Citat:
Ja jag vill verkligen göra något. Jag har haft problem med övriga saker och livet men dom är så mycket enklare att lösa. Vill jag ha mitt drömjobb så kan jag kämpa för att få det, och det har jag lyckats med. Jag förstår och lider med dig. Men du har ju uppenbarligen en stor drivkraft att försöka göra något åt situationen.
Finns det inget konstruktivt du kan försöka göra?
Ni är ju tex många redan här inne som sitter i samma sits. Det finns mängder av liknande trådar skrivna av andra som känner lika som du. Varför inte bara gå igenom dom och skicka "pm".
Hittar du 50 som är lika ensamma och 10% vill göra något åt saken är ni ett gäng på fem som kan ses och åka på en kryssning eller liknande så har du plötsligt ett "gäng" som du ingår i.
Eller vänd dig till kyrkan och deras verksamhet för folk som inte har något umgänge och känner sig ensamma över högtider.
Ska du lösa det här måste du nog vara lite aktiv och inte så kräsen.
Finns det inget konstruktivt du kan försöka göra?
Ni är ju tex många redan här inne som sitter i samma sits. Det finns mängder av liknande trådar skrivna av andra som känner lika som du. Varför inte bara gå igenom dom och skicka "pm".
Hittar du 50 som är lika ensamma och 10% vill göra något åt saken är ni ett gäng på fem som kan ses och åka på en kryssning eller liknande så har du plötsligt ett "gäng" som du ingår i.
Eller vänd dig till kyrkan och deras verksamhet för folk som inte har något umgänge och känner sig ensamma över högtider.
Ska du lösa det här måste du nog vara lite aktiv och inte så kräsen.
Men relationer och kvinnor är något jag verkligen inte förstår mig på. Och att jag har utseendet och blygheten emot mig gör det i princip omöjligt.
Citat:
Jag har ett bra jobb och jag är nöjd med min vikt. Det är nog det.I din text läser jag bara allt negativt med dig. Vad är positivt med dig då?
Jag som är i din ålder och haft diverse förhållanden med kvinnor säger:
En människa behöver se den andres bra sidor.
Vad har du för bra att komma med till bordet?
Vad är dina styrkor?
Sen också: skaffa lite självförtroende och självkänsla.
Det skiner igenom om man inte har något av dom.
Och det gillar sällan en potentiell partner.
Så jobba på detta så kanske saker faller på plats.
Jag som är i din ålder och haft diverse förhållanden med kvinnor säger:
En människa behöver se den andres bra sidor.
Vad har du för bra att komma med till bordet?
Vad är dina styrkor?
Sen också: skaffa lite självförtroende och självkänsla.
Det skiner igenom om man inte har något av dom.
Och det gillar sällan en potentiell partner.
Så jobba på detta så kanske saker faller på plats.
Citat:
Jag har tagit antidepressiva i omgångar ja men inte nu.
Detta var inget jag visste. Har du behandlat fin depression? För det jag vet med mig är att hjärnan tenderar till att vara negativ under depressionen men kan även vara det efter utan att man märker det.
Så fixa detta först innan du tror att ett förhållande löser allt.
Så fixa detta först innan du tror att ett förhållande löser allt.
Nä, var realistisk och fokusera på en kvinna som är ungefär i samma liga som du. Kan du inte hitta nån kort kvinna i Sverige så fårdu väl leta dig vidare tillandra länder där kvinnorna är små. Välj helst ett europeiskt land.