2023-03-23, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Tröttheten försvinner efter ett par veckor sedan verkar den bara ångestdämpande och inte direkt sederande.

Det går tex utmärkt att sova på Iktorivil om man inte tar det på daglig basis utan bara sporadiskt.

Någon hunger har jag jag aldrig upplevt på Iktorivil eller någon annan Bensodiazepin heller för den delen däremot på andra typer av psykofarmaka så jag vet inte hur länge den effekten håller i sig för dig.
Jasså för mig är benzo och hunger tätt kopplat alla ja provat förutom möjligt sobril har gjort att aptiten ökar kraftigt.

Vill liksom äta lunch på morgonen egentligen när ikton kickar in blir jättehungrig som när man röker cannabis.
Citera
2023-03-26, 20:37
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lothare
Jasså för mig är benzo och hunger tätt kopplat alla ja provat förutom möjligt sobril har gjort att aptiten ökar kraftigt.

Vill liksom äta lunch på morgonen egentligen när ikton kickar in blir jättehungrig som när man röker cannabis.

Jag får bara ökad hunger av Alprazolam. Klonazepam kan framkalla lite hunger men då krävs så höga doser
Citera
2023-03-29, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitman-33
Iktrovil är enligt mig den bästa benzon, jag klarade mig på 0.5mg morgon och 0.5mg kväll. Får absolut inget rus men hjälper oerhört mot min svåra ångest. SSRI tycker jag inte fungerar alls mot ångest. Försökt så många ggr förklara att den här medicinen är inget att flumma på du får inte ut nått av det. Personligen är stessolid mer flumbart men som någon tidigare sa så är det förmodligen omöjligt att få detta utskrivet. Har självmedicinerat, förstår inte problemet. Men jag tänker inte ge upp, hjälper även mot min tinnitus.
Hur länge har du stått på ikto? Utvecklar du inte tolerans?
Citera
2023-03-30, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Jag får bara ökad hunger av Alprazolam. Klonazepam kan framkalla lite hunger men då krävs så höga doser
Den där hungern jag hade problem med har avtagit efter cirka två veckor nu i vilket fall och tröttheten likaså. Nu sitter man bara med ångestlindringen utan att känna sig nå vidare påverkad.

Bästa benzon jag provat om målet är att stänga ångest och jobbiga tankar. Hoppas det håller i sig och att toleransökning inte behövs. Känns inte så i vilket fall. Min rapport.
Citera
2023-03-30, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sidansidan
Hur länge har du stått på ikto? Utvecklar du inte tolerans?
Nu var inte frågan ställd till mig men 7 år 4 mg per dygn på recept och noll toleransökning. Funkar lika bra idag som när jag tog första tabletten.

Den bästa medicinska Bensodiazepinen emot tex svår GAD som håller ångesten borta dygnet runt och noll flumeffekt.
Citera
2023-03-30, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lothare
Den där hungern jag hade problem med har avtagit efter cirka två veckor nu i vilket fall och tröttheten likaså. Nu sitter man bara med ångestlindringen utan att känna sig nå vidare påverkad.

Bästa benzon jag provat om målet är att stänga ångest och jobbiga tankar. Hoppas det håller i sig och att toleransökning inte behövs. Känns inte så i vilket fall. Min rapport.
Klonazepam blir man i de flesta fall inte "flummig" av utan bara "normal" det är inte direkt Xanor även om Klonazepam är sjukt dospotent så blir du inte direkt påverkad om du inte tar missbruksdoser och det enda som händer då är att du får kass balans, motorik samt sluddrigt tal och vid tillräckligt hög dos så däckar du bara.
Citera
2023-04-02, 00:59
Medlem
FatFreddysCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Nu var inte frågan ställd till mig men 7 år 4 mg per dygn på recept och noll toleransökning. Funkar lika bra idag som när jag tog första tabletten.

Den bästa medicinska Bensodiazepinen emot tex svår GAD som håller ångesten borta dygnet runt och noll flumeffekt.

Kan bara hålla med. Har själv Iktorivil 3 mg och som jag stått på sedan 2015 så är väl 8 år nu. Inte behövt höja dosen heller. En tablett både för hjälp med sömnen men framförallt mot ångest. Brukar kalla den "alltiallo-pillret" då den funkar helt okey för sömnen och bra mot ångest (tycker jag iaf) och kan även ihop med annan medicin lindra viss smärta med. Ikto funkar mot mycket i mina ögon.

Dock vet jag om att när (om) dagen kommer och jag kanske vill eller måste sluta med den (ett helvete just nu med alla jäkla restnoteringar tex) så kommer det nog inte bli så kul att sluta med denna medicin då jag hört av ett par bekanta som gått på den i åratal med att det var jäkligt svettigt att sluta med dom. Nu är vi ju alla olika så klart men är ändå en stark benzo så... Får hoppas den dagen kommer att man inte behöver sluta med den men lite nojig är man allt gällande dessa restnoteringar och haft tur som fått ut medicinen samt haft sparade tabletter sedan tidigare med.

Väl mött!
Citera
2023-04-04, 09:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FatFreddysCat
Kan bara hålla med. Har själv Iktorivil 3 mg och som jag stått på sedan 2015 så är väl 8 år nu. Inte behövt höja dosen heller. En tablett både för hjälp med sömnen men framförallt mot ångest. Brukar kalla den "alltiallo-pillret" då den funkar helt okey för sömnen och bra mot ångest (tycker jag iaf) och kan även ihop med annan medicin lindra viss smärta med. Ikto funkar mot mycket i mina ögon.

