2023-04-16, 22:45
Medlem
Nu är det väldigt tydligt ändå… M rör sig, har väl mobilen i fickan som alla jävla ungdomar har… hon rör sig 02.19…. Varför? Jo hon mår illa o ska på toa som de kom överens att säga men M var inte illamående o spydde aldrig ens sa hon… gick hon ändå på toa? ALDRIG HÖRT i något förhör om vad hon gör på toa alla gånger de kritiska tiderna!!! Hade hon talat sanning… hade hon sagt nej jag spydde aldrig…. Problemet är ju att JJ o hon har bestämt att just när hon går på toa ska hon mått illa och RAMLAT det bestämmer de ju pga Toves fall, påringning..
Varför skulle Ms telefon röra sig mellan 02.19-02.43??????!!!! Alltså hon sitter ner o mördar en person den tiden ….men när det är klart går hon o JJ ifrån Tove 02.43…
Det är ju otroligt uppenbart, Ms mobil rör sig exakt de kritiska tillfällena, M sov inte… det är det som fått henne att lura både Bup o föräldrar, aldrig ta ansvar o alltid visa sig svag o känslig/liten, hon är lika mycket psykopat som JJ
Citera
2023-04-16, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Du har nog fått svar nu…
Tidsangivelserna stämmer överens väldigt bra … MEN det saknas ca 30 min ( tror det är det du far efter?) det är när Js mobil registrerar att de kom hem till när grannen hör dunsen o sparkarna…. Uppgiften om att det skulle skett ganska fort efter en kort visning av lgh när de kom hem… säg 02.05 tex… den uppgiften kommer endast från Johanna. Därför tidslinjen inte stämmer där. Hon undanhåller ca 30 min…… sen vet jag inte varför men det är väl positivt för hennes utgång får man anta, tex om hon suttit och umgåtts med T i köket vilket jag tror både J o M sa i början så kanske det tyder än mer på planerat/bakhåll…
Där har du alla fall svaret på tiden

Jag tror att hon mörkar dom 30 minuterna av den enkla anledningen att hon vill att dödskampen ska vara så kort som möjligt. Jag tror inte att TT gick inte på toaletten självmant som en del i husesynen.
Citera
2023-04-16, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Så kan det vara, eller så kan det vara att polisen nådde fram till henne med sin strategi om att Johanna inte var hennes vän. Det kan också varit en kombination av bägge delar.

Den där Josefin verkar för övrigt inte vara någon allt för trevlig typ, hon var på väg för att spränga en hel familj i luften med 10kg dynamit.

Finns det nån tråd om Josefines fall? Försökte googla men vet inte var nånstans det ägt rum.
Citera
2023-04-16, 23:05
Medlem
toabesöken sammanfalla med Hälsoappens registreringar; se @Kriminallens skiss och uträkning: https://imgur.com/a/O4mIujN
"Pilarna är 3 * 255 + 2 * 210. 23,7m fram och tillbaka."
[/quote]

Enligt den ritningen så kan hon ju inte ha sett om T var kvar i köket påvög till toan
Senast redigerad av Tezz-l 2023-04-16 kl. 23:21.
Citera
2023-04-16, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag tror att hon blandar allt och inte har koll på vad som är vad.

Exakt!
Citera
2023-04-16, 23:21
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Du har nog fått svar nu…
Tidsangivelserna stämmer överens väldigt bra … MEN det saknas ca 30 min ( tror det är det du far efter?) det är när Js mobil registrerar att de kom hem till när grannen hör dunsen o sparkarna…. Uppgiften om att det skulle skett ganska fort efter en kort visning av lgh när de kom hem… säg 02.05 tex… den uppgiften kommer endast från Johanna. Därför tidslinjen inte stämmer där. Hon undanhåller ca 30 min…… sen vet jag inte varför men det är väl positivt för hennes utgång får man anta, tex om hon suttit och umgåtts med T i köket vilket jag tror både J o M sa i början så kanske det tyder än mer på planerat/bakhåll…

Jag instämmer i det mesta som du säger ovan. Det jag inte får ihop är den teori som säger att Tove dödades efter att grannsonen stod utanför dörren och hörde sparkljuden. Det tog nämligen bara ett par minuter därefter tills Johanna dök upp i trapphuset. Det kan inte ha gått så fort att döda Tove.

Jag kan dock inte se att tidslinjen inte skulle stämma under den första halvtimmen.

Det förefaller mig att Tove måste ha dött innan grannen hörde sparkljuden.

Att Johanna och Maja inledningsvis säger samma sak är en direkt följd av att de hade kommit överens om vad de skulle säga. Det är först när Maja börjar öppna sig om vad som hände i lägenheten, som vissa saker inte längre blir samstämmiga. Det förefaller faktiskt t.ex. som att Maja gick och la sig ganska snart. Oavsett var Johanna och Tove befann sig under den första halvtimmen, så visste inte Johanna var Maja befann sig. Det vet vi eftersom Johanna i förhör berättade att hon inte visste om Maja gått och lagt sig i Johannas säng. (Givet att vi litar på Johanna på den punkten). Om Maja gick och la sig i sovalkoven så skulle det förklara att Johanna inte visste var hon var, för hon såg henne inte från någon plats i bostaden.

