2023-04-07, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Jadu. Kim&Tolle tycker jag känns logistikt på något sätt.
Men frågan är om Reinfeldt fixar Bergstrands frispråkighet? Å andra är han djurvårdare.

Annars känns det väl som det kan vara Rikard Norlings tur?

Rydström är för tidigt.

Potter har nog mer att ge i England ett tag till. Han ligger nog bra till för att ta över engelska landslaget t.o.m.

Men med Reinfeldt vid rodret så kan nästan vad som helst hända känns det som.
Norling skulle möjligen kunna fungera om han inser att han inte har tid att försöka uppfinna hjulet som förbundskapten. Få samlingar per år, kort om tid under samlingarna. Finns inte möjlighet att göra några Atalanta-experiment. Förstår han det skulle han nog kunna lösa arbetet rätt bra.

Sedan finns säkert massa norrmän och danskar som kan vara aktuella, men där har jag dålig koll. Høgmo är nog för gammal. Det gäller nog för övrigt damernas förbundskapten Gerhardsson också.
Senast redigerad av HaconBacon 2023-04-07 kl. 18:56.
Citera
2023-04-08, 10:10
Medlem
Lundbondens avatar
Vilken tränare hade varit sämst möjliga att ta efter Janne enligt er? Jag säger Magnus Pehrsson.
Citera
2023-04-08, 10:28
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Vilken tränare hade varit sämst möjliga att ta efter Janne enligt er? Jag säger Magnus Pehrsson.

Rikard Norling, som vissa här förespråkar . Karln har ju minst en skruv lös.
Citera
2023-04-11, 22:19
Avstängd
Hoppas Ljungberg tar över!! Vill se fighten i media mot Zlatte då🙂
Citera
2023-04-12, 20:27
Avslutad
Har Sverige slutat att spela landskamper mot Danmark i Köpenhamn? Det var ju ett vänskapsmöte varje år.
Citera
2023-04-15, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Bara jag som tror att Janne petar Kristoffer Olsson till junisamlingen? Efter tidigt byte mot Belgien och noll minuter mot Azerbajdzjan borde han iaf hänga löst. Ekdal, Svanberg, Gustafson och Karlström går nog alla före. Cajuste fick starta i Reims senast, och fortsätter han få mer speltid tror jag han går före Koffe också. Visst, Janne har sina favoriter, men han är heller knappast främmande för att offra spelare som underpresterar. Durmaz och Guidetti är två exempel.

Även om Cajuste har varit lite in och ut ur startelvan i Reims på sistone så ska han definitivt med nästa samling. Kan föreställa mig att han drar in ett avgörande mål på långskott i den 90:e minuten mot Österrike.

Kan förstå att jag samt många andra här har nött om Quaisons vara eller inte vara i landslaget under en lång tid, men det börjar väl kännas som en rimlig tanke nu när han fick noll speltid vare sig mot Belgien eller Azerbajdzjan. Samtidigt har Gyökeres markant stärkt sin status efter matchen mot Azerbajdzjan, sen såklart finns en hel drös med duktiga offensiva spelare runtom som håller till i bättre ligor än den saudiska.
Citera
2023-04-16, 00:15
Medlem
3-5-2
-------Lindelöf Hien Bångsbo
Holm Ekdal Cajuste Gudmundsson
-----------Forsberg
--------Gyökeres Isak

Vår bästa potentialla uppställning
Senast redigerad av WarraWarra 2023-04-16 kl. 00:22.
Citera
2023-04-16, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WarraWarra
3-5-2
-------Lindelöf Hien Bångsbo
Holm Ekdal Cajuste Gudmundsson
-----------Forsberg
--------Gyökeres Isak

Vår bästa potentialla uppställning
*Hjalmar

Skulle placera två yttrar bakom Gyökeres dvs Dejan & Karlsson. Forsberg och Isak bänkade.

Bästa elvan i en trebackslinje möjligt.
Citera
2023-05-01, 14:19
Medlem
Kalikamars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Intressant hur hela Newcastle blev så sjukt mycket bättre när Isak flyttades till kanten istället för centralt så han kunde leverera bra bollar in till Wilson då han själv inte fick mycket leverans i första halvlek.

Gick i princip från mediokert till total dominans på planen när allt gick via Isaks kant, något man kanske borde prova i Landslaget?

Vad tror folk om det?

Typ

Isak - Gyökeres - Kulusevski
Ekdal - Forsberg - Cajuste
Gudmundsson -Hien -Lindelöf - Krafth
Citera
2023-05-03, 08:22
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalikamar
Vad tror folk om det?

Typ

Janne har som bekant stängt dörren för 4-3-3 men visst hade det varit intressant att starta så.

Förövrigt väldigt trist att Emil Holm missar resten av säsongen och förmodligen matchen mot Österrike. Krafth är på väg tillbaka vilket är glädjande. Förhoppningen är att vi har två högerbackar som är fräscha och redo att spela i höst.
Citera
2023-05-03, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalikamar
Vad tror folk om det?

Typ

Ingen dum elva där, tror att Isak och Gyökeres kommer kombinera sig fint i anfallet.

Vettefan om jag håller Ekdal så högt längre, han är konstant skadad och har visat sig vara orimligt långsam på planen numera.

Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Janne har som bekant stängt dörren för 4-3-3 men visst hade det varit intressant att starta så.

Förövrigt väldigt trist att Emil Holm missar resten av säsongen och förmodligen matchen mot Österrike. Krafth är på väg tillbaka vilket är glädjande. Förhoppningen är att vi har två högerbackar som är fräscha och redo att spela i höst.

Lite tidigt med att ta ut Krafth i juni kanske, senast han har spelat var i augusti. Förvisso har Janne tagit ut Claesson och Zlatan nästan direkt efter att dem har varit borta i ca 1 år.

Synd att Holm blev skadad så här nu när han äntligen blir infasad i truppen, oerhört intressant ytterback/wingback.

Känns jämnt mellan Andersson och Wahlqvist om högerbacksplatsen om man räknar bort Krafth och Holm, Wahlqvist gjorde ändå en okej samling i mars trots att han hamna i ett otacksamt läge med att vara tävlingsdebutant mot Belgien.
Citera
2023-05-04, 20:17
Medlem
Lundbondens avatar
Sett allsvensk fotboll sen 90-talet. Har aldrig sett någon dominera så hårt som Taha Ali gjort hittils denna säsong. Hans teknik och snabbhet är högsta klass. In med han i landslaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in