2023-04-14, 19:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Bryr dig inte alls? Var det är själva verket inte så att du registrerade ditt konto på FB bara för att skriva om kriget?
Självklart, det var KGB som tipsade mig om FB.

Nej jag bryr mig inte egentligen om vem som vinner av dessa två menade jag.
2023-04-14, 19:34
Bannlyst
Nedan finns ett sammandrag över läget i Bachmut nu

Eftersom RT är blockad av fler ISP har jag kopierat in texten nedan, hoppas det funkar.

https://www.rt.com/russia/574718-ukraine-troops-artyomovsk-bakhmut/
Senast redigerad av etonjohn 2023-04-14 kl. 19:37.
2023-04-14, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av etonjohn
Hur ska jag kunna förklara det, egentligen bryr jag mig inte om det alls men jag vill gärna veta vad som händer dvs ingen propaganda.

Finns ingenting som jag läst som pekar mot annat än att det bara handlare om när alla Ukrainska soldater är döda, Zelensky offrar dom för att inte Putin ska kunna säga vi vann! Trevlig kille eller hur, alla får dö och i slutändan så kommer Putin att kunna säga det ändå.

Adolf Hitler II
Men några inlägg senare så klistrar du in en lång text från det ryska propagandaorganet RT!
Dumjävel.
2023-04-14, 20:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av krumbukta
Men några inlägg senare så klistrar du in en lång text från det ryska propagandaorganet RT!
Dumjävel.
RT är inte värre än än vår media.

Inlägget är för att förstå hur andra rapporterar, någon av dessa två sidor ljuger mer än den andra eller hur men vem, vet du det?

Dumjävel kan du vara själv din nyttiga idiot.
2023-04-14, 20:20
Medlem
Citat:

Inlägget är för att förstå hur andra rapporterar, någon av dessa två sidor ljuger mer än den andra eller hur men vem, vet du det?

Då var du nog lite otydlig. Jag begrep inte att du ville belysa RT:s lögner.
2023-04-14, 20:21
Medlem
Citat:
Adolf Hitler II är Zelensky och Bachmut är Stalingrad det vet du. Zelensky sa det själv tom

Nej. Dvärgen är Stalin och Bachmut är Stalingrad. Det är därför de fortsätter skicka in sitt folk att dö i drivor till Ukrainarna.
2023-04-14, 20:22
Medlem
Citat:

Ja Ryssland är ju kända för att ha en öppen och fri press.
2023-04-14, 20:29
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:

Personligen skulle jag säga att RT är mer ostabil när det kommer till att rapportera på objektiv grund (av förståliga skäl) . Jag likställer RT med Ukrainska motsvarigheten ( kommer inte ihåg namnet nu). Dessa då de lyder direkt under staten. Sen har många västmedier ofta en vinkel där Putin anses vara den onda/skyldige absolut, men det är egentligen inte lustigt då det var Ryssland som startade kriget.

Sen ser jag vissa problem när det kommer till rapportering från västmedia med, speciellt när man tar info från tex Ukr armen (eller ryska diton) och anser detta som en total sanning. Vi kan nog alla räkna ut att ingen av armeerna kommer rapportera korrekt information (av helt logiska orsaker).
2023-04-14, 20:30
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Ja Ryssland är ju kända för att ha en öppen och fri press.
Exakt. När orcherna känner sig tvungna att dra fram Russia Today igen så vet man att de verkligen inte har någonting att komma med.
https://carnegieendowment.org/2022/01/06/why-kremlin-lies-understanding-its-loose-relationship-with-truth-pub-86132
Citat:
Why The Kremlin Lies: Understanding Its Loose Relationship With the Truth
One of the stickiest challenges for Western governments has been how to deal with, or even understand, a Russian leadership that lies insistently and incessantly, even when it doesn’t need to.
...vilket kanske också förklarar varför fria medier överhuvudtaget inte skriver om UKrainas "kollaps": För att den inte existerar!
https://www.theguardian.com/world/ng-interactive/2023/feb/21/a-year-of-war-how-russian-forces-have-been-pushed-back-in-ukraine
Citat:
A year of war: how Russian forces have been pushed back in Ukraine
2023-04-16, 21:06
Medlem
zergrushs avatar
En och en halv månad sedan trådstarten... Och Ukrainas "fullkomliga kollaps" har fortfarande uteblivit, va?
Vi får se om orcherna har bättre tur och till slut lyckas ta Bachmut (Ukrainas 65:e största stad, f.ö.) imorgon. Men inget talar för det.

Kommer nog bli en lika blek "segerdag" på 9:e maj i Moskva som förra året, lol...
https://www.washingtonpost.com/opinions/2022/05/09/putin-victory-day-russia-ukraine-quagmire/
Citat:
Putin is trapped in a quagmire and doesn’t know how to get out
2023-04-17, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
En och en halv månad sedan trådstarten... Och Ukrainas "fullkomliga kollaps" har fortfarande uteblivit, va?
Vi får se om orcherna har bättre tur och till slut lyckas ta Bachmut (Ukrainas 65:e största stad, f.ö.) imorgon. Men inget talar för det.

Kommer nog bli en lika blek "segerdag" på 9:e maj i Moskva som förra året, lol...
https://www.washingtonpost.com/opinions/2022/05/09/putin-victory-day-russia-ukraine-quagmire/
Ja ryssrunkarna hade fel som vanligt.
2023-04-17, 14:25
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:

Tror du att" rt inte är värre.."
är du antingen extremt svagbegåvad eller ryzz, troligen båda delarna.

RT är en galen propagandasida .

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in