2023-04-08, 20:30
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothiour
Finns appar som har "catch up" exakt hur fungerar det?

Antar med IPTV att man bara kan se det flesta i realtid? Eller kanske starta om det program man kollar på för tillfället?

Du kan se bakåt upp till en vecka på dom kanaler som har catch-up. Det är din leverantör som bestämmer hur långt bakåt man sparar. Men flera dygn brukar gå hos de flesta.
Citera
2023-04-08, 23:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Du kan se bakåt upp till en vecka på dom kanaler som har catch-up. Det är din leverantör som bestämmer hur långt bakåt man sparar. Men flera dygn brukar gå hos de flesta.

Trodde det främst gällde kanske möjligheten att starta om programmet man såg på

Det gäller då inte bara svenska kanaler?
Citera
2023-04-08, 23:18
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfarfar
Därför man kör iptv-box istället för app direkt i tvn, för att slippa sånt.

Mytvonline2 med en formuler-box är klockrent. Fotboll flyter på hur fint som helst.

Vad exakt tror du att Apple Tv är för något?
Citera
2023-04-09, 08:46
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothiour
Trodde det främst gällde kanske möjligheten att starta om programmet man såg på

Det gäller då inte bara svenska kanaler?

Nä finns catch up på alla länder. Men inte alla kanaler, dom mest populära kanalerna har den funktionen.
Citera
2023-04-09, 23:51
Medlem
Citat:
Nä finns catch up på alla länder. Men inte alla kanaler, dom mest populära kanalerna har den funktionen.

Ofta kan man be leverantören att lägga till någon enstaka kanal för catch-up
Citera
2023-04-10, 09:11
Medlem
Hej

Jag har just börjat använda IPTV. Jag har två Tv. En i vardagsrummet och en i sovrummet. Jag vill kunna börja titta på film och serier i ena rummet och sedan fortsätta där jag slutade i andra rummet. Jag har i vardagsrummet en nyare LG TV som jag hittar appar som fungerar bra (smart one IPTV). Jag har i det andra en äldre LG TV som jag har en Apple TV till. Jag använder IPTVX och IplayTv på den som funkar jättebra. Men problemet är att det är olika appar för de olika rummen och att jag inte kan fortsätta titta på den andra TV,n från den andra. jag har provat massor av Appar som SMART STB osv. Nu funderar jag på att köpa en box eller två och undrar om det kommer att lösa mitt problem?

I fall jag köper 2 st TVIP 605 tex. Kommer jag att kunna börja se på en film i det ena rummet och fortsätta i andra som jag typ gör på Netflix? Finns det en lösning och vad är vinsten med att köpa en box?
Citera
2023-04-10, 10:38
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brickan1963
Hej

Jag har just börjat använda IPTV. Jag har två Tv. En i vardagsrummet och en i sovrummet. Jag vill kunna börja titta på film och serier i ena rummet och sedan fortsätta där jag slutade i andra rummet. Jag har i vardagsrummet en nyare LG TV som jag hittar appar som fungerar bra (smart one IPTV). Jag har i det andra en äldre LG TV som jag har en Apple TV till. Jag använder IPTVX och IplayTv på den som funkar jättebra. Men problemet är att det är olika appar för de olika rummen och att jag inte kan fortsätta titta på den andra TV,n från den andra. jag har provat massor av Appar som SMART STB osv. Nu funderar jag på att köpa en box eller två och undrar om det kommer att lösa mitt problem?

I fall jag köper 2 st TVIP 605 tex. Kommer jag att kunna börja se på en film i det ena rummet och fortsätta i andra som jag typ gör på Netflix? Finns det en lösning och vad är vinsten med att köpa en box?

Om du t.ex köper två stycken Mi TV-stick (eller valfri android enhet) och installerar appen Tivimate på båda, och loggar in med samma Tivimate-konto på båda enheterna så funkar det precis som du beskriver.
Citera
2023-04-10, 12:36
Medlem
Citat:
Om du t.ex köper två stycken Mi TV-stick (eller valfri android enhet) och installerar appen Tivimate på båda, och loggar in med samma Tivimate-konto på båda enheterna så funkar det precis som du beskriver.

ok, inte med TVIP 605 alltså? Vill gärna ha 4K och så lite krångel som möjligt
Citera
2023-04-10, 12:37
Medlem
Citat:
ok, inte med TVIP 605 alltså? Vill gärna ha 4K och så lite krångel som möjligt

Hur är appen Tivimate i övrigt?

Cath back? Programguide?
Citera
2023-04-10, 13:39
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Hur är appen Tivimate i övrigt?

Cath back? Programguide?

Tivimate är den överlägset bästa och mest populära appen som finns till iptv idag. Finns säkert hundratals videos på youtube om den om du vill se hur den ser ut. Catch-up är något som din leverantör bestämmer. Har du det nu så har du det även med Tivimate.
Citera
2023-04-10, 18:46
Medlem
Citat:
Tivimate är den överlägset bästa och mest populära appen som finns till iptv idag. Finns säkert hundratals videos på youtube om den om du vill se hur den ser ut. Catch-up är något som din leverantör bestämmer. Har du det nu så har du det även med Tivimate.

ok , låter bra. Men vad är bästa boxen/stickan att installera på? Är lite skeptisk till en sån sticka men det kanske funkar bra?

Annars cromecast kanske
Citera
2023-04-10, 19:00
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
ok , låter bra. Men vad är bästa boxen/stickan att installera på? Är lite skeptisk till en sån sticka men det kanske funkar bra?

Annars cromecast kanske

Nya chromecast med Google TV är OK, Mi TV-stick 4K är också OK. Finns även Nvidia Shield men den är enligt mig ganska overkill om man bara ska se iptv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in