2023-04-11, 11:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
😄😁.
Orkar inte söka årtal men kom inte Johannas kille i flyktingvågen och kom dotterns ( Jaffar)i samma veva eller kom han hit innan och inte samband med kriget eller hur träffades dom.
Konstigt att både mor och dotter träffar 2 av samma sort.
Äpplet och päronträdet som sagt var.😉
Går hissen ända upp på dottern . Känns inte som ett pålitligt vittne direkt och en resning känns inte trolig men man vet aldrig.
Johanna ska ha straff enligt dottern men ett lägre straff eftersom hon har fått ett för hårt straff men ändå är hon oskyldig samtidigt.
Förklara den som begriper vad dom vill och vad Johanna ska dömmas för.
Jodu, det är inte riktigt klart över vad ett rimligt straff vore, enligt dottern.
Hon prstar om den kommande resningen, den tror jag inte kommer beviljas.
Min känsla är att dottern styrs an sin ömme moder, inte för inte att Johanna anses så pass manipulativ att det inte får vara någon personal lämnad ensam med henne..
Dottern känns lite lagom drogad, undrar om hon själv är nöjd med intervjun?
Det finns ett gäng störda kvinnor inom fängelsevärlden, ännu fler ute i samhället.
Intressant är att dottern nu erkänner skyddande av brottsling, vad som stämmer eller inte, vet nog bara hjärnan bakom tragedin, Johanna Möller...
Citera
2023-04-11, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jodu, det är inte riktigt klart över vad ett rimligt straff vore, enligt dottern.
Hon prstar om den kommande resningen, den tror jag inte kommer beviljas.
Min känsla är att dottern styrs an sin ömme moder, inte för inte att Johanna anses så pass manipulativ att det inte får vara någon personal lämnad ensam med henne..
Dottern känns lite lagom drogad, undrar om hon själv är nöjd med intervjun?
Det finns ett gäng störda kvinnor inom fängelsevärlden, ännu fler ute i samhället.
Intressant är att dottern nu erkänner skyddande av brottsling, vad som stämmer eller inte, vet nog bara hjärnan bakom tragedin, Johanna Möller...
Tänk att Johannas pappa Göran som verkar vara en hyvens karl som byggt upp företag och verkar vara ryggraden i en dysfunktionell familj är den som får sätta livet till och att ens egna dotter ligger bakom det.
Johanna är ett monster och dottern verkar något bättre i vissa avseenden men hon verkar ha fått några särdrag som inte är till hennes fördel.
Nu ska hon vara sin mammas ansikte utåt i hennes process om resning och hennes talesperson.
Det blir så pinsamt så klockorna stannar.
Om hon är nöjd. Jag utesluter inte att hennes självbild är förvrängd och hon tycker att hon själv är trovärdig.
Sen kan det inte finnas någonannan som tycker det.
Senast redigerad av tlarsson365 2023-04-11 kl. 15:34.
Citera
2023-04-12, 09:13
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Valt ett bättre sällskap?

Johanna Möller gick dit pengarna fanns med sin för övrigt skrupelfria lekamen och sög i sig lite mer än bidrag.

Sex med gossarna och sen en som kunde styras att dansa efter hennes pipa när hennes far skulle dö.

Hon är ju helt jävla penningfixerad förutom (el ihop med) hämnd.

Vilket ses via bedrägeri livförsäkring dess innan.

Jag instämmer till viss del, att JM motiv är hämnd och pengar samt att hon är ett manipulativt monster håller jag verkligen med om.
Låt mig klargöra min fundering;
Låt säga att JM och JB (dottern) hade valt tex en svensk arkitekt resp. en norsk läkare som partners istället för inavlade galna babbeluringar (som gör som de blir tillsagda i detta fall, för de fattar inte bättre).
HADE morden och mordförsöket hindrats om dessa damer hade valt ett klokare sällskap. Jag menar; hur mycket har KOMBINATIONEN av alla dessa personers psyke och galenskap spelat in i själva brottet?
Citera
2023-04-12, 09:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Jag instämmer till viss del, att JM motiv är hämnd och pengar samt att hon är ett manipulativt monster håller jag verkligen med om.
Låt mig klargöra min fundering;
Låt säga att JM och JB (dottern) hade valt tex en svensk arkitekt resp. en norsk läkare som partners istället för inavlade galna babbeluringar (som gör som de blir tillsagda i detta fall, för de fattar inte bättre).
HADE morden och mordförsöket hindrats om dessa damer hade valt ett klokare sällskap. Jag menar; hur mycket har KOMBINATIONEN av alla dessa personers psyke och galenskap spelat in i själva brottet?
Jo, men nu är det just i den lukrativa branschen som socionomen jagade pengar.

Nej det hade inte hindrats. Det är min fulla övertygelse.

