2023-04-11, 21:27
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Det beror på om man accepterar incels syn på situationen eller inte. Om man accepterar incels världsbild som sann och riktig så skulle man kunna se uppkomsten av en incelrörelse som ett resultat, en effekt, av en specifik situation i världen. Men om incelrörelsen har uppstått som en ideologi som ser världen på ett visst sätt, oavsett om världen faktiskt är beskaffad så, så kan den inte ses som en konsekvens.

Med ”profeter” som Peterson, Tate, Rogan och kopplingar till religiösa och konservativa rörelser, så skulle jag hävda att incels är mer som en sekt, eller en ideologi. Den här tråden indikerar ju dessutom att man skulle kunna identifiera två sidor som ser världen på väldigt olika sätt; en sida ser kvinnorna som grundproblemet och den andra ser incelens förändringsovilja och offermentalitet som grundproblemet.

Lite skämtsamt och förenklat skulle man kunna se incelismen som en ideologi som hävdar att världens stora problem utgår från könskamp istället för klasskamp. Man skulle då kunna klassificera ideologin som en slags biologisk materialism där teorin är att de som äger reproduktionsmedlen har makten över de som bara får tillgång till dem.
Herregud vilket skitnödigt inlägg som andas svensk studentstad. Du är medveten om att joe rogan är världens största poddare och att hans avsnitt har fler lyssnare/tittare än gammelmassmedias samtliga liknande program tillsammans i usa? Det här är ofta något som utmärker typer som dig i den här tråden. Ni lever kvar i en annan verklighet med pardans, buggkurser och barundor frånkopplade från "internet". Internet är världen nu och det ni , inte just du, beskriver är ofta en kvarleva av en annan generation. Eller något som var härskande men som har förflyttats till periferin.
Citera
2023-04-11, 21:32
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
"Den enda anledningen mellan"? Vad betyder det?

Om du läser om mitt inlägg när du har nyktrat till tror jag att det kommer att framstå som begripligt.
Enda anledningarna om det hjälper dig att förstå bättre. Enligt dig skulle inga ytliga saker hjälpa till. Du räknar upp allt från hakparti,muskelmassa till god ekonomi. Så vad skulle hjälpa de som lever i ofrivilligt celibat enligt dig i sådant fall? Det är uppenbart att en våning i vasastan, vara snygg och ha en snygg kropp hjälper. Men du verkar leva i någon sorts frånkopplad trotsålder där inget ytligt hjälper utan där kvinnor delas ut som i ett lotteri eller att allt sitter i huvudet. Eller hur ska man tolka dina märkliga inlägg?
Citera
2023-04-11, 21:35
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
”Dig” i generell form, jag vet ingenting om dig personligen. Även fast sättet du uttrycker dig egentligen säger det mesta.

Ok jag tror vi slutar där.
Citera
2023-04-11, 21:40
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Du är medveten om att joe rogan är världens största poddare och att hans avsnitt har fler lyssnare/tittare än gammelmassmedias samtliga liknande program tillsammans i usa?

Det hjälper inte ett smack att han är det, eftersom brudarna ger blanka fan i vad han gaggar om. Om han har x miljoner misslyckade snubbar som lyssnar på honom och runkar till honom och retar upp sig till honom, so what? Det blir inte fler lyckade relationer mellan kvinntimmer och gubbtimmer för den skull.
Citera
2023-04-11, 21:43
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Det är uppenbart att en våning i vasastan, vara snygg och ha en snygg kropp hjälper.

Hur är det uppenbart? Vill du vara ihop med ett socialt hopplöst bortkommet och tafatt elände till kvinna bara för att hon ser bra ut och har en våning i Vasastan? Har du inga högre krav än så?
Citera
2023-04-11, 21:46
Medlem
HarryHurtigs avatar
Känner många inklusive mig själv som inte har någon av de "kraven" killar tror tjejer ställer menändå får tjejer. Varken pengar, extraordinärt utseende, megakuk (tyvärr) eller massa muskler. Det är sånt KILLAR gillar!

Det alla har gemensamt är att de kan koppla med folk på ett emotionellt plan. Man måste lära sig vara empatisk, vara mer "kvinnlig", rolig hjälper, visa att man är bekväm med sig själv.

