2023-04-16, 03:37
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Ja. Men det är också väldigt många som daltar med MH. Som hittar på undanflykter och bortförklaringar för henne.

Om hon är så svag och lättpåverkad som de påstår så borde hon ha erkänt direkt. Och om hon är det så är hon en fara för samhället. Då kan ju vem som helst få henne att göra vad som helst.

Ja jag har sett att de finns en del som gör det...

Ja det är jag enig med dig i... jag tror helt enkelt inte på MHs jävla skitsnack och de bör ingen vettig människa göra heller...
Citera
2023-04-16, 03:50
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Jag vet att man kan gå upp i brygga men det tror jag knappast Tove gjorde då hon skulle kastat JLJ så hon antingen skulle varit tvungen att släppa sitt strypgrepp eller faceplanta golvet.

Och om hon skulle släppt stryptage skulle Tove ha kunnat gallskrika.
I så fall måste ju Maja suttit på Toves ben bakom Johannas rygg och hållit i hennes händer.
Citera
2023-04-16, 04:12
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
I så fall måste ju Maja suttit på Toves ben bakom Johannas rygg och hållit i hennes händer.

Jaså? Och varför då?
Citera
2023-04-16, 07:47
Medlem
Citat:

Baserat på den där teckningen där förundersökningsledaren ber JJ sätta ute lite kryss?
Citera
2023-04-16, 08:04
Medlem
Citat:
Jag har tänk tanken att kanske satte sig M på benen
När T började sparka?
Det fanns skador på T underben
Citera
2023-04-16, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Om Johanna har sagt det så måste det vara sant. Är det ditt argument?
Det låter ganska logiskt att det blev turmult
T var nog inte helt passiv
hon kämpade för sitt liv
Citera
2023-04-16, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Promillehalten i blodet ökar rätt ordentligt efter nästan 3 veckor i naturen.
Hur vet du hur berusad hon var vid tillfället?

Tove tränade fotboll och det är regelbunden träning med hela kroppen som gäller på träningspassen, JJ red på hobbynivå och ofta med vagn efter hästen istället för på hästryggen.

Där har du också skillnad på att Tove troligtvis var mer tränad än JJ.

Man är inte starkare för att man är längre...
TT tränade väl inte aktivt sen hon flyttade bort men funderade på att börja igen?
Citera
2023-04-16, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Det låter ganska logiskt att det blev turmult
T var nog inte helt passiv
hon kämpade för sitt liv

TT var nog vettskrämd och desperat då hon insåg vad som hände.
Citera
2023-04-16, 08:51
Citat:
Var tänker du dig att Toves händer är när Johanna sitter på Toves bröst och stryper henne? Ligger hon bara passivt med sina händer utan att försöka göra motstånd?
Tove kan inte komma loss pga väggen och Johanna sittandes på bröstkorgen, med sina knän på Toves händer.

Jag är övertygad om att Maja var passiv.
Hon var i lägenheten, men deltog inte i mordet, hon tvingades hjälpa till att röja undan kroppen.

Detta fall lär med största sannolikhet hamna i hovrätten, återstår att se hur tingsrätten bedömer bevisningen.
Citera
2023-04-16, 09:12
Medlem
Sitter och läser M s tidiga förhör igen. Det är tydligt att hennes advokat väcker ideen om sömn och coachar in henne lite försiktigt på den banan.

I förhöret 3 Nov så ber M s advokat om en paus så han och M kan prata själva några min. Efter pausen på 11 min så öppnar M upp för första gången, att hon kanske var med på bilresan vid dumpningen men hon måste isåfall sovit.

Minuter efter så frågar M s advokat om det är möjligt att vid deras samtal vid Illharjen pratar J om kvällen tidigare för att ta reda på vad M kommer ihåg och inte. Hon svarar att det är möjligt ovh lägger även till själv att J kanske ville testa mig vad jag kom ihåg. I efterföljande fråga frågar advokaten M, och J är smartare än vad hon är och M svarar, ja det skulle jag väl säga.

Nästa förhör som hölls 8 nov så har kommit fram till att J vill lägga över skuld på henne eftersom J berättat att M var med på resan ute i Nye.
Citera
2023-04-16, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Inte i FUP.
Intervju i VP.
https://www.vetlandaposten.se/2023-0...-blivit-lurade

Inlägg#42755

Tack, det förklara saken.
Citera
2023-04-16, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Coli gav dig ett citat som överensstämmer exakt med vad grannen återger i förhör senare. Läs FUP.

Grannen säger väl aldrig att J sagt att M ligger och sover i FUP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in