Problemet sitter nämligen i JMs skalle.
Hon är spindeln i nätet och styr likt en sekt i klass med Griselda Blanco och dödar när saker går emot henne.

Hon hade lejt vem som helst när hon väl bestämt sig. Hon har ju försökt köpa en exfånge till och med för att få falskt alibi.
Hon försökte ju även värva den mer normala dottern att attackera eller döda Ali.
.
Hon ordnade med livförsäkring på Aki.
Han råkade ha fått en ny flickvän som hon förtalar grovt.

Hon vill ha sina föräldrar mördade för de strypt penningflödet - vilkett borde ha gjort för länge sen. Hon är vidrigt bortskämd.
Hon fick inte köpa Granliden heller.

Hon var ute efter Granliden och arv.

Möller är urprototypen för att vara narcissistiskt lättkränkt - - > hämnd - och hon ska tjäna miljoner på dem.
Rena svarta änkanbeteendet med profit som subtyp.
Citera
2023-04-12, 10:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
Tänk att Johannas pappa Göran som verkar vara en hyvens karl som byggt upp företag och verkar vara ryggraden i en dysfunktionell familj är den som får sätta livet till och att ens egna dotter ligger bakom det.
Johanna är ett monster och dottern verkar något bättre i vissa avseenden men hon verkar ha fått några särdrag som inte är till hennes fördel.
Nu ska hon vara sin mammas ansikte utåt i hennes process om resning och hennes talesperson.
Det blir så pinsamt så klockorna stannar.
Om hon är nöjd. Jag utesluter inte att hennes självbild är förvrängd och hon tycker att hon själv är trovärdig.
Sen kan det inte finnas någonannan som tycker det.
Hon anser nog att hon framstår som trovärdig. Hon lär få hära från mamsen om vad hon måste tänka på och hur hon ska agera och reagera. Sköter hon sig inte som mamsen vill, lär det inte vara roligt. Hon är styrd av morsan, helt klart.
Det allra bästa vore om Johanna inte tilläts kontakt med någon överhuvudtaget..
Citera
2023-04-12, 13:38
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:

Hon är spindeln i nätet och styr likt en sekt i klass med Griselda Blanco och dödar när saker går emot henne.

Hon hade lejt vem som helst när hon väl bestämt sig. Hon har ju försökt köpa en exfånge till och med för att få falskt alibi.
Hon försökte ju även värva den mer normala dottern att attackera eller döda Ali.
.

Hon vill ha sina föräldrar mördade för de strypt penningflödet - vilkett borde ha gjort för länge sen. Hon är vidrigt bortskämd.

Möller är urprototypen för att vara narcissistiskt lättkränkt - - > hämnd - och hon ska tjäna miljoner på dem.

Jovisst, så är det. Jag förringar inte JM skuld i det hela, men det är ändå svårt att tänka sig att en högskoleutb vuxen 6-barnsmor drivs av ett sånt otroligt hat och hämndbegär för att komma över lite pengar som hon ändå hade gjort slut på i ett nafs.
Hon verkar även ha psykopatiska drag med noll empati och hennes moraliska kompass har hon väl kört upp i röven.

Hon sitter fint där hon sitter, tänker jag. Hon kommer att komma ut som en fet, skrynklig tant i sällskap av rullatorn om hon inte dör innan dess.
Citera
2023-04-12, 15:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Jovisst, så är det. Jag förringar inte JM skuld i det hela, men det är ändå svårt att tänka sig att en högskoleutb vuxen 6-barnsmor drivs av ett sånt otroligt hat och hämndbegär för att komma över lite pengar som hon ändå hade gjort slut på i ett nafs.
Hon verkar även ha psykopatiska drag med noll empati och hennes moraliska kompass har hon väl kört upp i röven.

Hon sitter fint där hon sitter, tänker jag. Hon kommer att komma ut som en fet, skrynklig tant i sällskap av rullatorn om hon inte dör innan dess.
Ja precis, det är svårt att svälja. Men sätter man den personlighetsstörning i centrum som du nämner så blir det mer begripligt.
Diagnos har inte offentliggjorts, mer än fragment ur rättspsykiatrisks us.
Psykopati kvalar in under antisocial personlighetsstörning med psykopstiska drag.

Hon är oavsett extremt narcisstisk, helt fascinerande att se och lyssna på (rent psykologiskt alltså).
Hon är så teatralisk att det snarare förvånar mig hur folk blir bedragna. Hela hon är som ett stort varningstecken på störda problem. 😂

Hon förfasade sig över psykologen på Hinseberg inför de två senare journalisterna på podden och nämner då delar ur sitt journalunderlag. Hon hamnade där först då det är riksmottagning för kvinnor, sen Ystad.

