2023-04-16, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Men nu förekom inget dödande i Donbas innan den ryska invasionen 2014. Att ryska trupper massakrerar rysktalande och tvångsrekryterar tiotusentals lokala män som används som kanonfoder kan omöjligt läggas på Ukrainas ansvar, det blodet är på barnamördare v.puttins händer.

det finns inget som helst som ursäktar det ryska övergreppet på Ukraina. Är man rysk medborgare och inte vill bo i Ukraina så får man acceptera sitt öde eller flytta till utedasslandet ryssland.
lite fel, men jag förstår hur du tänker.
Citat:

Då skitstöveln puttler kontrollerar högsta domstolen så kommer den att döma i enlighet med de instruktioner som mottagits från bajsväskans kansli. Men då ryska federationen erkänt de andra staterna och deras gränser så blir det lite besvärligt för lill-puttler. Oavsett vad så är utslaget totalt ointressant eftersom de inte kan rulla tillbaka Sovjetunionens upplösning.
Putin har endast makt att tillse att konstitution följs, presidenten i ryssland har inte bestämmanderätt över de tre grenarna i styret.
Citat:

Nu existerar inte Sovjetunionen, och ryssland är inte Sovjetunionen hur gärna än dynghögen puttler vill.
Nu erkänner Sverige Kosovo som en självständig stat, så för oss svenskar finns landet. Är det andra länder du inte erkänner?
Om ett land så ryssland upplöses, eller vi tar UK t ex. om UK upplöses så tar england över alla åtaganden som UK hade, internationellt och legalt. vad som händer med skottland, Wales och nordirland är en intern inre angelägenhet mellan de länderna, vem som betalar vad och va som ingår. Enligt internationell rätt.
Citat:

Den dåren påminner om ett helt gäng skribenter i detta forum. Under "Views" kan man läsa om färgrevolutioner, sjuklig HBTQ-skräck (brukar tyda på en väldigt dominant mor, eller en oöverkomlig rädsla för att komma ut), sjuklig skräck för Nato och CIA, amerikansk hegenomi (som hämtat från Folkmordsrepubliken Kinas reklam-flyers). Det framgår inte om han är plattjordare, men det hade inte förvånat.
https://en.wikipedia.org/wiki/Yevgeny_Fyodorov_(politician)

tack för din åsikt, men jag gav dig namnet och vad som föresgår, ang stämmningar och vem som är involverad. religiösa människor brukar inte gilla HBTQ och alla som gillar sitt lang är väl extremhöger nuförtiden, upp till dig att avgöra.
att inte ha en "sjkulig skräck" för CIA, NATO och andra överstatliga organisationer kan jag tycka är ett friskhetstecken för varje nation och varje människa som vill var suverän som person och stat.

vad han anser om jordens form vet jag inte, jag påpekade endast att den organisationen finns och vad dess talesperson heter. och vad frågan gäller. ser man till internationell rätt så finns det en poäng.. OM nu gorbatjev bröt mot sovjets konstitution och upplösande. jag är inte insatt nog göra en bedömning om det, men rörelsen finns.
Citera
2023-04-16, 00:54
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shallfin
Jag börjar tröttna på att folk inte förstår att demokraterna och Putin är båda lika skyldiga.
Nu blev jag besviken, men det är kanske det bästa du kan. Nu är många republikaner för stödet till Ukraina också.

Du lever kanske inte i den mätbara verkligheten. Tror du kanske att det är narrativet som bestämmer den, enligt den judekonstruerade postmodernismen. Tror du på att varje människa har sin egen verklighet och sanning kanske?
Kan du säga säkert säga att du inte är styrd av andra krafter än du tror? WEP, "The great reset". Är det du och dina likar som ska skapa den nya världsordningen för kapitalistjudarna i USA. Är du bara ett verktyg?
Senast redigerad av EnCarte 2023-04-16 kl. 00:56.
Citera
2023-04-16, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LortJohan
Nog fanns det illvilja men det betyder inte att det var dom "pro ukrainska" som satte igång eldarna:

"Forensic examinations subsequently indicated that the fire had started in five places, namely the lobby, on the staircases to the left and right of the building between the ground and first floors, in a
room on the first floor and on the landing between the second and third floors. Other than the
fire in the lobby, the fires could only have been started by the acts of those inside the
building. The forensic reports did not find any evidence to suggest that the fire had been preplanned"
Sidan 13:
https://rm.coe.int/CoERMPublicCommonSearchServices/DisplayDCTMContent?documentId=090000168048851b

Vad är rysk befolkning i ukraian enligt dig? Majoriteten av azov på den tiden skulle nog falla inom den kategorin enligt dig då dom hade ryska som modersmål?

de flesta i ukriani som är födda innan 2000 talar nog ryska och har rysk kultur och historia, då det alltid ingått under moskva mer elelr mindre, sedan kan det kivas om kievan rus kom från novgorod och rurik från svenska vikingar eller ej, om det ens har en betydelse.

men att ryssland och rysk kultur och språk mm har varit grundläggande under 300 år är inte att ta i.

ett sedan försöka ukrainisera detta och skapa en ukrainsk identitet är väl fine, men kasnke inte på bekostnad av de som ändå levt där i hundratals år och sett som ryska medborgare, rysk ortodoxa troende elelr bara sovjetiska medborgare.

ukraina är et nytt påfund, 1923 så skapade lenin dessa stater, istället för det ryska imperiet, de klarade av att hålla alla dessa olika delars kultur inom sovjet, oavsett om de kom från georgien, ukraina, azerbadjan och allt vad det nu heter, men att det sker på bekostnad av sin egen befolkning och kultur, att utrota en historik osv för att skapa något banderas samhälle som ignorerar sin befolkning och ursprung.. inte undra på att det blir en liten krock.
Citera
2023-04-16, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Sorry, men du tror helt enkelt fel. Ukrainanarna som utbildats på västvapnen har gjort det utomlands. Att de sedan istället skulle skickas in för att förstärka territorialförsvaret faller på på sin egen orimlighet.

