Citat:
Ursprungligen postat av
dontoumaso1891
Har själv HPPD men inte en jävel på psykiatrin eller vårdcentral fattar vad jag pratar om. Har googlat runt och och tryckt upp informationen i ansiktet på dom. Käkar Rivotril max 1mg om dagen och den lindrar mina besvär, äter även Lamotrigin och det verkar vara en bra kombo. Men nu till min fråga: Vilken läkare har skrivit ut detta till dig? Dom fnös bara åt mig när jag nämnde att jag ville ha det, menade på att det var så beroendeframkallande osv. Käkar hellre Rivotril en massa piss dom vill att jag ska trycka i mig. Tack och lov har jag fått tag i dom på annat sätt.
Fick en psykos för 3 år sedan berättade om detta och hade sedan tidigare fått utskrivet xanor för panikattacker 2mg i veckan, som jag för att kunna sova blandat med min sömnmedicin, bröt det i 0.25mg + stilnoct som jag hade, berättade om detta.
Nämnde mina HPPD besvär, som jag ignorerat och trott om jag bara fokuserade på något annat så skulle det försvinna, var rätt borta i vanföreställningar o så om verkligheten som lagen om attraktion till exempel, att man kan tänka sig fri från negativa åkommor. Berättade att jag haft HPPD sedan jag var 25 och jag var 32 när jag bad om att få dem.
Jag sa att jag kunde testa lamotrigin först det stod nämligen det var det som rekommenderades enligt den Engelska wikipedian, men det fungerade lite bara, så sen fick jag 0.5 mg.
Jag nämnde också att jag i min drogkarriär, testat iktorivil och de var de som fungerade bäst på mig av alla benzos jag provat. Jag hade varit nykter i 3 år ca när jag nämnde detta för honom, och bevisat det genom att arbeta väldigt hårt på att komma tillbaka bl.a. genom arbetspraktik osv.
Notera jag har varit psykotisk och legat på psyk från 21-28 typ... det är ett stort hopp.
Det är tydligt att jag valt att vara hederlig. Jag hade inte fixat de där iktorivilen på egen hand som du gjorde, aldrig. Du förhindrar ju dig symptomen och lidandet som kommer ge dig autenticitet när du väl ber om iktorivilen om du självmedicinerar bort din plåga som du vill söka hjälp för. Hur ska du då övertygande berätta om plågsamma dina symptom är och hur de hindrar dig i det vanliga livet?
Jag vet det suger men det är så det är, är min upplevelse. Man måste tvinga sig att vara hederlig om man ska kunna visa sig själv och ha en utstrålning som är övertygande för den är äkta helt enkelt.