Himlar typ över narcissism men främst ordet antisocial (skrev av det då jag lyssnade den gången):

"Hon är narcissist, hon är antisocial, hon är hotfull, hon är våldsam... Förstår du?
Jag tror ingen kan säga att jag är antisocial eller våldsam eller hotfull.
Jag har aldrig hört det av nån, förrän hon säger det. (..) jag, värsta gangstern liksom [skratt]

Hon har ett rätt monotont språkbruk. Ses även via podden. Antagligen för att mycket är inövat (som manipulativ).

Det där "förstår du" till journalisterna sa hon ofta till MR och dottern J tycks ha apat efter, hon lät likadan på YT.

"Värsta gangstern" skrattade hon åt som en häxa i bilen då de for från Norge (när Rajsbi hämtade henne efter Thailandsresan).

Antar skrattet fastnade i halsen då hon välkomnades in till häktet igen av polisen.
Senast redigerad av develi 2023-04-12 kl. 15:55.
Citera
2023-04-12, 16:50
Medlem
Citat:

.

Fy vilken rutten intervju! Menar inte just intervjuaren, men kan någon känna sympati för JB, det undrar jag.

Bara att förvara JM, som dottern gjorde i intervjun, säger en hel del. Javisst är JB "den nya" JM. Hela patrasket med Möller i spetsen visar upp de sämsta egenskaper en människa kan ha. Gräsligt att den puckade dottern (som ser 20 år äldre ut än hon är) får sitta i intervju och flaxa med lösnaglarna och försvara sin gräsliga morsa. Hon är som en avbild av JM. Usch!
Senast redigerad av zilvereko 2023-04-12 kl. 16:57.
Citera
2023-04-12, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knutbyknut
Är det inte konstigt att sexfilen ännu inte läckt ut?

Har sett den. I början av fallet. Men det såg ut som något annat än sex. Bara pinsamt. En naken ung afghan låg raklång över JM och de rörde sig inte ens. Polarna filmade. Kanske höll hon en lektion i sex a la JM?
Senast redigerad av zilvereko 2023-04-12 kl. 17:13.
Citera
2023-04-12, 17:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Fy vilken rutten intervju! Menar inte just intervjuaren, men kan någon känna sympati för JB, det undrar jag.

Bara att förvara JM, som dottern gjorde i intervjun, säger en hel del. Javisst är JB "den nya" JM. Hela patrasket med Möller i spetsen visar upp de sämsta egenskaper en människa kan ha. Gräsligt att den puckade dottern (som ser 20 år äldre ut än hon är) får sitta i intervju och flaxa med lösnaglarna och försvara sin gräsliga morsa. Hon är som en avbild av JM. Usch!
Ja. Ur ett perspektiv dock tragiskt eftersom det syvende och sist är den bullbakande Möller som lett in henne på ett skevt resonemang.
Hon verkar ha satsat mer på J som tronarvinge.
Även hennes helbror ligger brunt till.

Den äldsta dottern har klarat sig bättre, tvillingarna hann hon inte förstöra och en son var troligen mer skyddad via att bo hos sin far.

Det är i huvudsak kring J och D som det mesta kretsar.
Det är som om JM valt ut två som hon sen manipulerat mest. Typ strategiskt. Som om det inte finns nån gräns där JM slutar och J tar vid, gränserna har suddats ut.
Det är symbiotiskt. Sekteriskt.

Bägge anlitar hon via sina Lypsyllappar att de ska rädda henne i utbyte mot pengar.
Vara hennes trogna lakejer.
Bägge tar hon sig friheten att beskylla. D för mordet och mordförsöket och J för sexfilmen.
Bägge har stora problem och uppvisar antisocialt beteende. Bägge är fortsatt fast i hennes klibbiga tentakler.
Jag trodde att J skulle ha fått visst perspektiv då JM åkte in i fängelse, men det är väl snarare ett ypperligt bevis på hur farliga p-störda personer är. Hur manipulativa, hur de de facto förstör människor.

Jag anser att detta inte tas tillräckligt på allvar, dvs att störningen inte sätts i centrum tillräckligt oavsett rättsfall.
Informationsmässigt, utarbetat stöd direkt riktat till de som behövt ha en sån här i direkt närhet.
Förvisso tidsbegränsade besök, övervakade (?) men man ser ju hur fort hon kollrade bort de två reportrarna på podden bara hon fick chansen IRL. Två män som öht inte är hjärntvättade sen födseln.

Detta är väl likaväl det centrala ur en riskbedömning. Hennes extrema manipulation i ständig jakt på vedergällning likaväl som att utnjytta folk rent praktiskt (kuvert, hårsnoddar, underkläder och vad de nu bar dit), att göda hennes extrema behov av uppmärksamhet som megaoffer - och i värsta fall om nån springer hennes ärenden. Antingen uppköpt av löften om pengar eller av attraktion och/eller sex. Hon går All-in på bägge fronterna.

