2023-04-13, 18:33
Medlem
Även om jag nu har problem med hela WoA grejen så måste jag ändå rätta dig och säga att huset på Gotland har de ju tagit ett lån för... Vanja stoltserade ju med en tidning på story om "vi i villa" eller liknande magasin när man köpt en bostadsrätt och skrev något om hur hon förhandlade med banken. Så all kosing har inte gått dit tror jag.

Däremot är jag en frustrerad NFT ägare som förstår att skeppet håller på och sjunka. Och att något behöver hända. Att sitta och uppdatera om huset och ändra färgval pga en liiiiten skillnad i nyans är provocerande som fan, speciellt i dagens ekonomiska läge. Att sitta på söder och värna om miljön men måla om 200 gånger är inte miljömässigt försvarsbart enligt mig.

Man kan inte sitta och beklaga sig för att FK inte hjälper en ekonomiskt, när man några månader senare pungar in xx miljoner kronor, ger massa falska löften om en metaverse (när kommer det?!) och samtidigt köper ett hus på Gotland. Få jobbet och funka och vi som investerat våra pengar att få det som lovades innan du unnar dig själv ett hus med totalrenovering. Suck, riktigt less tyvärr. Gillade Vanja och N mkt och ville stötta de i sin vidriga ME resa. Men nu känner man sig tyvärr bara blåst. Ingen info online hur man säljer NFT heller...
Citera
2023-04-13, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emeliedenundrande
Även om jag nu har problem med hela WoA grejen så måste jag ändå rätta dig och säga att huset på Gotland har de ju tagit ett lån för... Vanja stoltserade ju med en tidning på story om "vi i villa" eller liknande magasin när man köpt en bostadsrätt och skrev något om hur hon förhandlade med banken. Så all kosing har inte gått dit tror jag.

Däremot är jag en frustrerad NFT ägare som förstår att skeppet håller på och sjunka. Och att något behöver hända. Att sitta och uppdatera om huset och ändra färgval pga en liiiiten skillnad i nyans är provocerande som fan, speciellt i dagens ekonomiska läge. Att sitta på söder och värna om miljön men måla om 200 gånger är inte miljömässigt försvarsbart enligt mig.

Man kan inte sitta och beklaga sig för att FK inte hjälper en ekonomiskt, när man några månader senare pungar in xx miljoner kronor, ger massa falska löften om en metaverse (när kommer det?!) och samtidigt köper ett hus på Gotland. Få jobbet och funka och vi som investerat våra pengar att få det som lovades innan du unnar dig själv ett hus med totalrenovering. Suck, riktigt less tyvärr. Gillade Vanja och N mkt och ville stötta de i sin vidriga ME resa. Men nu känner man sig tyvärr bara blåst. Ingen info online hur man säljer NFT heller...

Det finns instruktioner om hur man säljer en nft på Opensea, däremot så kanske det inte finns någon köpare som är intresserad av att köpa.

https://support.opensea.io/hc/en-us/articles/360063498333-How-do-I-sell-an-NFT-
Citera
2023-04-14, 16:49
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emeliedenundrande

Man får inga lån utan kontantinsats. Och renoveringen de håller på med är knappast gratis... som du säger ska det ju målas om från äggskal till stockholmsvitt 89 gånger om. Samt betala för hjälp att välja ut minsta vas. Jag tror att WoA-pengarna gick till löpande kostnader i livet, kontantinsats och renovering. Sen gick kanske svärmor in med lite pengar också. Det var liksom inte länge sen Vanja berättade om hur kämpigt de hade det med sin ekonomi. Och vips! Så fanns det hur mycket pengar som helst.

Nog är skeppet på väg att sjunka. Om du vill ur projektet kan du lägga upp din NFT för 0.015 ETH, Niklas sopar golvet på allt som är på de nivåerna. Back lär du tyvärr gå oavsett hur du gör.

