2023-04-01, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullan-Bluebird
Detta måste vara en påhittad tråd? Snälla säg att det är det.

Tyvärr inte.
Citera
2023-04-01, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olivestedt
Tror du att karln fick sparken av en enhällig personalansvarsnämnd utan något särskilt skäl?

Nej, jag fattar att det ligger mycket bakom.
Antagligen en hel del, jämfört med Umeåfallet (utfört sexköp på sitt kontor på universitetet) som behandlades mildare. Jag vet att många på universitetet haft det jobbigt under pandemin.

Men ändå, finns inget objektivt i tråden, DM gärna mig PAN:s beslut.
Citera
2023-04-13, 15:31
Medlem
Har försökt DM:a dig beslutet men har tydligen inte varit registrerad på Flashback tillräckligt länge för detta. Jag har dock endast protokollet, två sidor, från mötet där beslutet fattats. I detta dokument står bara vilka som var närvarande, dagordningen och det enhälliga beslutet att avskeda.

Vill man läsa hela ärendet så består det av 28 handlingar. 19 kan lämnas ut i sin helhet (244 sidor). 3 lämnas ej ut pga sekretess. De resterande 6 handlingarna kan lämnas ut men är maskade, det framgår ej av registrators mail hur omfattande dessa 6 handlingar är.

Första tio sidorna kostar 50 kr, därefter 2 kr/sida. Jag begär eventuellt ut ärendet i sin helhet inom närmsta veckorna.
Senast redigerad av inonifofo 2023-04-13 kl. 16:09.
Citera
2023-05-04, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inonifofo
Har försökt DM:a dig beslutet men har tydligen inte varit registrerad på Flashback tillräckligt länge för detta. Jag har dock endast protokollet, två sidor, från mötet där beslutet fattats. I detta dokument står bara vilka som var närvarande, dagordningen och det enhälliga beslutet att avskeda.

Vill man läsa hela ärendet så består det av 28 handlingar. 19 kan lämnas ut i sin helhet (244 sidor). 3 lämnas ej ut pga sekretess. De resterande 6 handlingarna kan lämnas ut men är maskade, det framgår ej av registrators mail hur omfattande dessa 6 handlingar är.

Första tio sidorna kostar 50 kr, därefter 2 kr/sida. Jag begär eventuellt ut ärendet i sin helhet inom närmsta veckorna.

Kikade in på detta nu igen, och jag själv vet lika lite som förut. Tack för försöket att dela!
Inser hur graverande det var, för att besluten fattades.
Min gissning att detta är glömt inom ett år, spåren bortrensade, och så har något aldrig hänt, tillbaka bara, undansopat.
Citera
2023-05-09, 12:38
Medlem
Någon som vet vad SW gör nuförtiden?
Citera
2023-05-12, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av benniejet
Någon som vet vad SW gör nuförtiden?

Han arbetar på byrå.
Citera
2023-05-22, 08:26
Medlem
På byrå alltså. Hittar ingen information online kring detta?
Citera
2023-05-22, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av benniejet
På byrå alltså. Hittar ingen information online kring detta?

Första träffen på google.
Citera
2023-08-16, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olivecrona
Hade också velat läsa. Ingen som sitter på utredningen?

Jag sitter på den...
Citera
2023-08-16, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olivecrona
Hade också velat läsa. Ingen som sitter på utredningen?

Citat:
Ursprungligen postat av trytolearn28
Bara att skapa en ny mejl som inte är ”du” och begära ut.

Citat:
Ursprungligen postat av ton.holme
Inte förvånad, i de lugnaste vatten...Men litet oväntat ändå, har mött docenten S.W. i något sammanhang och uppskattat hans patos. Kan det vara drogmissbruk som ligger bakom?

Kan någon dela utredningen?

Citat:
Ursprungligen postat av SaraK.E.
Ja kanske det kan vara.. skulle också vilja läsa utredningen.

Citat:
Nej, jag fattar att det ligger mycket bakom.
Antagligen en hel del, jämfört med Umeåfallet (utfört sexköp på sitt kontor på universitetet) som behandlades mildare. Jag vet att många på universitetet haft det jobbigt under pandemin.

Men ändå, finns inget objektivt i tråden, DM gärna mig PAN:s beslut.

Citat:
Kikade in på detta nu igen, och jag själv vet lika lite som förut. Tack för försöket att dela!
Inser hur graverande det var, för att besluten fattades.
Min gissning att detta är glömt inom ett år, spåren bortrensade, och så har något aldrig hänt, tillbaka bara, undansopat.

DS 2022/7310 ska ni fråga efter. I den listas flera punkter där SW uppvisat olämpligt beteende vid upprepade tillfällen gentemot studenter, fd studenter och att utsvävande användning av substanser har förekommit.
Citera
2023-08-16, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dinga
Inte alls förvånad , fick udda vibbar från denna person redan när personen var doktorand.

Citat:
ja, förklaring finns absolut i livsförhållanden/ev drogmissbruk - kopplat till arbetssituation och annat. Förklarligt då pandemin inneburit rejäla extra-insatser från universitetslärare i juridik.

Citat:
Ursprungligen postat av AndersEka
Redan för några år sedan var han ökänd för att matcha med studenter på tinder. En ex-flickvän till honom har långt innan detta skedde vittnat om gaslighting och ett mycket gränslöst beteende. Kommer inte gå in på detaljer för att den personen inte ska kunna identifieras. Har källor på att han utmålat flera ex som ”psycho”. Luktar väldigt mycket kapten klänning om den mannen

Jag hoppas alla hans "psycho-ex" hittar den här tråden. Det är en upprättelse utan dess like för han tidigare offer, som oftast utmålades som förövare av honom, att få svart på vitt vad han utsatt dem för. Att han dessutom åkte dit så offentligt, vilket antagligen svider för en person som vant sig vid att kunna använda sin statusposition som ett kvitto vid upprepade gaslighting- och kontrollmetoder, får det nog att kännas som straffet för en gång skull matchade brottet.
Citera
2023-08-16, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Littlemedium
DS 2022/7310 ska ni fråga efter. I den listas flera punkter där SW uppvisat olämpligt beteende vid upprepade tillfällen gentemot studenter, fd studenter och att utsvävande användning av substanser har förekommit.

Utredningen är dels mer eller mindre helt sekretessad (som jag skrivit tidigare) så om du har den informationen så har du fått den på ett annat sätt än att begära ut offentligt material och dels är det en ensidig utredning av arbetsgivare och inte en dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in