Citat:
Ursprungligen postat av
Heretic77
Ok, men är det rimligt att någon av J eller M bankar i väggen när grannen precis har ringt på?
Är det rimligt att T skulle ha dödskramper eller spasmer som träffar väggen så hårt som 5-10 gånger utan att någon av gm flyttar på henne för att undvika att hon gör väsen av sig?
Är ändå inte den rimligaste förklaringen att det är T som sparkar? Eftersom det stämmer överens tidsmässigt med den höga dunsen, kamp på golvet i några minuter och till sist sparkar i väggen av T?
5-10 gånger var det INTE i början av tråden, jag har för mig att grannen sa "ca 3 stycken sparkar".
Citat:
Ursprungligen postat av
sybel
Nej. Även om det var fyra man runt överkroppen, skulle det vara märkligt att kunna sparka I väggen eftersom hon låg på rygg. Om hon legat på sidan kunde jag förstått.
Att sparka I sidled med ett ben i en paniksituation låter inte så troligt.
Kanske om hon låg I vinkel med benen upp mot väggen, men det har jag också svårt att tro.
Jag håller med dig!
Citat:
Ursprungligen postat av
sybel
Den idén har jag testat och fått avfärdad av dem som har dylik kunskap.
Bry dig inte så mycket om att bli avfärdad, speciellt inte om de inte ens har någon vettig, underbyggd förklaring/alternativ.
Citat:
Ursprungligen postat av
sybel
Som du själv skrev innan lär det inte höras så mycket om tårna går i väggen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Heretic77
Är man medveten så kan man rikta sparkarna, även böja foten så att hälen träffar. Spasmer eller kramper hamnar ju där dom hamnar så att säga.
Om man ligger på rygg och böjer foten för att sparka med hälen förlorar man minst ca 25 cm i "längd", eller så har man böjda knän.....