Och hela 500 kronor har gått till ME-forskning, det är starkt ändå. Ledsen att du blivit blåst men bra att du skriver om det i tråden! Kanske kan det hindra någon mer från att bli inlurad.
Citera
2023-04-15, 19:01
Medlem
Jag håller med om allt ovan. Bara som ett litet instick, jag har läst vanjas blogg i snart 10 år. Har inte fått uppfattningen att farmor är en särskilt närvarande person i deras liv. De verkar vara där ibland på middagar alternativt låna huset när Barbro inte är där. Vanja verkar inte ha fått någon barnvaktshjälp från henne alls, hon skrev också i något inlägg för länge sedan att någon/några i Niklas släkt haft svårt att förstå hans sjukdom. De verkar inte umgås på något nära sätt eller umgås längre stunder. Undrar därför hur det verkligen ser ut med ekonomisk stöttning, jag skulle inte gissa på att det flödar in cash från farmor Barbro (utan snarare från alidia… )
Citera
2023-04-15, 21:33
Medlem
Herregud vilken tråd.

Ni som lagt pengar i detta, lägg ned. Ge upp. Allt.

Jag menar inte gå och dö - alla människor förtjänar att leva och ni som är efterblivna förtjänar extra stöttning. Men sluta förvalta era egna pengar. Ge upp. Be någon annan ta hand om er ekonomi åt er. Det finns inte en chans att ni undviker att bli av med varenda krona.
Citera
2023-04-16, 12:00
Medlem
MittNyaSalivs avatar
Lyxstillvaron försätter med det årliga besöket i norska Hafjell där de formgjutna skidpjäxorna sitter som... gjutna. Boende med dubbel takhöjd, skidlektioner och kvällar som avslutas med löjrom ("mamma har kontakter").

Kul att det går bra för momtreprenören och att NFT-pengarna går det nöje istället för att bygga metavörs. Känns det bra alla köpare av jpg-bilder på feta kärringar?

Pikant detalj är att Vanja hämtade upp mamma i.... Kristinehamn? Har hon rötterna där?

Avd. crinch:
Fd. podkollegan "Jossans" feelgoodhemsida, speciellt den inbäddade filmen längre ner på sidan:
https://josefindahlberg.se/
Citera
2023-04-16, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittNyaSaliv
Avd. crinch:
Fd. podkollegan "Jossans" feelgoodhemsida, speciellt den inbäddade filmen längre ner på sidan:
https://josefindahlberg.se/

Om det är någon annan som förtjänar en tråd om att scamma unga kvinnor på pengar så är det nog ändå Josefin. Med alla dyra kurser om att hitta sig själv och bli sitt bästa jag.
Citera
2023-04-17, 20:38
Medlem
Bolshiess avatar
Ja Vanja är ett riktigt groggluder som bytt kostym till en internet-bedragare. Hon kommer få det hett om öronen när sanningen kommer fram till ”B-kändis”eliten att hon lurat brallan av dom. Undra hur mycket pengar som gått i deras egna fickor som var tänkt till den så kallade ”ME” fonden.
Citera
2023-04-17, 22:45
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bolshies
Undra hur mycket pengar som gått i deras egna fickor som var tänkt till den så kallade ”ME” fonden.

Vi vet att 500 kr gått till ME-fonden, det har de själva erkänt. Resterande miljoner har gått till annat.
Citera
2023-04-17, 23:01
Medlem
DayNites avatar
så berätta, hur känns det att stöda dessa muppars lyxliv i Djursholm?
Citera
2023-04-18, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bolshies
Ja Vanja är ett riktigt groggluder som bytt kostym till en internet-bedragare. Hon kommer få det hett om öronen när sanningen kommer fram till ”B-kändis”eliten att hon lurat brallan av dom. Undra hur mycket pengar som gått i deras egna fickor som var tänkt till den så kallade ”ME” fonden.

Vilka i B-kändiseliten menar du har köpt nfter?
Citera
2023-04-18, 20:37
Medlem
Bolshiess avatar
När jag syftar på lurat brallan så menar jag självklart hennes zigienar beteende av att skälla etc.
Citat:
Ursprungligen postat av krokodemius
Vilka i B-kändiseliten menar du har köpt nfter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in