3 armékårer om 3 mekaniserade brigader vardera är väl det som sägs vara på väg. Kommer vara en enorm slagstyrka om det stämmer.

ja vi får väl se vad som händer helt enkelt. Jag tror det är alldeles för få och för dåligt utbildade och det finns inte ammunition elelr underhåll till alla dessa nya system.

territorialförsvaret är de som är i fronten nu, till stora delar.
deras brigader går på 50% styrka osv. får se vad som händer, det lär visa sig.

jag tror inte ens det blir nån offensiv från ukrainas sida, alternativt så stannar den upp efter några kilometer.
Citera
2023-04-16, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Du springer uppenbarligen Kremls ärenden och försöker få till alternativa fakta. Du vinner inget på det, vi ser ju alla vad som händer på marken.

Vad som skrivs på en chat här förändrar absolut ingenting.

precis, vi ser alla vad som händer på marken, hur linjerna på kartan förändras från dag till dag elelr vecka till vecka.

jag vinner inget på det, jag har inget att vinna här.. förutom då att säga att det inte är som aftobladet säger, elelr paasikvi... detta är ett proxykrig, med USA som anstiftare, ukraina som offer och ryssland som fiende.
Citera
2023-04-16, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Jag vet inte vad du vill att jag ska svara på. När du använder en översättningstjänst för att översätta från ryska till svenska så måste du förstå att språket emellanåt blir obegripligt. Jag förstår svenska väl. Du behöver inte komma med barnsliga påhopp. Börja skriv begripligt så kommer jag svara dig. Det borde finnas någon chef eller kollega du kan bolla med för att få språket rätt.

så, utan argument alltså?
Citera
2023-04-16, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
precis, vi ser alla vad som händer på marken, hur linjerna på kartan förändras från dag till dag elelr vecka till vecka.

jag vinner inget på det, jag har inget att vinna här.. förutom då att säga att det inte är som aftobladet säger, elelr paasikvi... detta är ett proxykrig, med USA som anstiftare, ukraina som offer och ryssland som fiende.

Det där tramset om att det är USA som ligger bakom är redan helt debunkat. Den som rullade över gränsen är Ryssland, ingen annan.

Du blir bara ointressant i tråden när du postar sådant.
Citera
2023-04-16, 01:13
Medlem
Herr Bökbergs avatar
När börjar sommar offensiven?
Citera
2023-04-16, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Ja det gjorde jag. Men jag förklarade något annat, som du inte förstod. Vad orden republikan och demokrat faktiskt står för. Se det som du har blivit upplyst.
Hur gammal är du, flytta målstolpar gör man som barn,
När vår offensiven misslyckats i mitten av juni kommer engagemanget minska drastiskt, därefter står saker mer eller mindre still och när Trumpen intar vita huset kommer freds förhandling starta.
Mins vem som sa det först
Citera
2023-04-16, 01:28
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
När börjar sommar offensiven?

Krigsförbrytaren och terroristen Igor Girkin svarar inte på din fråga när men krigsförbrytaren förutspår att Ukraina kommer att gå in i Ryssland...

https://twitter.com/TheKremlinYap/status/1647192481111449601
Citera
2023-04-16, 01:32
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Gott och gott. Det bästa hade förstås varit att slippa. Men nu har Ryssland valt att sprida sin värdelösa fascism till resten av världen och det bör stoppas.

Nu har världens länder sett på när väst bedriver finansiell krigföring mot Ryssland, konfiskerar ryska pengar i västs banker och spränger ryska gasledningar i Östersjön. Så alla länder vet nu vad väst går för och inser att nästa gång är det dom själva som drabbas. Slutsatsen de drar är att ha kapital i väst medför stor risk. Det bör helst placeras någon annan stans.

Det står i stark kontrast mot hur Putin agerar:
https://www.youtube.com/shorts/tApxD8vn9Fg
Senast redigerad av KABUN 2023-04-16 kl. 01:35.
Citera
2023-04-16, 01:35
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shallfin
Hur gammal är du, flytta målstolpar gör man som barn,
När vår offensiven misslyckats i mitten av juni kommer engagemanget minska drastiskt, därefter står saker mer eller mindre still och när Trumpen intar vita huset kommer freds förhandling starta.
Mins vem som sa det först
Då väntar vi på att den misslyckas först och Trump vinner valet. Sen tror jag inte du är Saida och kan se in i framtiden hur mycket du än tror det.

Personligen tror jag inte Trump blir vald som republikanernas kandidat. Det finns många trovärdiga motkandidater den här gången. Men jag väntar och ser vad som händer i verkligheten och blandar inte ihop det med mina önskningar, även om jag gillade att han lyckades röra om en hel del. Man avslutet blev inte bra och det kommer att vara till hans nackdel. Ingen gillar en dålig förlorare.

Republikanerna generellt är inga fredsduvor, så jag tror inte du ska vänta någon total omsvängning där. Det kan till och med bli tvärtom. Än mer stöd till Ukraina.
Senast redigerad av EnCarte 2023-04-16 kl. 01:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in