Citat:
Ursprungligen postat av
Emeliedenundrande
Även om jag nu har problem med hela WoA grejen så måste jag ändå rätta dig och säga att huset på Gotland har de ju tagit ett lån för... Vanja stoltserade ju med en tidning på story om "vi i villa" eller liknande magasin när man köpt en bostadsrätt och skrev något om hur hon förhandlade med banken. Så all kosing har inte gått dit tror jag.
Däremot är jag en frustrerad NFT ägare som förstår att skeppet håller på och sjunka. Och att något behöver hända. Att sitta och uppdatera om huset och ändra färgval pga en liiiiten skillnad i nyans är provocerande som fan, speciellt i dagens ekonomiska läge. Att sitta på söder och värna om miljön men måla om 200 gånger är inte miljömässigt försvarsbart enligt mig.
Man kan inte sitta och beklaga sig för att FK inte hjälper en ekonomiskt, när man några månader senare pungar in xx miljoner kronor, ger massa falska löften om en metaverse (när kommer det?!) och samtidigt köper ett hus på Gotland. Få jobbet och funka och vi som investerat våra pengar att få det som lovades innan du unnar dig själv ett hus med totalrenovering. Suck, riktigt less tyvärr. Gillade Vanja och N mkt och ville stötta de i sin vidriga ME resa. Men nu känner man sig tyvärr bara blåst. Ingen info online hur man säljer NFT heller...
Man får inga lån utan kontantinsats. Och renoveringen de håller på med är knappast gratis... som du säger ska det ju målas om från äggskal till stockholmsvitt 89 gånger om. Samt betala för hjälp att välja ut minsta vas. Jag tror att WoA-pengarna gick till löpande kostnader i livet, kontantinsats och renovering. Sen gick kanske svärmor in med lite pengar också. Det var liksom inte länge sen Vanja berättade om hur kämpigt de hade det med sin ekonomi. Och vips! Så fanns det hur mycket pengar som helst.
Nog är skeppet på väg att sjunka. Om du vill ur projektet kan du lägga upp din NFT för 0.015 ETH, Niklas sopar golvet på allt som är på de nivåerna. Back lär du tyvärr gå oavsett hur du gör.
Och hela 500 kronor har gått till ME-forskning, det är starkt ändå. Ledsen att du blivit blåst men bra att du skriver om det i tråden! Kanske kan det hindra någon mer från att bli inlurad.