2020-07-17, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Spanien gör Sveriges jobb kan man säga. Enligt Palmqvist på Sydsvenskan ligger Mekky bakom både mord på Karolin Hakim (egentligen NA måltavla) och Flamur i London.

Ja det är rimligt. Med tanke på kopplingen till Dani J och att Mekky har angripit familjemedlemmar innan så är det nog logiskt att tänka att han attackerade DJs vänner och i förlängningen var även familj legitima mål för Mekky.
Citera
2020-07-17, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnalAnalfabeten
Alltså jag tror att dessa pajasar har kört okrypterat. De har varit vana vid svenska Polisens ovaksamhet. Och att de är vana vid att de kan skriva vad som helst och säga vad som helst på sina mob-tfner.
De är dessutom uppväxta med mob-tfner och datorer och känner nog inte till andra sätt att kommunicera.
Spanien har dessutom gjort det svårt att köpa spanska kontantkort till mobiler. Du måste som utlänning visa ditt pass och det tas kopior på passet. Kontantkorten har vanligen begränsad giltighetstid. När tiden gått ut, så stängs numret bara av även om det finns saldo kvar.

Du kan heller inte ladda på ditt kontantkort utan att överföringen registreras.

Pga inflödet av kriminella migranter så ska spanska Polisen ha fått fler befogenheter att logga allt som sker på mob-tfnerna.

Det ryktas att många andra krypteringssystem har knäckts. Man ska inte underskatta Interpols styrka att nysta upp sådant här.

Och här är några fall ifrån de senaste åren med i princip obegränsad förvaring, på spanska "prisión permanente revisable":
https://en.wikipedia.org/wiki/Life_imprisonment_in_Spain

Jag är ganska säker på att Spaniens rättsvårdande myndigheter kommer att hitta på något sätt för att kunna hålla dessa "sk svenskar" maximal tid.
"Prisión permanente revisable" kan översättas som permanent fängelse med omprövning.
I praktiken tycks det sällan bli någon omprövning.
I alla fall om man söker några år tillbaks.
Enstaka ärenden finns men ids inte leta efter dessa.

Jag anser att det är en "lek med siffror" att yra om 30-40 år. Och Spanien har ändrat sig förut, men det är tydligen ovanligt att de någonsin släpper utlänningar som sitter på mycket långa straff.

Det har visat sig gång på gång sedan lång tid tillbaka att Spanien håller hårt på sin rätt att skydda sin befolkning ifrån grovt kriminella busar. Amnesty har klagat på det, men de ropar i en tom åsiktskorridor, ekokammare och får bara sitt eget torktumlarskrammel tillbaks.

Bakgrunden till det ligger i dels den baskiska terrororganisationen ETA och maffialiknande brottslighet att vittnen, poliser, åklagare mm har hotats och skadats.

Sk systemskadande brottslighet som det är frågan om här, så lär de drämma till med släggan.
Om nu inte Dubai (UAE) behåller och låser in henom för gott.
Men om 30-40 år så vet vi om Amir Mekky släpps, och har ni rätt så lovar jag att bjuda på öl.

Tony Alexander King är en brittisk man som sitter i fängelse i Spanien och hans frigivning är satt till år 2059 (född 1967). Då är han 92 år gammal, och har då suttit av ett 53-årigt straff:
https://www.euroweeklynews.com/2019/10/09/remembering-rocio-wanninkhov-costa-del-sols-most-notorious-murder/
https://en.wikipedia.org/wiki/Murder_of_Roc%C3%ADo_Wanninkhof

Strafftiden summeras för varje brott. Det ingår inte i något straffrabattsystem.
Spanien lurar EUs vänsterpatrask genom att säga att maxtiden är 40 år, men i praktiken så brukar de hävda sin egen rätt att straffa buset. EU kan ju bara ge rekommendationer.
Spanien har alltid använt sin juridiska kreativitet så att de kan fullfölja intentionerna med domen.
I och för sig skriver svenska PK-MSM att spanska regeringen är vänsterorienterad. Men det stämmer inte att jämföra den med svensk "vänster". Det är verkligen ljusårs skillnad. Kraven på laglydigheten hos de spanska medborgarna står alltid högt för varenda regering.
Samtidigt som de spanska poliserna är hårda så är de i regel mycket bra att ha att göra med om du som turist bara behöver hjälp.
De är vana vid turister.
Det är säkert så att Amir Mekky har smittats av den lättsamma stämningen i Spanien, och trott att hen kunnat göra vad fan hen vill, typ...

