2025-04-20, 15:02
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
Det har ju stötts och blötts lite i tråden. Jag tror definitivt att det var Niklas som hade det ursprungliga intresset för crypto. Han ligger ju och surfar hela dagarna i sin vattensäng, så han snappade väl upp ett och annat. Och han började köpa nft:er (finns utstakade tidslinjer i tråden). Det har faktiskt framkommit i tråden att Vanja själv aldrig hade en kryptoplånbok (!).

Men det är ju främst Vanja av de tu som är "entreprenören och idésprutan" så jag gissar på att det ändå var hennes idé att dra in sina följare i ett eget nft projekt.

Vanja och Niklas verkar vara ett väldigt sammansvetsat par ("vi mot världen") och jag tror att de i princip är lika goda kålsupare i det hela. Men jag tror att det genuina intresset för crypto bara fanns hos Niklas, och att Vanja helt på egen hand författade allt säljsnack riktat mot sina följare. Sen satt väl Niklas med och hejjade på. Jag tror dock inte, som vissa andra i tråden, att Niklas styrde Vanjas beteende. Hon var helt med på tåget att blåsa sina följare.

Jaha okej tack (håller på och tar mig igenom tråden, väldigt bra inlägg av dig och Kaktusplastik). Oj hade hon inte! Förmodligen var det väl ett samarbete då när hon informerade om hur enkelt det är via något företag, minns inte vad det hette nu, att skapa en kryptoplånka. Man fick ju verkligen intrycket av att hon självklart hade en.

Insiktlöst av Vanja att tro att det skulle vara ett förevigt-projekt, hon säger ju i Charlie och Mattias podd att hon är som bäst på att dra igång saker. Varför skulle hon plötsligt bli bra på att förvalta. Men den insiktlösheten drabbade ju bara holders, själv fick hon ett hus så win för henne.
Citera
2025-04-23, 10:49
Medlem
Dinkelvetes avatar
Den 14 april släpptes ett avsnitt av podden Louise och Julia poddar. Avsnittet är nr 161 och tar upp denna Krypto scam... mycket intressant lyssning!
Varit helt tyst på Vanjas blogg sedan detta avsnitt kom ut.
Citera
2025-04-23, 12:49
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Åsa
Nu ör jag orolig. Jag hoppas Du är hyfsat okey❣️ Kram

22 APRIL 2025, 12:47
Vanja Wikström-> Åsa
Fina Åsa. Tack för omtanken. Jag är okej, men inte mycket mer än så om jag ska vara ärlig. ❤️ Jag kommer tillbaka snart, kram.

Kan någon myndighet ha vaknat? Man kan ju hoppas.

Well, Well, Well, If It Isn't The Consequences Of My Own Actions
Citera
2025-04-23, 13:15
Medlem
HanMedPinnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Kan någon myndighet ha vaknat? Man kan ju hoppas.

Well, Well, Well, If It Isn't The Consequences Of My Own Actions
Det är ju tråkigt att hon har det jobbigt, och jag vill ju inte att hon ska ha det jobbigt för sakens skull, men jag hoppas som du. Det måste klargöras att man inte kan göra såhär, och de som blivit lurade borde få upprättelse.
Citera
2025-04-23, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dinkelvete
Den 14 april släpptes ett avsnitt av podden Louise och Julia poddar. Avsnittet är nr 161 och tar upp denna Krypto scam... mycket intressant lyssning!
Varit helt tyst på Vanjas blogg sedan detta avsnitt kom ut.

Hon strösslar ju grejer på sin Instagram så så himla dåligt kan hon inte må.
Citera
2025-04-24, 06:18
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HanMedPinnen
Det är ju tråkigt att hon har det jobbigt, och jag vill ju inte att hon ska ha det jobbigt för sakens skull, men jag hoppas som du. Det måste klargöras att man inte kan göra såhär, och de som blivit lurade borde få upprättelse.

Jag vet inte, jag känner att hon borstade av sig allt så otroligt snabbt. Typ: ”tråkigt med WoA men men, dags för färganalys!”. Hon gick vidare på någon vecka, likviderade bolaget så snabbt hon kunde och pratade aldrig om det igen.

Ska man inte ha det lite jobbigt när man lurat av människor flera miljoner? Borde man inte ha dåligt samvete att man drog in folk i detta haveri? Det har hon inte nämnt ett ord om. Hon har sagt att hon är besviken att det inte blev som hon tänkt (ledsen för sin egen skull), att det var jobbigt med drev (ledsen för sin egen skull), hemskt att Flashback förstörde allt (andras fel att det gick dåligt).

Jag har alltid känt att hon helt smet undan konsekvenserna. Och det ÄR jobbigt med konsekvenser av ett investeringsbedrägeri.
Citera
2025-04-24, 22:54
Medlem
Det är självklart tråkigt när någon mår dåligt, oavsett vem. Men, nu skriver hon ju själv att hon hade en ”episk påsk” på Gotland så jag tror inte att det är så illa. Glada miner och påskpyssel. Pausen från bloggen är nog bara är ett spel för galleriet.
Citera
2025-04-25, 19:48
Medlem
Kloroformtrasans avatar
Skulle va intressant att få höra vem som kontaktade bloggbevakningen rörande woa & vad som var på g
Citera
2025-04-30, 16:42
Medlem
Nu när den här tråden lugnat sig igen så ska ni se att Vanja snart lägger ut något rackans snajdigt igen
Citera
2025-05-03, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klokasteiklassen
Nu när den här tråden lugnat sig igen så ska ni se att Vanja snart lägger ut något rackans snajdigt igen

Jag hoppas att hon har lyssnat på podden.
Citera
2025-05-06, 08:09
Medlem
Dishys avatar
De borde ju fan sälja Gotlandshuset och ge tillbaka pengarna till folk. Är därför alla är så arga, fattar de inte det? De skulle få så mycket sinnesfrid om de gjorde så, istället för som nu få massa välförtjänt skit för att de visst hade högtflygande planer på kryptorikedom och började planera för sitt rika liv i samma sekund som mintningspengarna börja trilla in.
Citera
2025-05-08, 09:03
Medlem
kaktusplastiks avatar
En månad utan blogginlägg. Men hon släpper igenom kommentarer från folk som tycker synd om henne. Varför är höljt i dunkel. Varför är det så synd om Vanja?

Har det kommit konsekvenser av deras scam?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in