2023-04-17, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
Jo, det vet jag. Men om TR kommer fram till att någon är helt oskyldig eller bara ska dömas för mindre brottslighet så är det inte ovanligt att den åtalade släpps fri innan domen kommer.

Finner TR att MH ska dömas till lägre straff än vad hon redan suttit av så släpps hon.

Sedan kan allt/eller delar överklagas och gå vidare till HR, när den domen kommer kan det ändras och hon blir intagen igen.

Så har jag förstått "gången".

Som Stefan i Wesströmsfallet, han blev friad i TR men det blev överklagat och i HR blev det livstid (som han valde att inte ta utan tog sitt liv i stället).
Citera
2023-04-17, 09:08
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Rullman har gjort ett bra jobb
Och J redogjörelse stämmer bäst med den bevisning som finns
Verkligen Bra!, ingen rekonstruktion i efterhand tex.

Men du vet ju alla detaljer ang. progressen i utredningen...
Citera
2023-04-17, 09:13
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Uppenbarligen.

Det borde väl ha varit det första som kom upp när hon googlade "mörda någon diskret".
Tror du inte att det anses så självklart att det inte behöver nämnas?
Citera
2023-04-17, 09:14
Medlem
Citat:
Jo, det vet jag. Men om TR kommer fram till att någon är helt oskyldig eller bara ska dömas för mindre brottslighet så är det inte ovanligt att den åtalade släpps fri innan domen kommer.

Nu är båda två häktade fram tills domen kommer nu på onsdag och sedan får vi se vad som händer.
Citera
2023-04-17, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Ja, J har visat sig vara kvicktänkt, slug och beräknande. Jag har aningen svårt att förstå att så många kan sätta tilltro till hennes versioner.

Må vara att hon ingående och detaljerat beskriver vissa valda delar och med emfas poängterar att hon anser sanninssägande viktigt. Men trots hennes sanningsiver utelämnar och friserar hon centrala moment.

Utelämnar och friserar är något som båda dessa unga kvinnor gör eftersom de från början försökt att prata ihop sig för eländet de ställt till med.
Citera
2023-04-17, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Verkligen Bra!, ingen rekonstruktion i efterhand tex.

Blir det alltid gjort en rekonstruktion i varje mordfall?
Citera
2023-04-17, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Det var väl sin egna mobil ( mcd-app )eller plånbok hon hämtade , hon blev ju tvungen att köpa hamburgare helt plötsligt .

Ja, det stämmer bra överens med stegen i hälsoappen. T s telefon och cykelnycklar tror jag redan hon hade på sig när hon gick ut första gången.
Citera
2023-04-17, 09:23
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Blir det alltid gjort en rekonstruktion i varje mordfall?
Vad tror du själv?
Om det inte är gjort i detta fallet...

https://www.aklagare.se/om_rattsprocessen/fran-brott-till-atal/brottsutredningen/
Citera
2023-04-17, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ja, det stämmer bra överens med stegen i hälsoappen. T s telefon och cykelnycklar tror jag redan hon hade på sig när hon gick ut första gången.

Nu hänger jag inte med riktigt, kan bero på att jag inte laddat hem FUP.

Finns det i FUP redogörelse för JJ,s steg i någon hälsoapp?
Citera
2023-04-17, 09:37
Medlem
Citat:
Men då borde väl M redan blivit frisläppt, eller vad menar du? Uppenbarligen blev hon ju inte det, frisläppt i väntan på dom alltså.
Citera
2023-04-17, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Det var väl sin egna mobil ( mcd-app )eller plånbok hon hämtade , hon blev ju tvungen att köpa hamburgare helt plötsligt .

Så kan det ha varit. Tänkte inte alls på JJ här och hennes köp av hamburgare.
Citera
2023-04-17, 09:43
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Utelämnar och friserar är något som båda dessa unga kvinnor gör eftersom de från början försökt att prata ihop sig för eländet de ställt till med.
Att M ljuger gör inte J mer trovärdig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in