2023-04-06, 23:29
  #109
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Jag förstår och lider med dig. Men du har ju uppenbarligen en stor drivkraft att försöka göra något åt situationen.

Finns det inget konstruktivt du kan försöka göra?

Ni är ju tex många redan här inne som sitter i samma sits. Det finns mängder av liknande trådar skrivna av andra som känner lika som du. Varför inte bara gå igenom dom och skicka "pm".

Hittar du 50 som är lika ensamma och 10% vill göra något åt saken är ni ett gäng på fem som kan ses och åka på en kryssning eller liknande så har du plötsligt ett "gäng" som du ingår i.

Eller vänd dig till kyrkan och deras verksamhet för folk som inte har något umgänge och känner sig ensamma över högtider.

Ska du lösa det här måste du nog vara lite aktiv och inte så kräsen.
Ja jag vill verkligen göra något. Jag har haft problem med övriga saker och livet men dom är så mycket enklare att lösa. Vill jag ha mitt drömjobb så kan jag kämpa för att få det, och det har jag lyckats med.

Men relationer och kvinnor är något jag verkligen inte förstår mig på. Och att jag har utseendet och blygheten emot mig gör det i princip omöjligt.

Citat:
Ursprungligen postat av OlitBrand
I din text läser jag bara allt negativt med dig. Vad är positivt med dig då?

Jag som är i din ålder och haft diverse förhållanden med kvinnor säger:
En människa behöver se den andres bra sidor.
Vad har du för bra att komma med till bordet?

Vad är dina styrkor?

Sen också: skaffa lite självförtroende och självkänsla.
Det skiner igenom om man inte har något av dom.
Och det gillar sällan en potentiell partner.

Så jobba på detta så kanske saker faller på plats.
Jag har ett bra jobb och jag är nöjd med min vikt. Det är nog det.

Citat:
Ursprungligen postat av OlitBrand
Detta var inget jag visste. Har du behandlat fin depression? För det jag vet med mig är att hjärnan tenderar till att vara negativ under depressionen men kan även vara det efter utan att man märker det.

Så fixa detta först innan du tror att ett förhållande löser allt.
Jag har tagit antidepressiva i omgångar ja men inte nu.
Citera
2023-04-07, 01:55
  #110
Medlem
OlitBrands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frosthy
Ja jag vill verkligen göra något. Jag har haft problem med övriga saker och livet men dom är så mycket enklare att lösa. Vill jag ha mitt drömjobb så kan jag kämpa för att få det, och det har jag lyckats med.

Men relationer och kvinnor är något jag verkligen inte förstår mig på. Och att jag har utseendet och blygheten emot mig gör det i princip omöjligt.


Jag har ett bra jobb och jag är nöjd med min vikt. Det är nog det.


Jag har tagit antidepressiva i omgångar ja men inte nu.

Jobb är inte end del av din personlighet.
Skulle vara som att jag gick fram till en kvinna: Jag heter Olit och jag är nöjd med mitt jobb och min vikt.

Kvinna: Annat?

Jag: Nej men det är allt.

Kvinna: *kollar ointresserad och går*


Har du gått till djupet med din depression? Jag tänker terapi
Citera
2023-04-07, 02:39
  #111
Medlem
Merwinnas avatar
Försök att titta på hur de män gör, som lätt blir populära bland kvinnor. Jag skulle tro att de t.ex. är glada och positiva, trevliga, sociala, visar intresse. (Men även fattar när intresset inte är välkommet.) Pröva sedan detta på en ny plats där ingen känner dig sedan förr. Kan vara en kvällskurs eller någon volontäraktivitet (Stadsmissionen, Röda korset, läxhjälp, katthem...) eller en kyrka eller vad som helst. Tänk att du är en skådespelare och övar in en roll! En roll där du ska spela en trevlig, öppen, social, självsäker kille. Och sedan spelar du den rollen och ser hur det går. Det är lättare om aktiviteten bara är ett par timmar i veckan i början. Då orkar du hålla det uppe!

Fake it till ju make it! Jag tror nämligen, att detta kan starta en positiv spiral. Att folk blir trevligare mot dig, och då kan du bli ännu öppnare och trevligare tillbaka. Om du går omkring och ser sur eller rädd ut, drar dig undan, då kommer du tyvärr att mötas av negativt beteende, som bara gör dig ännu mer osäker.

