2023-02-04, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inonifofo
Fy fan vad sorgligt att höra. Jag hade tänkt begära ut utredningen men vill heller inte att mitt namn skall finnas listat hos registrator. Vet egentligen inte om det är något jag borde bry mig om. Om det stämmer att saker utelämnats är det å andra sidan inte helt relevant kanske att begära ut den. Och hoppas även att om någon annan skulle agerat på liknande sätt på institutionen att det i så fall kommit fram under utredningens gång.

Hade också velat läsa. Ingen som sitter på utredningen?
Citera
2023-02-23, 23:52
Medlem
Tråkigt att höra detta med S.W. Hade hoppats att det bara var snedsteg på fyllan, nån slags kris. Även om det är svinigt så är ju det bättre än ett medvetet långdraget dåligt beteende.

Nu idag har iallafall JO (Justitieombudsmannen) kritiserat Tanums kommun för att de skrotade bilen tillhörande en rom, det ärendet som bl.a. S.W. drev. Tyckte hans rättspatos var bra i såna här fall, staten mot lilla människan.

Människor går inte jämnt ut, bra och dåliga sidor..
Citera
2023-02-24, 11:57
Medlem
trytolearn28s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inonifofo
Fy fan vad sorgligt att höra. Jag hade tänkt begära ut utredningen men vill heller inte att mitt namn skall finnas listat hos registrator. Vet egentligen inte om det är något jag borde bry mig om. Om det stämmer att saker utelämnats är det å andra sidan inte helt relevant kanske att begära ut den. Och hoppas även att om någon annan skulle agerat på liknande sätt på institutionen att det i så fall kommit fram under utredningens gång.

Bara att skapa en ny mejl som inte är ”du” och begära ut.
Citera
2023-03-20, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaraK.E.
Tråkigt att höra detta med S.W. Hade hoppats att det bara var snedsteg på fyllan, nån slags kris. Även om det är svinigt så är ju det bättre än ett medvetet långdraget dåligt beteende.

Nu idag har iallafall JO (Justitieombudsmannen) kritiserat Tanums kommun för att de skrotade bilen tillhörande en rom, det ärendet som bl.a. S.W. drev. Tyckte hans rättspatos var bra i såna här fall, staten mot lilla människan.

Människor går inte jämnt ut, bra och dåliga sidor..

Inte förvånad, i de lugnaste vatten...Men litet oväntat ändå, har mött docenten S.W. i något sammanhang och uppskattat hans patos. Kan det vara drogmissbruk som ligger bakom?

Kan någon dela utredningen?
Citera
2023-03-20, 22:19
Medlem
Är det litegrann ojämnt vad media väljer att dreva - respektive - inte skriver så mycket om?

Detta kunde vara graverande.
Samma med en lärare på Umeå uni som för ca två år sen fälldes för sexköp, som han genomförde på sitt kontor på juridikum. Han blev inte avskedad utan gavs tid att säga upp sig.
(FB) Lärare på Umeå universitet åtalas misstänkt för att ha köpt sex av elev
Citera
2023-03-21, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ton.holme
Inte förvånad, i de lugnaste vatten...Men litet oväntat ändå, har mött docenten S.W. i något sammanhang och uppskattat hans patos. Kan det vara drogmissbruk som ligger bakom?

Kan någon dela utredningen?

Ja kanske det kan vara.. skulle också vilja läsa utredningen.
Citera
2023-03-22, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olivestedt
Det är förbaskat allvarligt. Vi pratar om ett sjukligt beteende som sträcker sig långt tillbaka i tiden. Det mesta har inte ens tagits upp i utredningen, förmodligen med hänsyn till offren. SW får skatta sig lycklig över att ingen student har valt att polisanmäla honom. Det är en sådan situation där förövaren kommer undan genom att utsätta offret för situationer som hon ogärna vill vittna om i domstol. Jag kan bara hoppas att detta kräk till människa, som är en skam för hela universitetsvärlden, gömmer sig under en sten och stannar där.

Visa detta. Tråden har inget objektivt underlag!
Citera
2023-03-24, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaraK.E.
Ja kanske det kan vara.. skulle också vilja läsa utredningen.

ja, förklaring finns absolut i livsförhållanden/ev drogmissbruk - kopplat till arbetssituation och annat. Förklarligt då pandemin inneburit rejäla extra-insatser från universitetslärare i juridik.
Citera
2023-03-25, 00:42
Medlem
trytolearn28s avatar
Citat:

Exakt.
Citera
2023-03-26, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trytolearn28
Exakt.

Detta måste vara en påhittad tråd? Snälla säg att det är det.
Citera
2023-03-26, 22:54
Medlem
trytolearn28s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullan-Bluebird
Detta måste vara en påhittad tråd? Snälla säg att det är det.

Jag startar en tråd om att du kommer dö inatt. Ett spöke kommer och mördar dig.
Citera
2023-04-01, 21:18
Medlem
Citat:

Tror du att karln fick sparken av en enhällig personalansvarsnämnd utan något särskilt skäl?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in