J ser sin mors manipulativa personlighet som positiv; att det är därför hon dragit in miljoner.

Uttalat i senaste intervjun och säger en hel del.
Senast redigerad av develi 2023-04-12 kl. 17:34.
Citera
2023-04-13, 04:13
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Ja precis, det är svårt att svälja. Men sätter man den personlighetsstörning i centrum som du nämner så blir det mer begripligt.
Diagnos har inte offentliggjorts, mer än fragment ur rättspsykiatrisks us.
Psykopati kvalar in under antisocial personlighetsstörning med psykopstiska drag.

Hon är oavsett extremt narcisstisk, helt fascinerande att se och lyssna på (rent psykologiskt alltså).
Hon är så teatralisk att det snarare förvånar mig hur folk blir bedragna. Hela hon är som ett stort varningstecken på störda problem. 😂

Hon förfasade sig över psykologen på Hinseberg inför de två senare journalisterna på podden och nämner då delar ur sitt journalunderlag. Hon hamnade där först då det är riksmottagning för kvinnor, sen Ystad.

Himlar typ över narcissism men främst ordet antisocial (skrev av det då jag lyssnade den gången):

"Hon är narcissist, hon är antisocial, hon är hotfull, hon är våldsam... Förstår du?
Jag tror ingen kan säga att jag är antisocial eller våldsam eller hotfull.
Jag har aldrig hört det av nån, förrän hon säger det. (..) jag, värsta gangstern liksom [skratt]

Hon har ett rätt monotont språkbruk. Ses även via podden. Antagligen för att mycket är inövat (som manipulativ).

Det där "förstår du" till journalisterna sa hon ofta till MR och dottern J tycks ha apat efter, hon lät likadan på YT.

"Värsta gangstern" skrattade hon åt som en häxa i bilen då de for från Norge (när Rajsbi hämtade henne efter Thailandsresan).

Antar skrattet fastnade i halsen då hon välkomnades in till häktet igen av polisen.

Gråten, icke att förglömma! Den darrande, spruckna och ack så sårbart pipiga rösten som BEDYRAR sin oskuld och sedan på en blixtsnabb ko-vändning blir till ett minne blott.
Det är fan inte klokt att kunna spela teater sådär i en rättssal och hon tror verkligen att ALLA kommer att gå på hennes teaterape-fasoner.
Jag skulle sååå gärna vilja vart en fluga på väggen där i cellen när hon fick beskedet LIVSTID.

Man kan även undra hur resten av familjen har det idag. Vem har kontakt med JM förutom D och JB?
Säkert inte hennes mor och syster och kanske inte den äldsta dottern Am*nd* men de tre yngsta barnen? Har JB kontakt med mormor och moster, hur ser det ut på kalasen? Lite nyf är man allt)

Detta illdåd har ju liksom slagit sönder hela familjekonstellationen kan man tro.
Jag hoppas innerligt det ändå går bra för de som valt att ta avstånd från Kåk-häxan. All omtanke till dem❤️
Citera
2023-04-13, 10:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Gråten, icke att förglömma! Den darrande, spruckna och ack så sårbart pipiga rösten som BEDYRAR sin oskuld och sedan på en blixtsnabb ko-vändning blir till ett minne blott.
Det är fan inte klokt att kunna spela teater sådär i en rättssal och hon tror verkligen att ALLA kommer att gå på hennes teaterape-fasoner.
Jag skulle sååå gärna vilja vart en fluga på väggen där i cellen när hon fick beskedet LIVSTID.

Man kan även undra hur resten av familjen har det idag. Vem har kontakt med JM förutom D och JB?
Säkert inte hennes mor och syster och kanske inte den äldsta dottern Am*nd* men de tre yngsta barnen? Har JB kontakt med mormor och moster, hur ser det ut på kalasen? Lite nyf är man allt)

Detta illdåd har ju liksom slagit sönder hela familjekonstellationen kan man tro.
Jag hoppas innerligt det ändå går bra för de som valt att ta avstånd från Kåk-häxan. All omtanke till dem❤️
Jamen.. Hahahaha!
Jag HÖRDE mölleruskan via det du skrev om rösten. 😂
Så uppenbart är hennes spel.

Det du skrev om är mer typiskt psykopati relaterat till deras flacka känslor. De har som en on/off knapp och styr emotionerna, dvs snarare än djup och äkthet.
Kan berätta det mest sorgsamma med (till synes) djup inlevelse och poff byta spår. Normala människor är i känslan och kan inte skifta på samma sätt.
Senast redigerad av develi 2023-04-13 kl. 10:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in