Det ÄR svårt, när man inte har fått komma in i den positiva spiralen från början. Men det är inte ditt fel, det är dina föräldrars fel och övriga vuxna som du hade omkring dig i din barndom. Det går inte att backa tillbaka och göra om din uppfostran, men du är vuxen nu och du KAN ändra ditt eget beteende nu!
Citera
2023-04-08, 21:08
  #112
Avslutad
orkade inte läsa men som svar på "Kan en man som mig hitta en flickvän?" är svaret ett rungande nej.
Citera
2023-04-09, 08:00
  #113
Avstängd
Severlohs avatar
Jag vill bara säga att du är lika lång som Joseph Göbbels, en av de mest karismatiska männen i historien.
Nu är jag själv inte kort, men det finns många chads som är det och inte har några som helst problem att få fitta.

Lägg en helg på att bara kolla på Jordan Peterson eller Andrew Tate eller något så ska det nog gå bra.
Citera
2023-04-09, 11:38
  #114
Medlem
Först och främst, låt mig säga att det är jättebra att du öppnar upp och delar med dig av din situation. Det är inte alltid lätt att prata om sådana saker. Och du, det finns många tjejer där ute som faktiskt värdesätter snälla, omtänksamma killar precis som du! Det är bara viktigt att du vågar vara dig själv och inte försöker att förändra dig för att passa in i någon annans mall.

Att vara introvert är inte något dåligt alls, många tjejer gillar killar som är lugna och eftertänksamma. Och vet du vad? Längd är verkligen inte allt! Det finns gott om tjejer som inte bryr sig om hur lång deras partner är. Det viktigaste är att du känner dig självsäker och bekväm i din egen kropp.

När det gäller ditt utseende, låt mig berätta en liten hemlighet: Att ha ett babyface kan vara en fördel! Det får dig att se ungdomlig och charmig ut, och det finns tjejer som tycker att det är supergulligt. 😊 Dessutom är det bra att du bryr dig om hur du klär dig och tar råd från kvinnliga butiksarbetare - det visar att du är mån om ditt utseende och det är något som uppskattas.

Det är förståeligt att du känner dig som Grinchen ibland, men försök att inte låta det ta över. Tänk på alla dina goda egenskaper och försök att bygga upp ditt självförtroende igen. Och kom ihåg att även om du har en mindre penis, så är det inte allt som räknas! Kärlek och intimitet handlar om så mycket mer än det.

Så, min snälla pojke, ge inte upp hoppet! Fortsätt att vara den härliga, omtänksamma kille du är och ge dig själv en chans att hitta någon som uppskattar dig för den du är. Du är värd kärlek och lycka, och jag är säker på att det finns någon där ute som kommer att se det. 😊💕
Citera
2023-04-09, 15:21
  #115
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frosthy
Tior från östeuropa gick väl på 90-talet? Idag har dom Instagram och raggar upp rika män från väst.
Fulingar som tror att de ska få tior. Nä, var realistisk och fokusera på en kvinna som är ungefär i samma liga som du. Kan du inte hitta nån kort kvinna i Sverige så fårdu väl leta dig vidare tillandra länder där kvinnorna är små. Välj helst ett europeiskt land.
Citera
2023-04-15, 05:52
  #116
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frosthy
Ja jag vill verkligen göra något. Jag har haft problem med övriga saker och livet men dom är så mycket enklare att lösa. Vill jag ha mitt drömjobb så kan jag kämpa för att få det, och det har jag lyckats med.

Men relationer och kvinnor är något jag verkligen inte förstår mig på. Och att jag har utseendet och blygheten emot mig gör det i princip omöjligt.


Jag har ett bra jobb och jag är nöjd med min vikt. Det är nog det.


Jag har tagit antidepressiva i omgångar ja men inte nu.
Utseende och blyghet är dåliga ursäkter tyvärr. Att få en tjej fungerar på samma sätt som allt annat i livet. Inget kommer gratis, utan precis som med ett jobb så måste man kämpa för att få något tillbaka. Drömkvinnan kommer inte magiskt uppenbara sig i lägenheten en vacker dag utan att du först gjort något.

Skaffa en utländsk kvinna. Mycket enklare. Titta på Filippinerna t.ex. Bra kvinnor, trogna, kommer uppskatta dig för den du är.

Jag tröttnade på singellivet, korta förhållanden med svenskar, och fann lyckan utomlands (ej Filippinerna förvisso) istället. Nu har jag en partner som vill ha barn snart. Från att jag skrev till henne för första gången på internet, till att vi gifte oss, så tog det bara 8 månader totalt. Så om du vill och lägger ner lite möda, så skulle du kunna vara gift innan året är slut.
Citera
2023-04-15, 22:27
  #117
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OlitBrand
Jobb är inte end del av din personlighet.
Skulle vara som att jag gick fram till en kvinna: Jag heter Olit och jag är nöjd med mitt jobb och min vikt.