Dock vet jag om att när (om) dagen kommer och jag kanske vill eller måste sluta med den (ett helvete just nu med alla jäkla restnoteringar tex) så kommer det nog inte bli så kul att sluta med denna medicin då jag hört av ett par bekanta som gått på den i åratal med att det var jäkligt svettigt att sluta med dom. Nu är vi ju alla olika så klart men är ändå en stark benzo så... Får hoppas den dagen kommer att man inte behöver sluta med den men lite nojig är man allt gällande dessa restnoteringar och haft tur som fått ut medicinen samt haft sparade tabletter sedan tidigare med.

Väl mött!

Har du haft den sen 2015 kan du likväl knapra livet ut... Finns direkta biverkningar bara positivt. Känner du inte att då fått kortare stubin eller liknande then you`re good.
Citera
2023-04-04, 14:01
Medlem
FatFreddysCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukpasta
Har du haft den sen 2015 kan du likväl knapra livet ut... Finns direkta biverkningar bara positivt. Känner du inte att då fått kortare stubin eller liknande then you`re good.

Vi får se. Inte kortare stubin än vanligt. Inga större biverkningar vad jag märkt av iaf. Men känner själv innerst inne att jag helst skulle vilja vara "clean" från Ikto och speciellt när jag nu påbörjat Metadon-behandling mot svår kronisk smärta att jag helst inte vill stå på två tunga mediciner samtidigt. Men. Måste man så måste man. Vi får se med tiden helt enkelt men lär inte sluta inom dessa 6 mån (minst) iaf. Det är jag rätt säker på.

Sedan har Iktorivil även under en längre period nu varit resnoterat så har man otur så blir man utan sin medicin... Dom skriver isåfall ut droppar men krig om det med och dropparna räcker klart mindre med jämfört med tabletter vilket betyder att du hela tiden, eller väldigt ofta iaf, måste ha kontakt med Apoteket och din läkare vilket är smått jobbigt. Får hoppas Ikto snart är på lager som vanligt igen men tvivlar....
Senast redigerad av FatFreddysCat 2023-04-04 kl. 14:11.
Citera
2023-04-04, 16:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FatFreddysCat
Vi får se. Inte kortare stubin än vanligt. Inga större biverkningar vad jag märkt av iaf. Men känner själv innerst inne att jag helst skulle vilja vara "clean" från Ikto och speciellt när jag nu påbörjat Metadon-behandling mot svår kronisk smärta att jag helst inte vill stå på två tunga mediciner samtidigt. Men. Måste man så måste man. Vi får se med tiden helt enkelt men lär inte sluta inom dessa 6 mån (minst) iaf. Det är jag rätt säker på.

Sedan har Iktorivil även under en längre period nu varit resnoterat så har man otur så blir man utan sin medicin... Dom skriver isåfall ut droppar men krig om det med och dropparna räcker klart mindre med jämfört med tabletter vilket betyder att du hela tiden, eller väldigt ofta iaf, måste ha kontakt med Apoteket och din läkare vilket är smått jobbigt. Får hoppas Ikto snart är på lager som vanligt igen men tvivlar....

Okej metadon är ju jäävligt tungt. Kan bara ge dig lycka till och att du för eller senare lyckas bli av med den. Där har du en rackare som du kommer må bra av i det långa loppet att bli av med.
Citera
2023-04-12, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methoxetamine
Så har fått iktorivil mot min HPPD nu... Han gav mig 0.5mg på morgonen och 0.5mg på kvällen... Vi kom överens om att jag skulle prova mig fram, min tanke var att ta vid tre dostillfällen, 0.25mg morgon middag kväll eller något sådant... Men funkar det att ta det kl 8 och kl 20 ... alltså 12 timmars mellanrum? Blir ruset lite svajigt (det slår på för hårt och det börjar dala senare ... ojämt rus menar jag) ..?

Hur skulle ni fördela 1mg total dagsdos av ikto om ni sökte att effekten skulle vara så jämn som möjligt under det dygnet?

Tacksam för svar!
Mvh

Har själv HPPD men inte en jävel på psykiatrin eller vårdcentral fattar vad jag pratar om. Har googlat runt och och tryckt upp informationen i ansiktet på dom. Käkar Rivotril max 1mg om dagen och den lindrar mina besvär, äter även Lamotrigin och det verkar vara en bra kombo. Men nu till min fråga: Vilken läkare har skrivit ut detta till dig? Dom fnös bara åt mig när jag nämnde att jag ville ha det, menade på att det var så beroendeframkallande osv. Käkar hellre Rivotril en massa piss dom vill att jag ska trycka i mig. Tack och lov har jag fått tag i dom på annat sätt.
Citera
2023-04-12, 21:46
Medlem
Hallå folket! Kort och enkelt: Har käkat 1mg Rivotril/dag i ungefär 3 månader. Kan jag klippa CT tror ni? Eller rekommenderar ni att halvera/trappa ut? Seriösa svar uppskattas
Senast redigerad av Noniin84 2023-04-12 kl. 22:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in