Sverige med sitt förslappade rättssystem får nog ses som väldigt unikt i hela Världen.
De går liksom inte att jämföra, alls..

Nu kommer mycket text med i inlägget men avgränsat till det som du svarade mig så förstår jag inte riktigt vad det tillför. Ja det är riktigt att Spanien adderar åtalspunkter på varandra som blir avsnitt så att säga. Och nej det blir inte mer än 30 år givet att vissa kriterier uppfylls och inte mer än 40 år om andra kriterier uppfylls. Det återstår att se vad detta landar i.

Du pratar om turister och annat som jag inte förstår riktigt vad det har med att göra.

Spanien har sedan länge vana vid betydligt mer avancerad brottslighet än den i Sverige är mitt inlägg som svar. De kommer ta detta med ro och döma dessa efter den lagstiftning som finns. Dessa personer är varken mer eller mindre än någon annan och bara för att de presterat oreda under en någorlunda kort tid behöver man inte lura sig att tro att det är helt unikt i Spanien. Det är en vanlig dag på jobbet för de som dömer dessa personer när det blir dags för det. Blir Mekky dömd så är han borta ett bra tag och under tiden hinner mycket vatten rinna under broarna.
Citera
2020-07-17, 04:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
HA-ledare och 9 andra häktade! Narkotikasmuggling till Sverige.

Det är stort. Förtjänar egen tråd. Vem är ledaren?

Svar: - Vet ej
Men originalartikeln finns på El Mundo (= Hela Världen) här:
https://www.elmundo.es/andalucia/malaga/2020/07/14/5f0e1ae021efa0022f8b460f.html

Citat:
The main defendants in this investigation are of Swedish origin, highlighting, once again, the growing prominence on the Costa del Sol of the bands of Nordic origin. A criminal phenomenon that had its maximum exponent weeks ago with the arrest in Dubai of Amir Faten Mekky, a 23-year-old Danish man , whom the authorities linked to 19 murders, one perpetrated in Marbella and another in Estepona, and who was leading a dangerous gang that got to plant bombs against their targets.

I den här texten finns ledtrådar:
Citat:
The investigation focused on the head of the gang, an individual of Swedish origin, considered one of the main perpetrators of a biker gang that spans the north of the continent that maintains contacts with the Hell's Angels and whose individualistic and perfectionist character he called the attention of the agents.

Individualistisk och perfektionistisk personlighet, som väckte agenternas uppmärksamhet alltså - Vem kan det stämma på ?
Och har tydligen enligt en annan artikel vistats i Spanien under det sista året på heltid

Spanien lär dra till med storsläggan
Och att Spaniens premiärminister Pedro Sanchez samtidigt är i Sverige och träffar Löfvén
Man kan ju hoppas att Sanchez klämmer åt Löfvéns och Mållgans pungkulor riktigt ordentligt.

Det är klart att Sanchez kommer att ta upp detta med att Sverige exporterar kriminalitet.

Rapport ifrån Dubais fängelse:
https://www.middleeasteye.net/news/coronavirus-uae-three-prisons-warn-rights-groups

Visserligen en snygg entré men inuti är det tydligen allt annat än fint. Undermålig hygien och sanitet.
Fångarna kan inte tvätta sig själva eller kläderna tillräckligt ofta ( = Stor brist på vatten eftersom hela landet är öken) Och fruktansvärt varmt. Dagen som gick var det + 42 C, och idag kan väntas uppåt + 43 C mot eftermiddagen.
Inte ens nätterna är svala, det är +36-38 C under natten. Mycket svårt att sova alltså..
Lägg därtill en kraftig överbefolkning i fängelserna på uppåt 60 % och på vissa avdelningar ännu värre än så. Plus tydligen en galopperande Corona-pandemi och att det finns mycket lite medicinsk hjälp att få.

