2023-04-02, 21:48
Medlem
En fågel viska i mitt öra om att Graham Potter har fått kicken av Chelsea, kan nog lägga till han som en potentiell förbundskapten. Han har ändå jobbat i Sverige i cirka 7 år och har lett ÖFK till ett jäkla Europa äventyr, känns väl inte helt orimligt att ta upp honom?
Citera
2023-04-02, 23:31
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
En fågel viska i mitt öra om att Graham Potter har fått kicken av Chelsea, kan nog lägga till han som en potentiell förbundskapten. Han har ändå jobbat i Sverige i cirka 7 år och har lett ÖFK till ett jäkla Europa äventyr, känns väl inte helt orimligt att ta upp honom?

Inte mig emot. Skulle vara intresant med en utländsk tränare. Janne har suttit på posten sen 2016..dags för byte.
Citera
2023-04-03, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Inte mig emot. Skulle vara intresant med en utländsk tränare. Janne har suttit på posten sen 2016..dags för byte.

Det har ju blivit lite "overstay one's welcome" med Janne, allting har sitt bäst före datum. Förut kunde han göra någonting av ingenting, men nu gör han ingenting av någonting.

Som du var inne på är det lite kul att se tillbaka hur det var när en förbundskapten först inträdde, här kompletterar jag ditt föregående inlägg Jannes första trupp:

Målvakter:
Patrik Carlgren
Karl-Johan Johnsson
Robin Olsen

Backar:
Ludwig Augustinsson
Andreas Granqvist
Filip Helander
Pontus Jansson
Emil Krafth
Mikael Lustig
Victor Nilsson Lindelöf
Oscar Wendt

Mittfältare:
Viktor Claesson
Jimmy Durmaz
Albin Ekdal
Emil Forsberg
Alexander Fransson
Oscar Hiljemark
Niklas Hult
Oscar Lewicki
Marcus Rohdén

Forwards:
Marcus Berg
John Guidetti
Isaac Kiese Thelin
Emir Kujovic
Christoffer Nyman

Fetstilade namn är de som hänger med i landslaget än idag, sjukt att nästan 7 år har flutit sen kvalöppningen mot Nederländerna
Citera
2023-04-04, 08:16
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden

Potter har endast vunnit Svenska Cupen i sin tränarkarriär med ett kommundopat plastlag och stör du dig på Jannes intervjuer och ursäkter vid dåliga resultat kommer du hata Potter i Landslaget.

Blir Rikard Norling som tar över, förbundet tänker säkert att om han gör så bra klipp om taktik på youtube kan han väl underprestera i landslaget för en monsterlön i hela 6 år.

Svff bryr sig endast om damlandslaget och när Gerhardsson lämnar kommer förbundet göra allt i sin makt för att hitta rätt tränare som tar EM eller VM guld med damerna.
Citera
2023-04-05, 16:15
Medlem
kristofferGs avatar
Hur länge tror ni Janne har kvar? Ger honom året ut... Hoppas på en rokad, Gerhardsson tar över är mitt heta tips.
Citera
2023-04-05, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
Hur länge tror ni Janne har kvar? Ger honom året ut... Hoppas på en rokad, Gerhardsson tar över är mitt heta tips.

Han har väl kontrakt över EM 2024, sedan återstår det att se..

Gerhardsson hade varit intressant, skulle varit kul och se vad Janne kunde göra med damerna också
Senast redigerad av sportnorden12345 2023-04-05 kl. 17:38.
Citera
2023-04-06, 19:31
Medlem
Bara jag som tror att Janne petar Kristoffer Olsson till junisamlingen? Efter tidigt byte mot Belgien och noll minuter mot Azerbajdzjan borde han iaf hänga löst. Ekdal, Svanberg, Gustafson och Karlström går nog alla före. Cajuste fick starta i Reims senast, och fortsätter han få mer speltid tror jag han går före Koffe också. Visst, Janne har sina favoriter, men han är heller knappast främmande för att offra spelare som underpresterar. Durmaz och Guidetti är två exempel.
Citera
2023-04-06, 19:42
Medlem
laddkingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Bara jag som tror att Janne petar Kristoffer Olsson till junisamlingen? Efter tidigt byte mot Belgien och noll minuter mot Azerbajdzjan borde han iaf hänga löst. Ekdal, Svanberg, Gustafson och Karlström går nog alla före. Cajuste fick starta i Reims senast, och fortsätter han få mer speltid tror jag han går före Koffe också. Visst, Janne har sina favoriter, men han är heller knappast främmande för att offra spelare som underpresterar. Durmaz och Guidetti är två exempel.

sover dolly parton på rygg ? tar guidetto fotbollen seriöst ? glöm den tanken lika snabbt
Senast redigerad av laddkingen 2023-04-06 kl. 20:00.
Citera
2023-04-06, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laddkingen
sover dolly parton på rygg ? tar guidetto fotbollen seriöst ? glöm den tanken lika snabbt
Vi får väl se
Citera
2023-04-07, 13:43
Medlem
Vem tror ni tar över efter Janne när det väl bli aktuellt? Känns ju att Kim & Tolle ligger bäst till, tätt följt av Rydström. Graham Potter vore ju ett drömnamn, men tror inte det är aktuellt.
Citera
2023-04-07, 17:20
Medlem
laddkingens avatar
Citat:
Vem tror ni tar över efter Janne när det väl bli aktuellt? Känns ju att Kim & Tolle ligger bäst till, tätt följt av Rydström. Graham Potter vore ju ett drömnamn, men tror inte det är aktuellt.

i och med att rasisten tillika woke gubben reinfeldt styr och ställer numera så är det föga förvånande när pia sundhage presenteras som efterträdare
Citera
2023-04-07, 18:42
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Jadu. Kim&Tolle tycker jag känns logiskt på något sätt.
Men frågan är om Reinfeldt fixar Bergstrands frispråkighet? Å andra är han djurvårdare.

Annars känns det väl som det kan vara Rikard Norlings tur?

Rydström är för tidigt.

Potter har nog mer att ge i England ett tag till. Han ligger nog bra till för att ta över engelska landslaget t.o.m.

Men med Reinfeldt vid rodret så kan nästan vad som helst hända känns det som.
Senast redigerad av Steff83 2023-04-07 kl. 19:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in