Citat:
Ursprungligen postat av
Carinah78
Bra jobbat, tack!
Synd bara att det är betalartikel. Hade varit skoj att kunna få läsa mer än bara ingressen. Men jag skall inte vara grinig, det viktiga är ju ändå att en rikstidning har tagit upp det.
Tragiskt att mannen hamnade i smugglarsvängen och till råga på allt blev rejält blåst. Allt var riggat som det verkar.
Som tack för din insats med HD:
https://www.lyrics.com/lyric/32547357/Glenn+Frey
Texten till låten '
Smuggler's blues'. Bra låt från 1984 av Glenn Frey.
Som tack för för den länken följer ett citat från HD. De skriver att det är en man från NV Skåne. Inte Ekeby. Men det kommer den ihärdige snabbt fram till.
"De följde 70-åringen till Mugabeflygplatsen i huvudstaden Harare, varifrån mannen skulle ta ett flyg till Myanmar. Vid incheckningsdisken fick polisen veta att mannen inte fått borda planet, då han saknade visum till landet.
De hittade snart 70-åringen på flygplatsen och sökte igenom hans väskor. I ett gömt fack hade han ett brunt pulver. Det visade sig handla om tre kilo heroin, värt 3,4 miljoner zimbabwiska dollar på gatan i Zimbabwe, motsvarande drygt 100 000 kronor."
Edit... Idag la jag till lite om spekulationer om att det ev är Lyoness som fått sina klor i honom.
Journalister kan gräva ibland.
Nämnde också en gubbe jag sprang på i samma NV Skåne och som var synnerligen aktiv att hitta investerare till pyramidspeletvsom som lät som himmel men blev helvete för många.