Man kan läsa om andra arabiska fängelser att fångarna rätt ofta får återkommande ögoninfektioner som är svåra att bli av med. Och kan i värsta fall leda till blindhet.
Dessa infektioner angriper hornhinnan och den blir så småningom så full av ärr att man inte kan riktigt se färgen på ögonen längre.

Det kan ju alltså bli så att Amir Mekky "råkar ramla i trappan" enligt vakterna.

Trots detta så anses Dubai vara ett av de bättre fängelserna i arbaländerna.
Nu vet jag inte vilka fängelser som är dåliga men tex Turkiets och Pakistans fängelser var visst något i hästväg illa tydligen.
Citera
2020-07-17, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Undrar om Ri T greps med sin Enchro olåst....
För mycket som läckt. Någonstans. Insider finns eller Enchro loggar.

Hackningen skedde ju och de hade ju åtkomst i flera månader innan den avslöjades.
Citera
2020-07-17, 20:37
Medlem
Citat:
Alltså jag tror att dessa pajasar har kört okrypterat. De har varit vana vid svenska Polisens ovaksamhet. Och att de är vana vid att de kan skriva vad som helst och säga vad som helst på sina mob-tfner.
De är dessutom uppväxta med mob-tfner och datorer och känner nog inte till andra sätt att kommunicera.
Spanien har dessutom gjort det svårt att köpa spanska kontantkort till mobiler. Du måste som utlänning visa ditt pass och det tas kopior på passet. Kontantkorten har vanligen begränsad giltighetstid. När tiden gått ut, så stängs numret bara av även om det finns saldo kvar.

Pga inflödet av kriminella migranter så ska spanska Polisen ha fått fler befogenheter att logga allt som sker på mob-tfnerna.

Det ryktas att många andra krypteringssystem har knäckts. Man ska inte underskatta Interpols styrka att nysta upp sådant här.

Och här är några fall ifrån de senaste åren med i princip obegränsad förvaring, på spanska "prisión permanente revisable":

Jag är ganska säker på att Spaniens rättsvårdande myndigheter kommer att hitta på något sätt för att kunna hålla dessa "sk svenskar" maximal tid.
"Prisión permanente revisable" kan översättas som permanent fängelse med omprövning.

Jag anser att det är en "lek med siffror" att yra om 30-40 år. Och Spanien har ändrat sig förut, men det är tydligen ovanligt att de någonsin släpper utlänningar som sitter på mycket långa straff.

Det har visat sig gång på gång sedan lång tid tillbaka att Spanien håller hårt på sin rätt att skydda sin befolkning ifrån grovt kriminella busar. Amnesty har klagat på det, men de ropar i en tom åsiktskorridor, ekokammare och får bara sitt eget torktumlarskrammel tillbaks.

Bakgrunden till det ligger i dels den baskiska terrororganisationen ETA och maffialiknande brottslighet att vittnen, poliser, åklagare mm har hotats och skadats.

Sk systemskadande brottslighet som det är frågan om här, så lär de drämma till med släggan.
Men om 30-40 år så vet vi om Amir Mekky släpps, och har ni rätt så lovar jag att bjuda på öl.

Tony Alexander King är en brittisk man som sitter i fängelse i Spanien och hans frigivning är satt till år 2059 (född 1967). Då är han 92 år gammal, och har då suttit av ett 53-årigt straff:
https://www.euroweeklynews.com/2019/10/09/remembering-rocio-wanninkhov-costa-del-sols-most-notorious-murder/

Strafftiden summeras för varje brott. Det ingår inte i något straffrabattsystem.
Spanien lurar EUs vänsterpatrask genom att säga att maxtiden är 40 år, men i praktiken så brukar de hävda sin egen rätt att straffa buset. EU kan ju bara ge rekommendationer.
Spanien har alltid använt sin juridiska kreativitet så att de kan fullfölja intentionerna med domen.
I och för sig skriver svenska PK-MSM att spanska regeringen är vänsterorienterad. Men det stämmer inte att jämföra den med svensk "vänster". Det är verkligen ljusårs skillnad. Kraven på laglydigheten hos de spanska medborgarna står alltid högt för varenda regering.
Samtidigt som de spanska poliserna är hårda så är de i regel mycket bra att ha att göra med om du som turist bara behöver hjälp.
De är vana vid turister.
Det är säkert så att Amir Mekky har smittats av den lättsamma stämningen i Spanien, och trott att hen kunnat göra vad fan hen vill, typ...

