2023-04-16, 08:26
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewRomancers
OK för annars är det bara vita som ska leka wiggers som dissar Eminem.
Tror det också kan vara en generationsfråga. Är man uppvuxen med rapmusiken från när den slog igenom så har man mycket att jämföra med och den som verkligen uppskattar musiken föredrar nog hellre att lyssna på old school/underground, där rimmen var avancerade och flowen mer avslappnad.

Eminem hade bra teknik men rimmen var skämmigt dåliga och är enligt mig inte mycket att komma med. Kommersiellt går det ju hem, men de som föredrar den kommersiella rapmusiken har nog inget djupare intresse för musiken skulle jag påstå, för då skulle man inte kämpa för Eminems hype.
Citera
2023-04-16, 09:35
Medlem
jesussugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Nämn en rappare som ”rimmar bättre”? Helt ärligt märks det att du har noll koll. Han rimmar med multi syllables på ett sätt som i stort sätt ingen annan av topp 10 rapparna genom tiderna gör. Om det är nåt han slår folk på fingrar på så är det just hans rim.

Och nej, det finns inte en enda vit rappare som har mer skills än han har. Ge mig fem namn du tycker är bättre?
Eminem har snott sin rap stil från Chino XL
Citera
2023-04-16, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Tror det också kan vara en generationsfråga. Är man uppvuxen med rapmusiken från när den slog igenom så har man mycket att jämföra med och den som verkligen uppskattar musiken föredrar nog hellre att lyssna på old school/underground, där rimmen var avancerade och flowen mer avslappnad.

Eminem hade bra teknik men rimmen var skämmigt dåliga och är enligt mig inte mycket att komma med. Kommersiellt går det ju hem, men de som föredrar den kommersiella rapmusiken har nog inget djupare intresse för musiken skulle jag påstå, för då skulle man inte kämpa för Eminems hype.

Well, den musiken du påstår att du växte upp med och de representanter bakom den, placerar ju Eminem i det absoluta toppskiktet, om vi nu ska utgå från att du lyssnar på såväl G rap som Rakim. Och beträffande de andra vita rappare du anser vara betydligt bättre, skulle det vara intressant att få en kortare lista, såvida du inte nämner uppenbart kassa i stil med de som vara särskilt populära tidigt 00-tal (Anticon, Sage Francis, Necro, Vinnie Paz, Aesop Rock) - då kan di bespara mig det. Ill Bill köper jag kanske, lyssnar hellre på honom (pre 2003 typ, sedan dess har han inte varit särskilt tight) men skulle inte sätts honom högre tekniskt sett.

Med det sagt och vad gäller Eminems musik i stort eller hans röst, lämnar det mycket att önska. Få annan musik jag tycker låter så illa och gräsligt som hans och har aldrig förstått hur man kan lyssna på honom men som någon i tråden tidigare nämnde, är hans tekniska begåvning, inklusive rimmen, helt klart i topp.
Senast redigerad av kn1vman 2023-04-16 kl. 09:49.
Citera
2023-04-16, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edolf
Marshall Mathers - Eminem är en av dom största artisterna i våran tid, men han har ändå lyckats skymma sig för allmänheten jämfört med resterande av alla stora artister.

Jag försöker fundera hur det är möjligt? Det är aldrig skvaller om vår kära eminem, det är inge paparazzi skit runt honom, han bara existerar utan allt det där. Hur?

Dagens ungdom vet knappt vem han är - han är en föredetting, och varför skulle han ha paparazzi efter sig? Inga skvallertidningar bryr sig om hans förehavanden nu för tiden.
Citera
2023-04-16, 10:13
Medlem
Orjisols avatar
Han är väl homosexuell. Är upptagen med att hitta partners genom Grindr
Citera
2023-04-16, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cursedhoger
Dagens ungdom vet knappt vem han är - han är en föredetting, och varför skulle han ha paparazzi efter sig? Inga skvallertidningar bryr sig om hans förehavanden nu för tiden.
Där har du garanterat fel! Lovar att dagens ungdom vet vem Eminem är!

Är som att säga att vi födda på 70 talet inte skulle veta vem Elvis, eller ABBA var på 80-90 talet.
Citera
2023-04-16, 10:40
Medlem
Explorerns avatar
Citat:
Marshall Mathers - Eminem är en av dom största artisterna i våran tid, men han har ändå lyckats skymma sig för allmänheten jämfört med resterande av alla stora artister.

Jag försöker fundera hur det är möjligt? Det är aldrig skvaller om vår kära eminem, det är inge paparazzi
skit runt honom, han bara existerar utan allt det där. Hur?

Han är säkert en av dom där judejävlarna, wallenberg-style!!!!

seriöst nu så tycker jag att du har fel, 38 mill följare på ig talar emot dig, finns gott om bilder tagna av paparazzi också på honom
Citera
2023-04-16, 10:55
Medlem
För att alla hans hemligheter, t o m de mörkaste har han redan avslöjat i sina låttexter. Allt från hans f d frus missbruk till vad deras döttrar gått igenom. Hela hans liv finns återberättat i hans texter. Bara lyssna genom samtliga album.

Mockingbird är den låt som berört mig mest.
Citera
2023-04-16, 10:57
Medlem
Atamons avatar
Citat:

Jag försöker fundera hur det är möjligt? Det är aldrig skvaller om vår kära eminem, det är inge paparazzi skit runt honom, han bara existerar utan allt det där. Hur?

Det beror på att han för det första har en relativt stor men snäv fanbase sedan vill han inte synas och höras i media och då får man inte mycket uppmärksamhet.

Många stjärnor gör allt för att synas och höras för att srärka sitt varumärke och dess ekonomiska värde, Eminem avstår från det.
Citera
2023-04-16, 10:57
Medlem
Demokrat som gjort en del anti-Trumptexter.

Gjorde ”black power”-gesten under Super bowl halftime show när ingen av dem 5 svarta rapparna bredvid honom ens tänkte tanken.

En vänstermupp helt enkelt.
Några bra låtar dock
Citera
2023-04-16, 10:59
Medlem
Atamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewRomancers
OK för annars är det bara vita som ska leka wiggers som dissar Eminem.

L'esprit de l'escalier: bah nån i tråden har kommit på att Eminem är inte 2Pac.

Nej, Eminem är vit so what? Han säger sin skit på sitt sätt, är du rasist eller självhatar du bara?

Du är vit, försök lär dig leva med det j-vla dårar alltså nä jag pallar inte. Nu har jag tänkt färdigt på Eminem.

Vita som ska leka wiggers? Du menar väl vita som ska leka niggers = wiggers
Citera
2023-04-16, 11:06
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Han var väl populär i slutet av 90-talet och början av 2000-talet, inte nu som 50-årig gubbe. Tonåringar idag känner nog inte till honom så bra alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in