Jag börjar luta åt att mordet faktiskt hände ganska snart efter att de kom till lägenheten. En annan sak som jag tänker talar för det är att jag tror inte att Johanna och Tove hade särskilt mycket trevligt att prata om under så pass lång tid som en halvtimme. Jag tror inte Johanna kunde hålla sig så länge på att för göra det hon skulle göra.

Jag lutar åt att dunsen och sparkljud uppstod när Johanna flyttade på Tove och svepte in henne i lakanet. Jag håller inte för osannolikt att Johanna trodde att hon skulle kunna ta hand om och göra sig av med Toves kropp helt på egen hand.
Citera
2023-04-16, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Jag tror att hon mörkar dom 30 minuterna av den enkla anledningen att hon vill att dödskampen ska vara så kort som möjligt. Jag tror inte att TT gick inte på toaletten självmant som en del i husesynen.
Tack, det tror jag inte heller, kanske lite visa lght . pga uppknäppt gylf på Tove, tror jag Tove skulle gå på toa… tror inte hon hann göra det… J tog chansen direkt då….jag tror planen på att ”slå henne ” kvarstod starkt hos J.
Bara med sin falskhet fick hon med T hem, hade sagt förlåt o skrattade pratade minnen o la även vinet i Ts cykelkorg… allt i en plan.
M satt med hela tiden möjligt i vardagsrummet, M visste vad som skulle hända självklart… ändå varnade hon ingen alt. Om hon vaknat upp mot JJ då hade det varit JJs händer hon tagit bort och tom slagit ned Jj o räddat Tove…
Citera
2023-04-16, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippilotte
En annan sak som jag inte begriper är varför JJ kör hem MH efter att de kommit hem till lägenheten. Känns bara som ett konstigt beslut att skiljas åt efter en sådan stor händelse särskilt med tanke på följande:

- MH talade om för sina föräldrar att hon kanske sover hos JJ, så det hade inte alls verkat konstigt.
- De hade haft tid att prata ihop sig ordentligt utan att någon ifrågasatte vad de gjorde.
- De hade kunnat ventilera vad de precis gått igenom med varandra.

Tror båda tyckte det var otäckt att vara i lägenheten precis efter mordet. Sen vore det intressant att veta om dom faktiskt planerade att sova över från första början. Om inte visar det på hur angelägna dom var att få med T hem så dom t.o.m styrde om planerna. Som Zurfan08 skrev så var duschen inte inkopplad och sängen var både obäddad och full med prylar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Varför sprider ni dessa påhitt? Rena lögner! Varje gång jag ber någon förklara var i FUP detta framgår, så kommer det bara bortförklaringar. Precis som jag skrev så är det ordet "vännina" som används i FUP, något namn framgår inte där, även om det kan ha varit så att Johanna och eventuellt även sonen använt ett namn. Någon Elsa omnämns inte alls i FUP.

Någonstans nämner J namnet Elsa för sin granne. Kan det vara i intervjun med honom, i podden eller i den filmade biten i hans bil då han åker samma väg till McD med journalisten och beskriver e akt vad som sades vartefter.

Men namnet Elsa har absolut nämnts i något forum som namnet på den kompis som var full o ramlade och behövde hamburgare.
Citera
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Finns det nån tråd om Josefines fall? Försökte googla men vet inte var nånstans det ägt rum.
Klipp från inlägg postat av harman1:

Natten mot måndagen stoppades en 26-årig kvinna tillsammans en Nässjöman i 30-årsåldern av en polispatrull när de kom körande i Skillingaryd. I baksätet på kvinnans bil låg en bomb tillverkad av tio kilo sprängmedel och en kökstimer. Enligt åklagaren var bomben avsedd för en tidigare ledare i ett kriminellt mc-gäng.
...
Två veckor efter vittnesförhöret släpptes 26-åringen ur häktet. I förra veckan väcktes åtalet mot henne och Nässjöbon. Där gör åklagaren gällande att 26-åringen i vart fall gjort sig skyldig till medhjälp till pojkvännens brott genom att hon transporterat honom och sprängladdningen
Citera
2023-04-16, 23:28
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya

Javisst finns det. Händelsen ägde rum i Skillingaryd.
Det är en kort tråd, men det finns lite fler trådar om olika inblandade sen också.

Här är tråden om händelsen i Skilingaryd, som är det som Josefin sitter häktad för.

(FB) Skillingaryd: 2 gripna för allmänfarlig ödeläggelse 2022-10-17

Hon hade passat bättre som extra-mamma till Johanna, än till Maja
Citera
2023-04-16, 23:34
Medlem
Citat:
Du har nog fått svar nu…

Finns inte så många andra naturliga förklaringar till varför alla tre skulle befinna sig i badrummet. Rundvandringen skedde säkert när dom först kom till lägenheten men utan överfall. Dom pratade säkert runt 30 min i köket och sen behövde T gå på toa eller så skulle hon hem. Då tog dom chansen, knuffade in henne och fällde henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in