2023-04-12, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noniin84
Hallå folket! Kort och enkelt: Har käkat 1mg Rivotril/dag i ungefär 3 månader. Kan jag klippa CT tror ni? Eller rekommenderar ni att halvera/trappa ut? Seriösa svar uppskattas
Individuellt. Lägg 10 dagar på att trappa ner så landar du iaf bättre. Lägg upp schema och håll dig till det.
Citera
2023-04-12, 23:44
Medlem
TheComebackKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Individuellt. Lägg 10 dagar på att trappa ner så landar du iaf bättre. Lägg upp schema och håll dig till det.

Jag skulle nog ge det 20 dagar, t ex; första veckan, halv mg varannan dag, nästa halv varje dag, sista sex dagarna halv varannan.

(säger han som grejat 5-8 mg ner till 2 på FEM fucking years.... ).
Citera
2023-04-13, 05:15
Medlem
Methoxetamines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dontoumaso1891
Har själv HPPD men inte en jävel på psykiatrin eller vårdcentral fattar vad jag pratar om. Har googlat runt och och tryckt upp informationen i ansiktet på dom. Käkar Rivotril max 1mg om dagen och den lindrar mina besvär, äter även Lamotrigin och det verkar vara en bra kombo. Men nu till min fråga: Vilken läkare har skrivit ut detta till dig? Dom fnös bara åt mig när jag nämnde att jag ville ha det, menade på att det var så beroendeframkallande osv. Käkar hellre Rivotril en massa piss dom vill att jag ska trycka i mig. Tack och lov har jag fått tag i dom på annat sätt.
Fick en psykos för 3 år sedan berättade om detta och hade sedan tidigare fått utskrivet xanor för panikattacker 2mg i veckan, som jag för att kunna sova blandat med min sömnmedicin, bröt det i 0.25mg + stilnoct som jag hade, berättade om detta.

Nämnde mina HPPD besvär, som jag ignorerat och trott om jag bara fokuserade på något annat så skulle det försvinna, var rätt borta i vanföreställningar o så om verkligheten som lagen om attraktion till exempel, att man kan tänka sig fri från negativa åkommor. Berättade att jag haft HPPD sedan jag var 25 och jag var 32 när jag bad om att få dem.

Jag sa att jag kunde testa lamotrigin först det stod nämligen det var det som rekommenderades enligt den Engelska wikipedian, men det fungerade lite bara, så sen fick jag 0.5 mg.

Jag nämnde också att jag i min drogkarriär, testat iktorivil och de var de som fungerade bäst på mig av alla benzos jag provat. Jag hade varit nykter i 3 år ca när jag nämnde detta för honom, och bevisat det genom att arbeta väldigt hårt på att komma tillbaka bl.a. genom arbetspraktik osv.

Notera jag har varit psykotisk och legat på psyk från 21-28 typ... det är ett stort hopp.

Det är tydligt att jag valt att vara hederlig. Jag hade inte fixat de där iktorivilen på egen hand som du gjorde, aldrig. Du förhindrar ju dig symptomen och lidandet som kommer ge dig autenticitet när du väl ber om iktorivilen om du självmedicinerar bort din plåga som du vill söka hjälp för. Hur ska du då övertygande berätta om plågsamma dina symptom är och hur de hindrar dig i det vanliga livet?

Jag vet det suger men det är så det är, är min upplevelse. Man måste tvinga sig att vara hederlig om man ska kunna visa sig själv och ha en utstrålning som är övertygande för den är äkta helt enkelt.
Citera
2023-04-14, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheComebackKid
Jag skulle nog ge det 20 dagar, t ex; första veckan, halv mg varannan dag, nästa halv varje dag, sista sex dagarna halv varannan.

(säger han som grejat 5-8 mg ner till 2 på FEM fucking years.... ).

Varför ska jag variera i mängd? Jag ska ju trappa ut skräpet, inte leka jojo liksom.
Citera
2023-04-14, 22:24
Medlem
TheComebackKids avatar
Citat:
Varför ska jag variera i mängd? Jag ska ju trappa ut skräpet, inte leka jojo liksom.

Nja - kanske var oklar, menade;

Vecka 1;

1
1/2
1
1/2
1
1/2
1

Vecka 2: 1/2 varje dag Vecka 3: 1/2 0 1/2 0 1/2 0 och fri!

