Citat:
Ursprungligen postat av
L3nn4rt
Tror det också kan vara en generationsfråga. Är man uppvuxen med rapmusiken från när den slog igenom så har man mycket att jämföra med och den som verkligen uppskattar musiken föredrar nog hellre att lyssna på old school/underground, där rimmen var avancerade och flowen mer avslappnad.
Eminem hade bra teknik men rimmen var skämmigt dåliga och är enligt mig inte mycket att komma med. Kommersiellt går det ju hem, men de som föredrar den kommersiella rapmusiken har nog inget djupare intresse för musiken skulle jag påstå, för då skulle man inte kämpa för Eminems hype.
Well, den musiken du påstår att du växte upp med och de representanter bakom den, placerar ju Eminem i det absoluta toppskiktet, om vi nu ska utgå från att du lyssnar på såväl G rap som Rakim. Och beträffande de andra vita rappare du anser vara betydligt bättre, skulle det vara intressant att få en kortare lista, såvida du inte nämner uppenbart kassa i stil med de som vara särskilt populära tidigt 00-tal (Anticon, Sage Francis, Necro, Vinnie Paz, Aesop Rock) - då kan di bespara mig det. Ill Bill köper jag kanske, lyssnar hellre på honom (pre 2003 typ, sedan dess har han inte varit särskilt tight) men skulle inte sätts honom högre tekniskt sett.
Med det sagt och vad gäller Eminems musik i stort eller hans röst, lämnar det mycket att önska. Få annan musik jag tycker låter så illa och gräsligt som hans och har aldrig förstått hur man kan lyssna på honom men som någon i tråden tidigare nämnde, är hans tekniska begåvning, inklusive rimmen, helt klart i topp.