Raggningsknep och sånt funkar bara för tillfälliga ligg och osäkra tjejer man ändå inte vill vara ihop med. Tjejer är bara människor och de vill ha killar som de känner sig bekväma och bekräftade av. Då menar jag inte att vara en "nice guy" som bara är fejkat snäll för att få fitta, utan att verkligen hitta sin personlighet och äga den.
Citera
2023-04-11, 21:49
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Det hjälper inte ett smack att han är det, eftersom brudarna ger blanka fan i vad han gaggar om. Om han har x miljoner misslyckade snubbar som lyssnar på honom och runkar till honom och retar upp sig till honom, so what? Det blir inte fler lyckade relationer mellan kvinntimmer och gubbtimmer för den skull.
Du är så mycket i ofas med nutiden att det blir pinsamt att läsa.
Citera
2023-04-11, 21:50
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Du är så mycket i ofas med nutiden att det blir pinsamt att läsa.

Känner du många brudar som lyssnar på Joe Rogan?
Citera
2023-04-11, 21:54
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarryHurtig
Det alla har gemensamt är att de kan koppla med folk på ett emotionellt plan. Man måste lära sig vara empatisk, vara mer "kvinnlig", rolig hjälper, visa att man är bekväm med sig själv.

Jag tycker det är jävligt märkligt att folk verkar sätta något slags likhetstecken mellan "empatisk" och "kvinnlig". Inte konstigt att snubbarna känner sig vilsna om de går i den fällan.

Citat:
Ursprungligen postat av HarryHurtig
Tjejer är bara människor och de vill ha killar som de känner sig bekväma och bekräftade av.

Jäpp. Hur jävla enkelt som helst egentligen. Men den där människo-biten verkar många här ha missat.
Citera
2023-04-11, 21:57
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Hur är det uppenbart? Vill du vara ihop med ett socialt hopplöst bortkommet och tafatt elände till kvinna bara för att hon ser bra ut och har en våning i Vasastan? Har du inga högre krav än så?
Nu diskuterade vi om det hjälper . Inte om personen ifråga är efterbliven i övrigt. Men för att dra det hela vägen dit. Ja , 2023 så är det ofta avgörande vad som finns på ytan även om insidan inte är lika vacker. Folk träffas inte i den lokala församlingen längre. Världen har aldrig varit lika ytlig som nu, det kan det inte finnas någon tvekan om hur mycket man än önskar motsatsen. Varje yngre person driver i princip sitt egna lilla mediabolaģ med tiktok, instagram och alla möjliga dejtappar. För att träffa någon att ligga med eller dejta, så är ytan mycket viktigare än insidan.
Citera
2023-04-11, 22:00
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Nu diskuterade vi om det hjälper . Inte om personen ifråga är efterbliven i övrigt. Men för att dra det hela vägen dit. Ja , 2023 så är det ofta avgörande vad som finns på ytan även om insidan inte är lika vacker. Folk träffas inte i den lokala församlingen längre. Världen har aldrig varit lika ytlig som nu, det kan det inte finnas någon tvekan om hur mycket man än önskar motsatsen. Varje yngre person driver i princip sitt egna lilla mediabolaģ med tiktok, instagram och alla möjliga dejtappar. För att träffa någon att ligga med eller dejta, så är ytan mycket viktigare än insidan.

Jag frågade vad du vill. Svara på det. Och svara sedan på om det finns någon anledning att anta att andra vill något annat än det du vill. (Vad de tror att de kan få är inte nödvändigtvis samma sak som det de helst önskar, nämligen.)
Citera
2023-04-11, 22:50
Medlem
Citat:
Jag utgår från trådens ämne, som framgår av TS första inlägg. Om man inte tycker att det är relevant kan man diskutera andra saker i andra trådar. Om man inte håller med om premissen i trådstarten kan man käfta emot den. Jag får inga kickar av att trycka ner någon, det är helt ointressant. Men inget jag har sett av argumentationen i inceltrådarna här har gett mig något annat intryck än att premissen i trådstarten är korrekt. Länka gärna till faktiska inlägg här som tyder på motsatsen. (Nej, jag är inte sarkastisk, utan nyfiken.)

Det är inte riktigt så det fungerar. Det är upp till DIG att bevisa att det stämmer, det är inte upp till oss att bevisa att din tes INTE stämmer.

Suck
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in