2023-04-14, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
Källa på det!
Källan är fup
Citera
2023-04-14, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag har ingen kunskap eller erfarenhet själv av dylikt, utan gick på Notknapparens beskrivning av hennes katts anfall.

...och där nådde tråden sitt satiriska klimax ja.
Citera
2023-04-14, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Källan är fup

Finns inget i FUP som säger att det skulle vara flera minuter. Det är en av alla dessa trådsanningar. Läs FUP själv. Börja här!

Aktbilaga 153 s. 468
Citera
2023-04-14, 23:08
Medlem
Nu går jag och lägger mig. Nåns katts epileptiska Klas Ingesson-sparkar i väggen. Godnatt.
Citera
2023-04-14, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Epileptiska anfall och hjärnaktivitet som ger ep-anfall syns ofta på EEG när man mäter hjärnans elektriska aktivitet. Men det går ju inte hos en avliden.
Däremot uppstår ju ep-anfall av skador på hjärnvävnaden.
Det fanns inga sådana hjärnskador vid Ts obduktion.

Tack! Så då kan vi alltså utesluta att sparkarna berodde på att Tove fick ett epileptiskt anfall.
Citera
2023-04-14, 23:11
Medlem
Citat:
Under ett Epilepsianfall förekommer det inte kraftiga sparkar

Epilepsi är en sjukdom. Det som avses här är den "epileptiska" fasen. Rättsläkaren förklarar det i sitt vittnesmål.
Citera
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag har ingen kunskap eller erfarenhet själv av dylikt, utan gick på Notknapparens beskrivning av hennes katts anfall.

Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
...och där nådde tråden sitt satiriska klimax ja.

😅 Förlåt att jag skrattar bland allt det tragiska, men det var roligt skrivet av er båda två.

En stackars katt med epilepsi som gör saker som bara katter gör kanske inte heller är riktigt jämförbart med en vuxen kvinna som blir ihjälstrypt.
Senast redigerad av coli 2023-04-14 kl. 23:41.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Orkar inte leta i FUP ikväll.
Det har dock varit uppe i tråden flera gånger. Tar det ur minnet här.

Grannarna under hörde ljudliga dunsar så kraftiga att vitrinskåpet skallrade. Grannarna var far och son, båda vakna och under yogurttillverkning(!).
De diskutera med varandra, varefter sonen i 20-25 års ålder begav sig upp en trappa upp till JJs ytterdörr och ringde på. Ingen öppnade och han väntade, ringde på igen (minns inte om han också gick ner en sväng igen). Vid sista påringningen hörde han samtidigt 5-10 kraftiga sparkljud i väggen till vänster om där han stod framför JJs ytterdörr (där badrummet ligger).

Ingen öppnade, sparkarna upphörde och han gick ner igen. Uppskattningsvis enligt grannen var tiden mellan dunsarna och när han ringde på andra gången och sparkljuden hördes ett par tre minuter.
Rätt
Ungefär så står det i fup
Och jag tycker inte att du är skyldig någon till att plocka fram bevisen som står i fup
Jag kan tycka att de som motsätter sig det som står i fup är dom som ska visa upp sin källa och inte be om det
Eller skriva att det är deras egna tro hur det gick till
Citera
2023-04-14, 23:13
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Återigen OERHÖRT många saker som måste stämma för att du ska få ihop ett skeende du har bestämt dig för. När det finns en mycket enklare lösning till hands - att dom två personer som gått till lägenheten tillsammans med TT, varit där i en timme och sedan lämnat med TT invirad i lakan tillsammans berövat TT livet genom att hålla fast och strypa henne efter att ha attackerat henne inne i badrummet.
Javisst är det mycket enklare att bara säga tre in och två ut, alltså två mördare.

Jag är dock även intresserad av vad, hur och varför.
Citera
2023-04-14, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
Epilepsi är en sjukdom. Det som avses här är den "epileptiska" fasen. Rättsläkaren förklarar det i sitt vittnesmål.
Jag har lång erfsrenhet av Ep anfall
Det förekommer INGA kraftiga sparkar under ep anfall
Citera
2023-04-14, 23:16
Medlem
Citat:
Rätt
Ungefär så står det i fup
Och jag tycker inte att du är skyldig någon till att plocka fram bevisen som står i fup
Jag kan tycka att de som motsätter sig det som står i fup är dom som ska visa upp sin källa och inte be om det
Eller skriva att det är deras egna tro hur det gick till

Hitta på vad som helst. Alla andra ska motbevisa det. Speciellt mot folk som uppenbarligen tror sig veta bättre än vad rättsläkaren säger i rättegången och som sitter på fakta som inte finns i FUP.
Citera
2023-04-14, 23:18
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterPelikan66
Tack! Så då kan vi alltså utesluta att sparkarna berodde på att Tove fick ett epileptiskt anfall.

T hade såvitt framkommit inte en epilepsi sjukdom. Varför hon då där på badrumsgolvet plötsligt skulle insjukna i epilepsi och få ett fullödigt grand mal anfall är fullkomligt obegripligt och väldigt långsökt.

Att en skakande fas med mindre ryckningar i kroppen kan uppstå i slutet av strypningen just före döden är inte omöjligt.
Men det är inte ett epileptiskt anfall och ger inte upphov till 5-10 kraftiga sparkar mot en vägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in