Citat:
Ursprungligen postat av
Ovrall
För övrigt också ett faktum som motsäger Håkans bakgrund som "officer", inom försvaret kan man inte jobba svart och jobbade han fram till 1999 som han påstår inkl insatsdykningar på U137 och Estonia (för att inte tala om kompetensunderhåll) torde han ändå ha någon grundläggande pension att se fram emot. Tror du han har det?
Öystein tror jag kan ha en vettig pension, han var anställd på SJ fram till pensioneringen , han påstår att han jobbat som lokförare, såg honom sopa plattformarna i Södertälje vid ett tillfälle, avstängd från lokförar-tjänsten i så fall, möjligt att han varit lokförare, vet inte och de är välbetalda + tjänstepension.
jag har träffat piloter och officerare genom arbetslivet, de kunde gå vid 55 år med pension från försvarsmakten och fortsatte ofta med annat arbete och de kom lätt upp i 500,000kr per år och däröver, även när de slutade jobba och blev pensionärer på heltid.
Svaret på frågan är att jag är säker på att INTE har någon grundläggande pension att se fram emot, han har själv sagt i någon video att han knappt skulle få existensminimum i pension och då kan man inte haft arbetsgivare som pyntad in sociala avgifter + tjänstepension. Kronofogden kan nog plocka ev. tjänstepension eftersom han har skulder, han har nog aldrig haft en arbetsgivare någon längre tid som pyntad in till detta. Hela youtube-gänget är ganska fattiga misslyckade individer om man betraktar deras ekonomiska situation, "fattiga som kyrkråttor" passar bra in på dem. De överlever tack vare Swish!