2023-04-16, 14:26
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
Jag har inte missat, de finns till och med nedladdade på min dator. Tänkte om personen även var intresserad av domarna och ville läsa dem.
Personen har jag sagt att han vill läsa vad S har sagt i förhör. Detta tas enbart upp i FUP:en. Domarna är m.a.o ointressanta.
Citera
2023-04-16, 19:32
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adonis.
Hat du problem med läsförståelsen? Är du särbarn? Jag skrev följande:

Det är inte en direkt liknelse utan mer en fråga & exempel. En finsk skurkäring ombeds nämligen inte att sluta sitt jobb utan får istället de hjälpmedel & support hon behöver. Solomon ska däremot, enligt dig, "byta jobb ifall det är så jobbigt". Hur får du detta till att jag nedvärderar Solomons kreativitet & val av sysselsättning? (Då jag personligen faktiskt beundrar hans kreativitet & äkthet)

Du uppmanar däremot Solomon att avsluta sin karriär som kreatör då han uppenbart är påverkad av allt näthat (som bla DU är delaktig i att sprida) samt alla falska (...& uppförstorade) påståenden om hans misshandeldom. Frågan är vad DU är för ngn människa egentligen?

Hur kan du sova om natten när DU är delaktig i försöken att ödelägga ngns liv?
Precis, det var DU som nämnde/tog upp att Solomons jobb skulle vara mindre värt än andra jobb. Det är DIN åsikt.

Om folk vantrivs på sitt jobb och mår dåligt pga sitt jobb brukar jag rekommendera folk att byta jobb. Det är ganska normalt att byta jobb om man inte trivs eller mår bra på sitt jobb.

Du bidrar mer till Solomons näthat än mig... så kanske dags att kolla sig i spegeln innan du pekar på andra.
Du är den som håller denna tråd vid liv. Allt du skriver om Solomon i denna tråd är negativt. Du bidrar till en sjuk syn på Solomon och M liv och relation. Du ger uppgifter och information de själva inte gått ut mer offentligt.

Hur kan du sova om natten? när du är så besatt av Solomon att du ensam ser till att hans flashback tråd hålls vid liv och sprider privat information om han som han inte själv delat med sig av?
Citera
2023-04-16, 19:37
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaPrincipessa
Har S gett sig på M någon gång eller har han lärt sig av tidigare misstag och ändrat sig?
Inget som blivit anmält iallafall...
Citera
2023-04-16, 20:29
Medlem
LaPrincipessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Inget som blivit anmält iallafall...

Det är ju inte detsamma som att det inte kan ha hänt…
Citera
2023-04-16, 22:43
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Precis, det var DU som nämnde/tog upp att Solomons jobb skulle vara mindre värt än andra jobb. Det är DIN åsikt.

Om folk vantrivs på sitt jobb och mår dåligt pga sitt jobb brukar jag rekommendera folk att byta jobb. Det är ganska normalt att byta jobb om man inte trivs eller mår bra på sitt jobb.

Du bidrar mer till Solomons näthat än mig... så kanske dags att kolla sig i spegeln innan du pekar på andra.
Du är den som håller denna tråd vid liv. Allt du skriver om Solomon i denna tråd är negativt. Du bidrar till en sjuk syn på Solomon och M liv och relation. Du ger uppgifter och information de själva inte gått ut mer offentligt.

Hur kan du sova om natten? när du är så besatt av Solomon att du ensam ser till att hans flashback tråd hålls vid liv och sprider privat information om han som han inte själv delat med sig av?

Du har verkligen svårt för läsförståelsen. Du förstår verkligen ingenting (inte ens när jag förklarar). Har du ens gått ur grundskolan med godkända betyg?

Sista gng nu.Det är INTE normalt att fly sitt jobb. Solomon gör rätt. Han är duktig på sitt jobb, en duktig kreatör & mot alla odds (bla näthat & lögner som DU väljer att konstant leverera) stannar han kvar för att kunna dela med sig av sitt liv (utmaningar) till allmänheten.

On topic, baby: Don't shoot the messenger. Jag förmedlar det information jag blir tilldelad. Balansen (som JAG bidrar med) är viktig för objektiviteten här i tråden. För inte vill vi väl att ngn ska sparkas på när han redan ligger? Eller?

Du ÄR verkligen en hemsk människa. Skäms!

Citat:
Ursprungligen postat av LaPrincipessa
Det är ju inte detsamma som att det inte kan ha hänt…

Men en fällande dom är däremot detsamma som att det faktiskt har hänt, menar du...?

För kvinnor ljuger inte? För män måste vara elaka? Vrf vill du att Solomon ska ha varit elak mot Melina? Kan du inte bara acceptera att de är lyckliga med varandra. Inte vidare snällt att sprida insinuationer om ngt som inte hänt?

Vrf vill du att Solomons ska ha varit elak mot Melina? Ganska sjuk önskan kan jag tycka.

Solomon behandlar Melina som den prinsessa hon är för honom. Han är hennes sunda förnuft, hennes förlängda arm & den som.kramar om.henne när hennes mörka minnen (från tidigare liv med missbruk & övergrepp) gör sig gällande.