Klona ska man ha en jävla respekt för - "potentare än den påverkar" s a s.
Citera
2023-04-15, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer

Tror du att det räcker att äta 0,5mg i 10 dagar och sen klippa? Det är ju ändå små doser i jämförelse vad man läst här på forumet. Folk får problem vid 6-8mg typ. Eller?
Citera
2023-04-15, 17:04
Medlem
TheComebackKids avatar
Citat:
Tror du att det räcker att äta 0,5mg i 10 dagar och sen klippa? Det är ju ändå små doser i jämförelse vad man läst här på forumet. Folk får problem vid 6-8mg typ. Eller?

Medveten om att frågan är ställd till Eller - men ger av ren filantropi min syn på saken.

Ja, rent medicinsk kan du med minimal kramprisk etc klippa redan på 1 mg. Ellers schema är lite snällare. Mitt är ännu snällare. Typ så.
Citera
2023-04-15, 20:57
Medlem
Citat:
Medveten om att frågan är ställd till Eller - men ger av ren filantropi min syn på saken.

Ja, rent medicinsk kan du med minimal kramprisk etc klippa redan på 1 mg. Ellers schema är lite snällare. Mitt är ännu snällare. Typ så.

Har du egen erfarenhet? Eller vad grundar du ovanstående på? Förlåt, men jag vill bara vara försiktig. Hoppas du förstår.
Citera
2023-04-15, 21:43
Medlem
TheComebackKids avatar
Citat:
Har du egen erfarenhet? Eller vad grundar du ovanstående på? Förlåt, men jag vill bara vara försiktig. Hoppas du förstår.

Inte personligen - käkat ikto i över tio år, började en extremt långsam nedtrappning 2017 - hade tappat kontrollen över intaget, gick systematiskt från 6 mg till idag 2mg. Har sett vänner klippa vi en halv, alltså en milligram. Jag skulle välja min "treveckors" - kommer du knappt verka av. Kombinera gärna med lite thaimassage el motsv (ja "äkta"... med eller utan "extra"... ) gör under mot stelheten.

Min värsta abs var från 4 till 3, ont i kroppen, "ögonblixtar" etc, efter det gick jag till 2 via 2,5.

Nere på 0? När landar människan på Mars? När har AI köpt ut Musk från Tesla?
Citera
2023-04-15, 22:44
Medlem
Citat:
Inte personligen - käkat ikto i över tio år, började en extremt långsam nedtrappning 2017 - hade tappat kontrollen över intaget, gick systematiskt från 6 mg till idag 2mg. Har sett vänner klippa vi en halv, alltså en milligram. Jag skulle välja min "treveckors" - kommer du knappt verka av. Kombinera gärna med lite thaimassage el motsv (ja "äkta"... med eller utan "extra"... ) gör under mot stelheten.

Min värsta abs var från 4 till 3, ont i kroppen, "ögonblixtar" etc, efter det gick jag till 2 via 2,5.

Nere på 0? När landar människan på Mars? När har AI köpt ut Musk från Tesla?

Jag tänkte försöka gå från 1mg till 0,5mg för att sedan sluta. Det är inte vidare kul, men jag vill helst vara utan. Lite skrämmande att inte ha tryggheten av att alltid ha några vid nödfall, men det får väl gå ändå liksom.
Citera
2023-04-15, 23:07
Medlem
TheComebackKids avatar
Citat:
Jag tänkte försöka gå från 1mg till 0,5mg för att sedan sluta. Det är inte vidare kul, men jag vill helst vara utan. Lite skrämmande att inte ha tryggheten av att alltid ha några vid nödfall, men det får väl gå ändå liksom.

Jo - har man en gång varit beroende skall man nog klippa bens helt - kanske... Fast det beror alltid på hur man är funtad, nu sover jag bara på ikto, men har en st + en zopiklon i snuslocket i fall man i jobbsammanhang eller vadsom "skulle behöva" - men de har legat där orörda. En läkare sa till mig en gång att gamla sobrilkärringar (ja, han uttryckte sig inte så) kunde vara utan iom tryggheten att alltid ha till hands. Jag vet inte faktiskt.
Citera
2023-04-16, 08:36
Bannlyst
Citat:

Du fixar det, kom ihåg att mycket (nu säger jag inte allt), men mycket sitter i huvudet också.
Du kanske garvar åt mig nu men testa meditera, mindfulness. Inte att underskatta.
Bara sök "learn mindfulness" på tuben eller något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in