Citat:
Ursprungligen postat av
sybel
Det är din, och majoritetens, slutsats som ni dragit utifrån era egna tolkningar men den är definitivt ingen obestridbar sanning, vilket många tycks tro.
Det M erkänt är odiskutabelt, för övrigt är samtliga argument för Ms deltagande möjliga att bemöta med motargument, vilket medför att ett deltagande inte kan bevisas bortom alla tvivel. Följaktligen är Ms medverkan en tolknings- och bedömningsfråga och inte en definitiv sanning. Vad som är rätt eller fel vet bara M, inte jag och heller inte ni.
Nu förväntat jag mig inte att du ska svara på alla frågor. Men jag ställer dom för att visa på alla orimligheter i M s histora.
Varför var M så angelägen att se var T var när J bara vill prata? Prata hade hon kunnat göra i telefon och när som helst. Att det behövde ske just där och då, en kvart efter gruffet pekar på att dom var upprörda.
Varför tar J med sig M upp i lägenheten om J hade planer att skada T på egen hand?
Om M sov, varför kommer dom inte överens om att säga det till polisen? Det hade underlättat för J att driva historian själv.
Varför använder inte M sin telefon under den timma då mordet begås men den rör sig?
Varför är det då så viktigt att ta med den till badrummet när hon mår dåligt?
Varför vaknar hon inte av det högljudda mordet eller när grannen ringer två gånger på dörren?
Varför kör inte J hem M innan hon ger sig på att transportera kroppen?
Varför lämnar J sin egen telefon i lägenheten när hon ska flytta T s cykel och köra fram bilen?
Varför skickar J ett sms till M med risk för att hon vaknar, om M nu är ovetandes att det finns ett lik i lägenheten?
Varför riskerar J att åka till McD och lämnar då lägenheten med en sovande kompis och ett lik?
Varför fördröjer J hemfärden genom att prata med sin kompis i en annan bil om M är i lägenheten ovetandes om ett lik?
Varför ställer inte M några frågor till J om vad som hänt?
Varför larmar hon inte när hon inte ens är säker på att T är död när dom virar in henne i lakan och påsar?
Om M är så fäst vid sin mobil så hon inte ens lämnar den när hon ska spy på toa, så varför tog hon inte med den när dom skulle dumpa kroppen?
Varför berättar hon inget för sina föräldrar dagen efter? Varför berättar hon inte för polisen?