Solomon ÄR mannen i hennes liv, den man som räddat henne från ett liv på samhällets botten. Solomon finns där för henne i hennes mentala läkningsprocess. På samma sätt som Melina finns där för Solomon. A perfect match.
Senast redigerad av Adonis. 2023-04-16 kl. 22:48.
Citera
2023-04-17, 12:08
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Alltså det här med Solomons skulder - länk (Publicerad 2021-08-25)

Hans skulder är idag ca 370 tkr där skulderna är:

≈ 340tkr - Skuld till person med skyddade personuppgifter (Hans tidigare partner?)
≈ 7tkr - Brottsofferfonden
≈ 2tkr - Böter
≈ 24tkr - Underhållsstöd till försäkringskassan

Man kan ju undra vad planen är för honom? Ska han betala eller låta skulden växa?

Han överklagade domen och utfallet (2021-08-13) kom ca en vecka innan videon publicerades och man beslutade att inte ändra domen från tingsrätten. Har han någon form av tro att han kommer kunna överklagan domen fortfarande?

Sen kan man ju undra om Moa helt missat den här videon innan hon lät dem flytta in på gården?

Citat:
Ursprungligen postat av ankanarne
I hans video "JAG ÄR FAST HOS KRONOFOGDEN" för 1 år sedan, berättar han att han har 338 557 kr (!!) i skulder.

Han nämner inte en enda gång skadestånd o domar.
Allt heter bara "ekonomiskt oansvarig" och "handlade för pengar jag inte hade".
"Jag har haft sådan problematisk relation till pengar, heeela mitt liv" - några minuter in i videon.

Trodde han på riktigt att sanningen aldrig skulle komma fram?
Man kan ju undra vad det är han menar att hans skulder egentligen varit för det verkar ju inte direkt som konsumtionen varit eller är ett problem idag utan snarare de brott han begått.
Citera
2023-04-17, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Y-Sophie
Sen kan man ju undra om Moa helt missat den här videon innan hon lät dem flytta in på gården?

Moa nämnde i en av sina senaste videos ("Blir det ny inneboende?", 15:00) att hon inte tänker "göra om samma misstag" när hon pratar om folk som har skulder och finns i brottsregistret. Så min gissning är att hon antingen visste men blev manipulerad av solomon eller att hon helt enkelt inte fattade förrän det var försent.
Citera
2023-04-17, 21:32
Medlem
54NDR0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av en.vintersol
Moa nämnde i en av sina senaste videos ("Blir det ny inneboende?", 15:00) att hon inte tänker "göra om samma misstag" när hon pratar om folk som har skulder och finns i brottsregistret. Så min gissning är att hon antingen visste men blev manipulerad av solomon eller att hon helt enkelt inte fattade förrän det var försent.
Moa visste nog om skulderna (till viss mån), men hon visste inte att han var en dömd kvinnomisshandlare. Moa trodde ju att de alla skulle bo tillsammans helt fridfullt och idylliskt. De skulle hjälpas åt och stötta varandra samt utvecklas inom veganism, spiritualitet etc. Detta var ju exakt det som Solomon sa till henne innan. Han skickade ju annonser på hus till Moa och delade med sig av sina synpunkter (fastän det var Moa som skulle köpa hus). Foliehattarna skulle ju betala sin del av hyran och det gjorde de till en början. Men sen började de falla efter med betalningar och jag är ganska säker på att Moa anade illdåd redan då, men Moa vågar sällan konfrontera och säga åt folk.

Solomon försökte (och försöker fortfarande) att få det att verka som om han bara är ett offer för systemet. Och att vägen ut för honom är via spiritualitet och uppvaknande inom högre dimensioner, men INTE genom att skaffa en inkomst och ekonomisk hållbar situation så att han faktiskt kan betala av sina skulder. Moa, naiv som hon är, trodde väl på Solomon när han ljög om att han bara var ett offer som råkat ut för en massa skit fastän det i själva verket endast var konsekvenserna av hans egna handlingar.

När det började uppdagas att Solomon var dömd kvinnomisshandlare så var det många som kommenterade det på Moas kanal/sociala medier. Moa tog bort alla kommentarer om det och sa ingenting om det då. Man kan ju undra hur läget var i huset just då. Om Solomon sa någonting eller om han kom med någon snyfthistoria. Eller om alla bara höll tyst om det och låtsades som ingenting? Det var under den här tiden som Foliehattarna började hålla sig borta mer och mestadels var i huset när Moa var bortrest.
Senast redigerad av 54NDR0 2023-04-17 kl. 21:38.
Citera
2023-04-18, 06:56
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 54NDR0
Moa visste nog om skulderna (till viss mån), men hon visste inte att han var en dömd kvinnomisshandlare. Moa trodde ju att de alla skulle bo tillsammans helt fridfullt och idylliskt. De skulle hjälpas åt och stötta varandra samt utvecklas inom veganism, spiritualitet etc. Detta var ju exakt det som Solomon sa till henne innan. Han skickade ju annonser på hus till Moa och delade med sig av sina synpunkter (fastän det var Moa som skulle köpa hus). Foliehattarna skulle ju betala sin del av hyran och det gjorde de till en början. Men sen började de falla efter med betalningar och jag är ganska säker på att Moa anade illdåd redan då, men Moa vågar sällan konfrontera och säga åt folk.