Sverige med sitt förslappade rättssystem får nog ses som väldigt unikt i hela Världen.
Det som är säkert är att man på grund av att det är organiserad brottslighet kommer att få sitta mer eller mindre isolerade då det gäller vid nämnda koppling i Spanien. Utländska medborgare som Mekky etc kommer att begära att dem flyttas, oklart om det kommer ske men på grund av nämnda lär dem sitta sina 30 år. Det kommer bli tungt för dem att sitta isolerade. .
Citera
2020-07-17, 20:39
Medlem
Citat:

De är vana vid turister.

Mekkys gripande skall ha underlättats av att man knäckte krypteringen. Han och gänget lär ha kört krypterat under sin tid i Spanien.
Citera
2020-07-17, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Ja det är rimligt. Med tanke på kopplingen till Dani J och att Mekky har angripit familjemedlemmar innan så är det nog logiskt att tänka att han attackerade DJs vänner och i förlängningen var även familj legitima mål för Mekky.
Finns det någon bra tråd gällande Dani J?
Citera
2020-07-17, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellabellak
Finns det någon bra tråd gällande Dani J?
Finns en bra som rör kidnappningen på hans yngre bror M. (Det som ledde fram till Galaxy skjutning). (FB) Större polisinsats, människorov, Katrinelund/Malmö, 2018-06-07
Senast redigerad av Kiya123 2020-07-17 kl. 21:15.
Citera
2020-07-18, 11:48
Medlem
Citat:
Finns en bra som rör kidnappningen på hans yngre bror M. (Det som ledde fram till Galaxy skjutning). (FB) Större polisinsats, människorov, Katrinelund/Malmö, 2018-06-07
Kanon, tack. Någon som vet vilken relation han har till A. Ghara? Dani J verkar ju vara en doldis samtidigt som han verkar vara rätt stor inom narkotika.
Citera
2020-07-18, 12:00
Moderator
Mappings avatar
Citat:

Jag har skrivit en sammanfattning av en riktigt bra artikel i Sydsvenskan, den finns i en annan tråd men postar den här med:

"Idag släppte Sydsvenskan en helt fantastisk artikel om Malmös "undre värld"! https://www.sydsvenskan.se/2020-07-05/den-okanda-konflikten-som-delar-den-undre-varlden Som vanligt Joakim Palmkvist som briljerar och han verkar ha väldigt initierade källor. Man får ju inte citera hela artiklar, så jag länkar och skriver istället fritt om det han skriver. Han slår ju fast till 100% att väldigt många mord i Malmö (och på andra ställen) handlar om en allvarlig konflikt mellan Mekky och Dani Juden. När Palmkvist skriver detta är det enligt min mening 100% klarlagt, Palmqvist har varit extremt väl insatt i Malmös gängvärld i MÅNGA år.

Jag börjar med kidnappningen 2018-06-07, och utelämnar namnet på Danis brorsa eftersom han vad jag vet inte är iblandad i detta förutom som brottsoffer. Han kidnappas av flera män och förs iväg i en vit, hyrd skåpbil. De som hyrt bilen grips, och en medmisstänkt som fångats på en övervakningskamera grips också. Då är han i samma bil som en kille som enligt Palmkvist skjuts ihjäl mindre än en månad senare på Von Rosens väg. Här kan jag dock bara se att det kan vara Zaki som sköts ihjäl drygt en månad senare som avses. Någon får gärna rätta mig om jag har fel. Danis brorsa dyker upp ett antal dagar senare, tydligen med någon form av symbol inristad på kroppen. Det pratas om att man betalat en lösensumma för att få loss Danis brorsa, men brorsas pratar inte i förhören och ingen åtalas för kidnappningen.

2018-06-18: Skjutningen mot Galaxy var utan tvekan riktad mot Mekky, som ju klarade sig med en kula i benet. Den beställdes (som ju framkommit som rykten i denna tråd tidigare) av Dani som hämnd för kidnappningen på hans bror som ska vara utförd eller beställd av Mekky. Nästa på tur är mordet på Mahmoud Shakir 2018-07-03. Han har gått runt och skrutit med att han tagit på sig ett uppdrag att mörda Mekky. Därför mördas han av Zakriya Mezar, på uppdrag av Mekky.

