Citat:
Ursprungligen postat av
Rengen
Jag bedömer det som helt korrekta slutsatser.
Mest attraktiva objekt som säljs, resten tas tillbaka så all statistik blir tämligen meningslös.
Har flera bekanta som vill sälja men tycker mäklaren ger för lågt pris så väntar och hoppas på vänding.
Som naturligtvis inte kommer Mer än nominellt då förstås. Realt sjunker priserna som en sten,
Men du, akta dig för att flytta till Lkpg. Finns iofs en del jobb för den välutbildade men staden är nog Sveriges tråkigaste att bo i. Trist o utslängd på en åker, stendöd på helgerna då alla flyr till sina sommarstugor för att stå ut. Hemsk dialekt. Kanske Eslöv eller Ljungby är värre iofs.
Hehe jag har redan flyttat till Linköping! Kan verifiera det du skriver någorlunda, men sonen pluggar här så det går bra i 2-3 år. I somras, typ juni+juli, var staden totalt tom och inte ens turister hittar hit. Storskillnad mot Lund och Malmö där jag tidigare bott.
Har du mer info från kompisar, hur kommer det sig att de kan lägga ut sina bostäder, men utan tvång att sälja? Är nästan alla försäljningar "går det så går det, annars bor jag kvar"? man kan ju annars tycka att ganska många människor typ 10% borde vara tvungna att flytta varje år för att få större, mindre, byta jobb.
När antalet som TVINGAS sälja växer från nuvarande 0.1% till 50%, då kommer raset at bli enormt, särskilt i Stockholm och Göteborg. Inte Linköping speciellt, det kostar redan nu bara 40k för bästa tänkbara lägenhet i kanonförening. En lite anledning till att faktiskt flytta hit, bo som en kung till lågt pris. Norrköping är ännu billigare men för mycket riffraff i stan. Linköping är städat med rejält folk.