Solomon försökte (och försöker fortfarande) att få det att verka som om han bara är ett offer för systemet. Och att vägen ut för honom är via spiritualitet och uppvaknande inom högre dimensioner, men INTE genom att skaffa en inkomst och ekonomisk hållbar situation så att han faktiskt kan betala av sina skulder. Moa, naiv som hon är, trodde väl på Solomon när han ljög om att han bara var ett offer som råkat ut för en massa skit fastän det i själva verket endast var konsekvenserna av hans egna handlingar.

När det började uppdagas att Solomon var dömd kvinnomisshandlare så var det många som kommenterade det på Moas kanal/sociala medier. Moa tog bort alla kommentarer om det och sa ingenting om det då. Man kan ju undra hur läget var i huset just då. Om Solomon sa någonting eller om han kom med någon snyfthistoria. Eller om alla bara höll tyst om det och låtsades som ingenting? Det var under den här tiden som Foliehattarna började hålla sig borta mer och mestadels var i huset när Moa var bortrest.
Har Moa sagt i någon video att hon inte fått betalt för alla hyror? Familjen Foliehatt har ju sagt i den sista videon kring den här härvan att de kommer betala henne hyra ett tag efter de flyttat, det är ju någonting man kan undra om de efterlevt?

Moa har vartfall inte vänt sig till Kronofogden för att driva in några eventuella skulder än.

Melina verkar vara den enda av de två som folkbokfört sig på adressen för hennes gård eller för den adress de bott på i Sikfors. Så utgår från att det är Melina som har fått stå på hyresavtalen. Det här med folkbokföringsbrott för Solomons del är ju något som börjar kännas mer och mer aktuellt.
Citera
2023-04-18, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Y-Sophie
Har Moa sagt i någon video att hon inte fått betalt för alla hyror? Familjen Foliehatt har ju sagt i den sista videon kring den här härvan att de kommer betala henne hyra ett tag efter de flyttat, det är ju någonting man kan undra om de efterlevt?

Moa har vartfall inte vänt sig till Kronofogden för att driva in några eventuella skulder än.

Melina verkar vara den enda av de två som folkbokfört sig på adressen för hennes gård eller för den adress de bott på i Sikfors. Så utgår från att det är Melina som har fått stå på hyresavtalen. Det här med folkbokföringsbrott för Solomons del är ju något som börjar kännas mer och mer aktuellt.
Både Melina och Andreas står skrivna på Örö med säskild adr till hennes pappa i Älvsbyn.
Citera
2023-04-18, 07:51
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tussilago1
Både Melina och Andreas står skrivna på Örö med säskild adr till hennes pappa i Älvsbyn.
Och vilken betydelse har de när bara Melina stått folkbokförd hos Moa samt adressen i Sikfors under den tiden när de bott där?
Citera
2023-04-19, 08:48
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adonis.
Du har verkligen svårt för läsförståelsen. Du förstår verkligen ingenting (inte ens när jag förklarar). Har du ens gått ur grundskolan med godkända betyg?

Sista gng nu.Det är INTE normalt att fly sitt jobb. Solomon gör rätt. Han är duktig på sitt jobb, en duktig kreatör & mot alla odds (bla näthat & lögner som DU väljer att konstant leverera) stannar han kvar för att kunna dela med sig av sitt liv (utmaningar) till allmänheten.

On topic, baby: Don't shoot the messenger. Jag förmedlar det information jag blir tilldelad. Balansen (som JAG bidrar med) är viktig för objektiviteten här i tråden. För inte vill vi väl att ngn ska sparkas på när han redan ligger? Eller?

Du ÄR verkligen en hemsk människa. Skäms!
Klassiker, när man saknar bevis och inte kan argumentera för sin sak så försöker man gå till personangrepp.
Men alla som hängt i denna tråd vet att det är du som har problem med läsförståelsen. Men till skillnad från dig så ser jag inte ner eller försöker prata elakt till personer som har svårigheter (=dig)

För sista gången, det är normalt att byta jobb om man vantrivs, och uppenbarligen har Solomon kämpat i flera år utan att må bättre. Men jag förstår att du som tycker det är normalt att kissa över allt för att göra anspråk av sin omgivning inte förstår hur en mogen människa ska bete sig.

Tilldelad? varför går inte Solomon själv ut med denna information? varför vill Solomon att du ska hålla liv i hans flashback tråd?

Vem av oss är hemsk egentligen?
Detta skrev du i en annan tråd där du pratar om att kissa på handfat, väggar, osv
"Känslan av att se städerskan städa upp efter mig på arbetets offentliga toa är hilarious liksom."
"Jag hyser dock inte några territoriella anspråk på min omgivning/arbetsplats utan vill mest förstöra för den person jag besöker alt för den som valt ett liv i misär genom att städa åt andra."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in