen för att rädda sitt eget skin? Han har aldrig suttit i fängelse längre tid? Trots att han sysslar med grov brottslighet och umgås med tungt kriminella. Man kan ju spekulera, varför han alltid lyckas klara sig så fint från Polisen?

Skicklig skulle jag ej påstå då hans namn är med i flera FUP där hans namn även anges ofta tex: i Encrochatar i sammanhang i grova brott text: Stora narkotika smugglingar osv.

Han kanske bara har ren tur vem vet🤷🏻‍♂️, enligt information så lämnade han Sverige på nytt för CA 7månader sedan.

Fick till mig ett PM, om att Em*l tut*c skulle vara huvet till alla Transporter till Malmö från Spanien till Sverige 2019-2023 alltså fortfarande aktiv (gällande narkotikan) så någon makt har han ju trots allt.

Njaa tveksam som en informatör skulle jag väll ändå säga?
Citera
2023-04-17, 09:45
Medlem
Citat:
Kan hålla med om att Em*l tut*c är en intressant profil med tanke på hans bakgrund och historia.

Tidigt i hans karriär anklagades han för att vara informatör/”golare”därför kastades han ut ur M-Falangen.

I flera trådar skrivs allt från informatör/”golare” gällande just honom. Tittar man faktist närmre på hans umgänge som han har enligt PM som jag fått till mig även FUP där hans namn cirkulerar konstant så är det tungt kriminella han har med att göra.

Slutsatsen är att dessa tunga kriminella har åkt ut och in i flera år/livstid är det så att det bara skulle vara normalt? Ja då är ju allt bara rent skitsnack. Alternativt är att han ständigt ger upplysningar till Polisen för att rädda sitt eget skin? Han har aldrig suttit i fängelse längre tid? Trots att han sysslar med grov brottslighet och umgås med tungt kriminella. Man kan ju spekulera, varför han alltid lyckas klara sig så fint från Polisen?

Skicklig skulle jag ej påstå då hans namn är med i flera FUP där hans namn även anges ofta tex: i Encrochatar i sammanhang i grova brott text: Stora narkotika smugglingar osv.

Han kanske bara har ren tur vem vet🤷🏻‍♂️, enligt information så lämnade han Sverige på nytt för CA 7månader sedan.

Fick till mig ett PM, om att Em*l tut*c skulle vara huvet till alla Transporter till Malmö från Spanien till Sverige 2019-2023 alltså fortfarande aktiv (gällande narkotikan) så någon makt har han ju trots allt.

Njaa tveksam som en informatör skulle jag väll ändå säga?
Tack för så detaljerat inlägg men det ger inget klarhet i det hela,jag ville veta vem exakt sitter på grund av han?
Citera
2023-04-17, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmokille90
Tack för så detaljerat inlägg men det ger inget klarhet i det hela,jag ville veta vem exakt sitter på grund av han?

Har inte hittat något sådant, däremot fanns det ett gammalt mål (har ej mål nr längre).

Där:

H@bib @l-shawi
Eld*n k@lac (Em*ls egna kussin)
S@lam Sheb@ni
Em*l tut*c

Är åtalade tillsammans, där Em*l lämnat väldigt flitig information kring hela händelseförloppet och vem som har gjort vad osv.

Men det är så pass gammalt att man måste begära ut det på papper då det ligger i arkivet.

Ärendet gäller en kapning/större lastbil som gick snett då ”GM föraren” råkat backa lastbilen ner i en grop.

Du kan ringa in till TR och försöka begära ut det ifall det skulle vara intressant.

Allt du behöver är någon av de fyra nämnda ovanför person nummer.

OBS: trots ”golningen” har samtliga personer haft fortsatt ”vänskap” och ingått i samma kretsar. Det baserar jag utifrån flera FUPar, där samtliga namn kan kopplas ihop i flera andra ärenden.
Citera
2023-04-17, 10:19
Medlem
Citat:
Har inte hittat något sådant, däremot fanns det ett gammalt mål (har ej mål nr längre).

Där:

H@bib @l-shawi
Eld*n k@lac (Em*ls egna kussin)
S@lam Sheb@ni
Em*l tut*c

Är åtalade tillsammans, där Em*l lämnat väldigt flitig information kring hela händelseförloppet och vem som har gjort vad osv.

Men det är så pass gammalt att man måste begära ut det på papper då det ligger i arkivet.

Ärendet gäller en kapning/större lastbil som gick snett då ”GM föraren” råkat backa lastbilen ner i en grop.

Du kan ringa in till TR och försöka begära ut det ifall det skulle vara intressant.

Allt du behöver är någon av de fyra nämnda ovanför person nummer.

OBS: trots ”golningen” har samtliga personer haft fortsatt ”vänskap” och ingått i samma kretsar. Det baserar jag utifrån flera FUPar, där samtliga namn kan kopplas ihop i flera andra ärenden.
Tusen tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in