2018-07-11 hittar man en drunknad man i kanalen i Västra Hamnen. Det visar sig att han tillhör Danis kretsar och jag tror det finns koppling till Bröndby-rånet, hittar inte någon tråd om det här på FB. Detta tror Palmkvist är en hämnd från Mekky.

2018-07-16: Zakaria El Kayati skjuts ihjäl på Rosengård. Samir Berglind från Gävle dömdes till 12,5 år för mordet, som uppenbarligen var ett beställningsmord. Palmkvist hävdar att Zaki var en av de som greps för kidnappningen av Danis brorsa.

2018-09-04: Amin Kazaz skjuts ihjäl. Han ska enligt uppgift ha varit inblandad i kidnappningen av Danis brorsa och ska ha kommit med uppgifter om var brorsan hölls gömd. Här kan jag tycka att det känns LITE skumt. Nabil som häktades för mordet verkar tillhöra Mekky. Amin har för övrigt kopplingar till Krokodilerna och Lindängen.

2019-08-26: Karolin Hakim skjuts ihjäl, men tilltänkt offer var henne man Naief. Återigen klara kopplingar till Bröndbyrånet, killen som drunknade i kanalen och till Dani enligt Palmkvist.

2019-10-31: Achraf Tofigh skjuts ihjäl. I tråden om det verkar nästan ingen ha hört talas om honom tidigare. Palmkvist hävdar att det är Mekkys "bankir", d.v.s. att han hanterat och samlat in pengar till honom. Han ska ha gjort ett antal resor till Dubai (där ju Mekky senare greps). En stund före dådet kontrolleras två bilar rutinmässigt av polisen. I fordonen sitter då bland annat ett par bröder som knyts till knarkhandel i stadsdelen Lindängen. Tillsammans med dem identifieras också en 21-åring som blir mer intressant först dagen efter. Då hittar en privatperson till sin förvåning en BMW parkerad på sin mark, på Särslövsvägen strax öster om Malmö. Det visar sig vara mördarnas flyktbil. Sydsvenskan kan nu avslöja att polisen också hittar ett skjutvapen i anslutning till fordonet.
– Jag kan bekräfta att det var mordvapnet som anträffades, säger åklagare Michelle Stein.
Polisen lämnar allt så orört som möjligt och sätter span på bilen. Senare samma dag dyker det upp en ung man – 21-åringen som kontrollerades av polisen dagen innan.
Han rör sig som om han vet precis vart han ska och vad han ska göra – hämta vapnet – och grips på platsen.

Bilal och Sayed El-Moghrabi ska enligt Palmkvist varit med i Sluta Skjut och varit på väg att förflyttas bort från Malmö. Det gick ju sådär för Sayed eftersom han senare åtalades (men friades senare) för ett mordförsök på Yaser Dawood (från Gbg) i Lund.

2019-12-24 så skjuts Flamur Beqiri ihjäl i London. Han driver nåt musikbolag, men på 00-talet var han en av Sverige mest jagade män, misstänkt för att ha smugglat in 300kg cannabis. Han ska ha varit vän med både Naief och Dani. Naief var i London och besökte Flamur under julhelgen, alltså precis innan Flamur sköts."
Citera
2020-07-18, 14:26
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
2018-07-11 hittar man en drunknad man i kanalen i Västra Hamnen. Det visar sig att han tillhör Danis kretsar och jag tror det finns koppling till Bröndby-rånet, hittar inte någon tråd om det här på FB. Detta tror Palmkvist är en hämnd från Mekky.

Bör vara den här tråden. Vill minnas att platsen var någonstans mellan gamla kanotklubbens lokal och Drottningtorget.

(FB) Man drunknade i Malmös kanal
Citera
2020-07-18, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Bör vara den här tråden. Vill minnas att platsen var någonstans mellan gamla kanotklubbens lokal och Drottningtorget.

(FB) Man drunknade i Malmös kanal
Det var en till de drog upp ur en bil i västra hamnen, där längst ut på udden vid Scania badet. Vet inte vilket av fallen mapping menar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in