Flashback bygger pepparkakshus!
2023-04-23, 17:44
Medlem
Mr13cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namatara
Okej, hora kanske var fel ordval. Oavsett så borde bedragare lynchas och inte försvaras.
För inte är väl det så att denna brud lever och frodas samt blir beskyddad trots sina vidriga handlingar av byborna?
Tydligen fanns det någon man i Bjuv som är involverad i Lyoness? Som har lurat flera i bygden. Tycker att högafflarna bör plockas fram mot den mannen också!
Förr eller senare så kommer någon annan som blivit av med sina pengar gissningsvis att skjuta honom, så han bör nog sova med ett öga öppet i fortsättningen.

Vår Zimbabweresenär kanske inte har fått tömma och då har ju bruden bara handlat än värre som enbart lurat honom utan att ge ett enda skit tillbaka. Betydligt värdigare att vara hora då ju.

Tycker du att det är rätt att lura någon bara för att denne verkar lättlurad? Om man ser det så, då måste väl de som rånar rullstolsburna, barn och folk på LSS-boenden vara de kriminella med högst värdighet?

Sjukt att lura folk på sin egen ort. Man skiter inte där man äter. Sen så tycker jag det är förjävligt med bedragare. Jag tycker inte någon ska bli lurad framförallt inte folk med funktionsnedsättning,barn eller andra svaga individer. Ingen vet om maskinisten har blivit lurade eller pressad på pengar. Kanske började med lurendrejeri och övergick till utpressning..
Citera
2023-04-23, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Hur går det för gamlingen där nere? Är han släppt mot borgen?

Han är släppt mot borgen. Vet inte hur det är fatt med honom, skvaller ifrån byn där han bor vore önskvärt!

Tror att han ställs i för rätta den 24 april och då förväntar jag mig att massmedia engagerar sig i domen.
Citera
2023-04-23, 19:18
Medlem
Mr13cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Han är släppt mot borgen. Vet inte hur det är fatt med honom, skvaller ifrån byn där han bor vore önskvärt!

Tror att han ställs i för rätta den 24 april och då förväntar jag mig att massmedia engagerar sig i domen.

Samma har bara hört att han är släppt mot borgen. Tror massmedia skiter i detta..
Citera
2023-04-24, 01:28
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr13c
Samma har bara hört att han är släppt mot borgen. Tror massmedia skiter i detta..
Fan vad sjukt att de bara släpper mot borgen när det finns andra som fått 15 år i fängelse i Zimbabwe för liknande brott. Ännu sjukare att han haft råd att betala nån borgen med tanke på hur pank han ska ha varit. Knappast frugan som betalat? Av vem har ni hört att han skulle vara släppt mot borgen?
Citera
2023-04-24, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Fan vad sjukt att de bara släpper mot borgen när det finns andra som fått 15 år i fängelse i Zimbabwe för liknande brott. Ännu sjukare att han haft råd att betala nån borgen med tanke på hur pank han ska ha varit. Knappast frugan som betalat? Av vem har ni hört att han skulle vara släppt mot borgen?

Han är ju bara släppt fram till rättegången!
Citera
2023-04-24, 02:05
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Han är ju bara släppt fram till rättegången!
Jasså? Men vad är det för vits att betala borgen om man ändå åker i fängelse sen? Brukar man inte betala borgen i USA för att slippa straff?

Edit: https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Borgen_(straffprocess)

Oj då. Det är jag som är idiot. Trodde borgen var nåt man tillämpade vid vissa brott där det gick att "köpa sig fri".
Senast redigerad av HassanVonEssen 2023-04-24 kl. 02:08.
Citera
2023-04-24, 05:38
Medlem
Mr13cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen

Jag har inte hört jag läste det i tråden. Att svenska ambassaden har betalat borgen. Varför skulle dem göra det vet jag inte? Kanske tänker på hans hälsa och vet att gubben är död om dem sätter han där..
Citera
2023-04-24, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr13c
Jag har inte hört jag läste det i tråden. Att svenska ambassaden har betalat borgen. Varför skulle dem göra det vet jag inte? Kanske tänker på hans hälsa och vet att gubben är död om dem sätter han där..

Det man kan läsa om UD och ambassader är att de inte betalar borgen. Endast vidarebefordrar till den som är arresterad. Att få till en utlandsbetalning till Zimbabwe är nog inte så enkelt, krävs nog ursprungliga beloppet flera ggr om för att täcka alla transfersavgifter etc och en växelkurs därtill.
Eller hade han i bästa fall fickpengar som räckte till något ´ oförutsett ´….
Citera
2023-04-24, 11:35
Medlem
Kan man få en förklaring på vad Lyoness är för nåt ? Har sett det flera gånger i tråden men är nog för dum för att förstå 🙈
Citera
2023-04-24, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crazydude88
Kan man få en förklaring på vad Lyoness är för nåt ? Har sett det flera gånger i tråden men är nog för dum för att förstå 🙈

Här kan du läsa

(FB) Lyoness, numera myWorld - Scam och pyramidspel? /Mod
Citera
2023-04-24, 14:48
Medlem
BevinLees avatar
Han verkar varit riktigt desperat efter pengar.
Huset hans såldes just på Kronofogdens auktion.
https://auktionstorget.kronofogden.se/92316.html
Det händer grejer bakom pensionärernas köksgardiner.
Manus material
Citera
2023-04-24, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BevinLee
Han verkar varit riktigt desperat efter pengar.
Huset hans såldes just på Kronofogdens auktion.
https://auktionstorget.kronofogden.se/92316.html
Det händer grejer bakom pensionärernas köksgardiner.
Manus material

Såldesf för långt under utgångspris. Stackars hustrun 😞
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in