Citat:
Det har ju stötts och blötts lite i tråden. Jag tror definitivt att det var Niklas som hade det ursprungliga intresset för crypto. Han ligger ju och surfar hela dagarna i sin vattensäng, så han snappade väl upp ett och annat. Och han började köpa nft:er (finns utstakade tidslinjer i tråden). Det har faktiskt framkommit i tråden att Vanja själv aldrig hade en kryptoplånbok (!).
Men det är ju främst Vanja av de tu som är "entreprenören och idésprutan" så jag gissar på att det ändå var hennes idé att dra in sina följare i ett eget nft projekt.
Vanja och Niklas verkar vara ett väldigt sammansvetsat par ("vi mot världen") och jag tror att de i princip är lika goda kålsupare i det hela. Men jag tror att det genuina intresset för crypto bara fanns hos Niklas, och att Vanja helt på egen hand författade allt säljsnack riktat mot sina följare. Sen satt väl Niklas med och hejjade på. Jag tror dock inte, som vissa andra i tråden, att Niklas styrde Vanjas beteende. Hon var helt med på tåget att blåsa sina följare.
Men det är ju främst Vanja av de tu som är "entreprenören och idésprutan" så jag gissar på att det ändå var hennes idé att dra in sina följare i ett eget nft projekt.
Vanja och Niklas verkar vara ett väldigt sammansvetsat par ("vi mot världen") och jag tror att de i princip är lika goda kålsupare i det hela. Men jag tror att det genuina intresset för crypto bara fanns hos Niklas, och att Vanja helt på egen hand författade allt säljsnack riktat mot sina följare. Sen satt väl Niklas med och hejjade på. Jag tror dock inte, som vissa andra i tråden, att Niklas styrde Vanjas beteende. Hon var helt med på tåget att blåsa sina följare.
Jaha okej tack (håller på och tar mig igenom tråden, väldigt bra inlägg av dig och Kaktusplastik). Oj hade hon inte! Förmodligen var det väl ett samarbete då när hon informerade om hur enkelt det är via något företag, minns inte vad det hette nu, att skapa en kryptoplånka. Man fick ju verkligen intrycket av att hon självklart hade en.
Insiktlöst av Vanja att tro att det skulle vara ett förevigt-projekt, hon säger ju i Charlie och Mattias podd att hon är som bäst på att dra igång saker. Varför skulle hon plötsligt bli bra på att förvalta. Men den insiktlösheten drabbade ju bara holders, själv fick hon ett hus så win för henne.