2023-04-10, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Nya chromecast med Google TV är OK, Mi TV-stick 4K är också OK. Finns även Nvidia Shield men den är enligt mig ganska overkill om man bara ska se iptv.

ja och Nvidia Shield kostar ju över 2000 och jag behöver ju två i såna fall. . Funderar på att införskaffa två cromecast. Bara lite synd när jag har en Apple TV av senaste modell i sovrummet. Alternativet är ju att köpa en till sån och köra IPTVX och hoppas det funkar. Någon som provat nå annat och har synpunkter/ideer?
Citera
2023-04-11, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brickan1963
ok, inte med TVIP 605 alltså? Vill gärna ha 4K och så lite krångel som möjligt

Nej, TVIP605 boxen har inte den funktionen. Däremot har Formuler boxarna det. MyTvOnline2 som den använder "kommer ihåg" där du slutade titta och kommer fortsätta uppspelningen från det ögonblicket (prexis som Netflix gör)
Citera
2023-04-11, 14:26
Medlem
Citat:
ja och Nvidia Shield kostar ju över 2000 och jag behöver ju två i såna fall. . Funderar på att införskaffa två cromecast. Bara lite synd när jag har en Apple TV av senaste modell i sovrummet. Alternativet är ju att köpa en till sån och köra IPTVX och hoppas det funkar. Någon som provat nå annat och har synpunkter/ideer?

Du har samma funktionalitet med IPTVX när det gäller att fortsätta titta på filmer och serie på andra enheter. Så länge du är inloggad med samma iCloud så är det inga problem.
IPTVX finns även för iOS och MacOS (med M1 chip) och då har du samma spellista på alla dina enheter, och kan fortsätta se dina serier/filmer där.

Jag har själv också en Apple TV av den senaste modellen. Och om jag skulle jag addera en TV här i hemmet så hade jag köpt en Apple TV till. Merparten här i tråden har TiviMate som favorit, och jag tvivlar inte på att det finns grund för det. Men har du redan en Apple TV som du är nöjd med, och du är föredrar Apples ekosystem så hade jag fortsatt med det.
Citera
2023-04-11, 16:35
Medlem
Jag har en Jellyfin-server (fungerar precis som Plex) och har fått in en del gratis och lagliga IPTV-kanaler på min server. Dock finns det när jag lagt in SVT1 och SVT2 inget ljud. Alla andra kanaler fungerar. Någon som upplevt liknande problem och/eller har förslag på en lösning? Det enda jag gjort är att ta SVT:s m3u8 länk och lägga in den. När den körs i webbläsaren fungerar den felfritt tillsammans med fungerande ljud
Citera
2023-04-11, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unsnow
Jag har en Jellyfin-server (fungerar precis som Plex) och har fått in en del gratis och lagliga IPTV-kanaler på min server. Dock finns det när jag lagt in SVT1 och SVT2 inget ljud. Alla andra kanaler fungerar. Någon som upplevt liknande problem och/eller har förslag på en lösning? Det enda jag gjort är att ta SVT:s m3u8 länk och lägga in den. När den körs i webbläsaren fungerar den felfritt tillsammans med fungerande ljud

bbb
Citera
2023-04-11, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elp
Nej, TVIP605 boxen har inte den funktionen. Däremot har Formuler boxarna det. MyTvOnline2 som den använder "kommer ihåg" där du slutade titta och kommer fortsätta uppspelningen från det ögonblicket (prexis som Netflix gör)

ok, om jag har två, kan jag fortsätta titta på den film jag började titta på i Formuler 1 på Formulär 2?

Vilken formuler har du?
Citera
2023-04-12, 10:36
Medlem
Citat:
ok, om jag har två, kan jag fortsätta titta på den film jag började titta på i Formuler 1 på Formulär 2?

Vilken formuler har du?

Hmm, det var en bra fråga...
Det kan jag ärligt inte svara på då jag bara har en box.

Jag har en Formuler Z Alpha (tror den inte längre finns att köpa då det är en utgången modell).
Citera
2023-04-12, 18:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Nu har dom börjat med något nytt, massor med "kostnadsfria provperioder" i appen, verkar gälla 14 dagars gratis på MGM vad nu det har med prime att göra.

edit: mer info; https://www.filmtopp.se/nyhet/amazonprime-prime-video-expanderar-kraftigt-med-tjanster-som-mgm-hayu-och-mubi

Någon som får det att funka?. Hade viljat se stargate men får bara upp att de inte funkar i den här regionen
/
Citera
2023-04-12, 21:06
Medlem
Vad vinner ,man annars på att köpa en box? Jag tycker att appen till Tv och Apple TV är ganska segstartade tex. Det tar tid innan man får igång allt och den laddat filmer och serier. Är det lika med box?

Det krånglar också en del med att det ibland buffar och att framför allt programguiden inte fungerar. Vet inte om det beror på själva appen eller om det är tjänsten jag köper IPTV filmer, serier och program av.
Citera
2023-04-13, 02:24
Medlem
Citat:

Vilken formuler har du?

Nej, det funkar inte.
Citera
2023-04-13, 02:33
Medlem
Citat:
Vad vinner ,man annars på att köpa en box? Jag tycker att appen till Tv och Apple TV är ganska segstartade tex. Det tar tid innan man får igång allt och den laddat filmer och serier. Är det lika med box?

Det krånglar också en del med att det ibland buffar och att framför allt programguiden inte fungerar. Vet inte om det beror på själva appen eller om det är tjänsten jag köper IPTV filmer, serier och program av.

Beror på vilken app du har och vilken leverantör av IPTV du använder.

iPlaytv tar rätt lång tid att uppdatera spellistan på. Betaversionen är snabbare.

Går snabbare att uppdatera spellistan på tex Formuler-boxar eller på Nvidia Shield med Tivimate.

Att det buffrar kan ju bero på så många olika saker.
Kan vara från din ISP, inställningarna i appen eller från din iptv-leverantör.

Om du testar på app i mobilen, får du ingen EPG då heller? Eller annan app på din Apple TV?
Citera
2023-04-13, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Beror på vilken app du har och vilken leverantör av IPTV du använder.

iPlaytv tar rätt lång tid att uppdatera spellistan på. Betaversionen är snabbare.

Går snabbare att uppdatera spellistan på tex Formuler-boxar eller på Nvidia Shield med Tivimate.

Att det buffrar kan ju bero på så många olika saker.
Kan vara från din ISP, inställningarna i appen eller från din iptv-leverantör.

Om du testar på app i mobilen, får du ingen EPG då heller? Eller annan app på din Apple TV?

verkar som det kommer att vara lite krångel oavsett om jag använder app eller köper box. Lutar nog mot en till Apple TV och att använda IPTV eller Play TV app på dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in