Har du gått till djupet med din depression? Jag tänker terapi
Det är det väl? Jobb är ju något man gör halva sin vakna tid tragiskt nog. Jag har varit hos psykologer men det har inte hjälpt.

Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Försök att titta på hur de män gör, som lätt blir populära bland kvinnor. Jag skulle tro att de t.ex. är glada och positiva, trevliga, sociala, visar intresse. (Men även fattar när intresset inte är välkommet.) Pröva sedan detta på en ny plats där ingen känner dig sedan förr. Kan vara en kvällskurs eller någon volontäraktivitet (Stadsmissionen, Röda korset, läxhjälp, katthem...) eller en kyrka eller vad som helst. Tänk att du är en skådespelare och övar in en roll! En roll där du ska spela en trevlig, öppen, social, självsäker kille. Och sedan spelar du den rollen och ser hur det går. Det är lättare om aktiviteten bara är ett par timmar i veckan i början. Då orkar du hålla det uppe!

Fake it till ju make it! Jag tror nämligen, att detta kan starta en positiv spiral. Att folk blir trevligare mot dig, och då kan du bli ännu öppnare och trevligare tillbaka. Om du går omkring och ser sur eller rädd ut, drar dig undan, då kommer du tyvärr att mötas av negativt beteende, som bara gör dig ännu mer osäker.
Det stämmer att man ska vara glad, positiv och visa intresse. Jag kan vara glad när jag går på fest och sådana ställen och har inga problem med att ha en fasad. Däremot är jag inte alls glad vanligtvis. Jag känner mig som en vissen blomma. Visa intresse kan jag göra men jag har aldrig någonsin varit med om att en tjej besvarat intresset positivt. Detta har lett till att jag känner mig som en missanpassad alien som inte hör hemma på denna planet.


Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Först och främst, låt mig säga att det är jättebra att du öppnar upp och delar med dig av din situation. Det är inte alltid lätt att prata om sådana saker. Och du, det finns många tjejer där ute som faktiskt värdesätter snälla, omtänksamma killar precis som du! Det är bara viktigt att du vågar vara dig själv och inte försöker att förändra dig för att passa in i någon annans mall.

Att vara introvert är inte något dåligt alls, många tjejer gillar killar som är lugna och eftertänksamma. Och vet du vad? Längd är verkligen inte allt! Det finns gott om tjejer som inte bryr sig om hur lång deras partner är. Det viktigaste är att du känner dig självsäker och bekväm i din egen kropp.

När det gäller ditt utseende, låt mig berätta en liten hemlighet: Att ha ett babyface kan vara en fördel! Det får dig att se ungdomlig och charmig ut, och det finns tjejer som tycker att det är supergulligt. 😊 Dessutom är det bra att du bryr dig om hur du klär dig och tar råd från kvinnliga butiksarbetare - det visar att du är mån om ditt utseende och det är något som uppskattas.

Det är förståeligt att du känner dig som Grinchen ibland, men försök att inte låta det ta över. Tänk på alla dina goda egenskaper och försök att bygga upp ditt självförtroende igen. Och kom ihåg att även om du har en mindre penis, så är det inte allt som räknas! Kärlek och intimitet handlar om så mycket mer än det.

Så, min snälla pojke, ge inte upp hoppet! Fortsätt att vara den härliga, omtänksamma kille du är och ge dig själv en chans att hitta någon som uppskattar dig för den du är. Du är värd kärlek och lycka, och jag är säker på att det finns någon där ute som kommer att se det. 😊💕
Det är lätt att öppna sig såhär på internet, jag skulle aldrig kunna göra det öga mot öga. Jag tror också att det finns tjejer som värdesätter snälla killar. Problemet är att jag inte kan ragga och när jag har försökt så har tjejer nobbat mig varje gång. Efter alla dessa nobbar vågar jag inte längre. Jag kan inte. Jag ser det som mer sannolikt att jag vinner högsta vinsten på Lotto än att någon tjej ska kunna gilla mig. Jag tror inte att så många tjejer vill ha en pojkvän som ser ut som en pojke faktiskt. Har nog aldrig sett ett sådant par.

Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Utseende och blyghet är dåliga ursäkter tyvärr. Att få en tjej fungerar på samma sätt som allt annat i livet. Inget kommer gratis, utan precis som med ett jobb så måste man kämpa för att få något tillbaka. Drömkvinnan kommer inte magiskt uppenbara sig i lägenheten en vacker dag utan att du först gjort något.
Såklart att utseende och blyghet har betydelse. Att vara på den nedre halvan utseendemässigt och blyg så är man ju ratad av 90% av kvinnorna. Jag har kämpat för att få det jobb jag vill ha, det var bara att fokusera och lära mig och klara proven. Jag kan inte bara läsa en bok och sedan gå ut och skaffa mig en partner. Där krävs det mycket mer.
Citera
2023-04-18, 13:09
  #118
Medlem
OlitBrands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frosthy
Det är det väl? Jobb är ju något man gör halva sin vakna tid tragiskt nog. Jag har varit hos psykologer men det har inte hjälpt.


Det stämmer att man ska vara glad, positiv och visa intresse. Jag kan vara glad när jag går på fest och sådana ställen och har inga problem med att ha en fasad. Däremot är jag inte alls glad vanligtvis. Jag känner mig som en vissen blomma. Visa intresse kan jag göra men jag har aldrig någonsin varit med om att en tjej besvarat intresset positivt. Detta har lett till att jag känner mig som en missanpassad alien som inte hör hemma på denna planet.



Det är lätt att öppna sig såhär på internet, jag skulle aldrig kunna göra det öga mot öga. Jag tror också att det finns tjejer som värdesätter snälla killar. Problemet är att jag inte kan ragga och när jag har försökt så har tjejer nobbat mig varje gång. Efter alla dessa nobbar vågar jag inte längre. Jag kan inte. Jag ser det som mer sannolikt att jag vinner högsta vinsten på Lotto än att någon tjej ska kunna gilla mig. Jag tror inte att så många tjejer vill ha en pojkvän som ser ut som en pojke faktiskt. Har nog aldrig sett ett sådant par.


Såklart att utseende och blyghet har betydelse. Att vara på den nedre halvan utseendemässigt och blyg så är man ju ratad av 90% av kvinnorna. Jag har kämpat för att få det jobb jag vill ha, det var bara att fokusera och lära mig och klara proven. Jag kan inte bara läsa en bok och sedan gå ut och skaffa mig en partner. Där krävs det mycket mer.


Jag läser att du mår dåligt redan. Och jag skulle rekommendera att gå i någon form av terapi.

Men för att svara på detta med jobb: nej du är inte ditt jobb.
Visst har vi alla olika yrkestitlar, men du är inte det du jobbar som.

Du är inte Olit Läkare(eller vad man jobbar som), du är den du är och jobbet är bara en del av din identitet ja, men du kan inte ha jobbkostymen konstant.
Vissa dagar är jag bara privatpersonen Olit, andra är jag Olit och min hobby, ibland en mix och sen vännen Olit.

Som du ser finns det många olika lager av en person. Och för att det ska gå behöver man skilja på: vad är jag idag?

Lämna jobbet på jobbet liksom.
Citera
2023-04-19, 08:08
  #119
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frosthy
Såklart att utseende och blyghet har betydelse. Att vara på den nedre halvan utseendemässigt och blyg så är man ju ratad av 90% av kvinnorna. Jag har kämpat för att få det jobb jag vill ha, det var bara att fokusera och lära mig och klara proven. Jag kan inte bara läsa en bok och sedan gå ut och skaffa mig en partner. Där krävs det mycket mer.

Nu verkar det ju lite som att incels tror att tjejer bara trillar ner i knät bara för att man har utseendet med sig. Kan garantera att en VÄLDIGT liten andel män har denna fördelen, övriga 99,9% behöver jobba för att få chansen till att hitta en partner som passar.
Att bara sitta helt passiv med offerkoftan funkar inte för nån. Att skylla på ofördelaktigt utseende osv funkar inte för du menar väl inte på allvar att varenda kille du sett med flickvän ute klassas som snygg?
Om man läst dina andra trådar osv så är knappast en partner något du behöver eller för den delen kommer klara av. Du behöver gå i terapi tills att du mår bra med dig själv och det kanske är dags att ta tag i det nu innan du är 50 år och i riktigt sunkigt skick.
Citera
2023-04-19, 08:12
  #120
Medlem
dufrianords avatar
Jag vill inte låta taskig nu, men en längre man är viktigt för mig, jag är själv ganska kort men nog längre i högklackat. Kristen, Nordisk man som får mig att känna mig trygg, har varit mina kriterier. Det var inte så enkelt men jag tror jag kanske hittat rätt nu.

De finns någon för alla så ge inte upp. Leta inte på krogen eller dejtingappar och lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in