Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-21, 09:39
Medlem
14ccKemiskts avatar
Jag tycker att mixstafetten är kul och spännande. Att den saknar prestige är för att den är en ny gren, det tar lång tid att etablera nya saker.

Antar att VM ändå kommer att förändras med de nya distanserna (10/20/50) samt att även vanliga stafetterna lär väl bli i 7,5km för både dam och herr.

Jag föreslår att man stryker de tråkiga sprintstafetterna och ersätter dem med en 4x5km mixstafett samt en sprintmixstafett. På så sätt så blir det oförändrat antal lopp i VM, dock att antalet starplatser ökar från 4 till sex åkare per land.
Citera
2023-03-21, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 14ccKemiskt
Jag tycker att mixstafetten är kul och spännande. Att den saknar prestige är för att den är en ny gren, det tar lång tid att etablera nya saker.

Antar att VM ändå kommer att förändras med de nya distanserna (10/20/50) samt att även vanliga stafetterna lär väl bli i 7,5km för både dam och herr.

Jag föreslår att man stryker de tråkiga sprintstafetterna och ersätter dem med en 4x5km mixstafett samt en sprintmixstafett. På så sätt så blir det oförändrat antal lopp i VM, dock att antalet starplatser ökar från 4 till sex åkare per land.
Jag tror det är den riktiga stafetten som kommer ryka. Mixad lagsprint verkar vara borttaget från programmet med tanke på att man ändrade den tävlingen i Lahtis precis innan säsongen.
Citera
2023-03-21, 10:29
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Jag tror det är den riktiga stafetten som kommer ryka. Mixad lagsprint verkar vara borttaget från programmet med tanke på att man ändrade den tävlingen i Lahtis precis innan säsongen.
Håper virkelig du tar feil der. Det er alle mesterskaps høydepunkt for mange land.
I en ideell verden ville jeg hatt: ( mener at åktider er bedre sammenligning enn distans H/D)
Damer og herrer: sprint individuellt
Stafetter: 4x7,5km for damer og 4x10 km herrer (klassisk/skejt)
Kortdistans skejt: 7,5 damer og 10 km herrer (masstart, da det blir kaotisk med alle mellomtider)
Mellomdistans: 20 km klassisk damer og 25 km klassisk herrer med individuell start
Langdistanse: 40 km skejt damer og 50 km skejt herrer med individuell start

Inga sprintstafetter eller som senast semisprintmixedstafett eller andre påfunn.
Citera
2023-03-21, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Vilken oseriös och okunnig kommentar. Det sker mycket mer kommunikation än den som du ser som misslyckad. Sterner jobbar för övrigt med kommunikationen inom hela längdverksamheten och inte bara landslagsverksamheten. Men vilka former av kommunikation tycker du att man inte bör ägna sig åt om man nu skulle säga upp en av dessa två kommunikatörer? Det övergripande kommunikationen inom längdverksamheten? Kommunikation med klubbar och föreningar? Skall man sluta med att skicka ut pressmeddelanden? Inte har några mediaträffar under läger eller inför tävlingar? Inte ge möjligheten för medier till individuella intervjuer med åkarna? Inte hjälpa åkarna i mixed zone före och efter tävling? Inte lägga upp något material i förbundets kanaler för sociala medier? Eller något annat?

Jag anser snarare att den eventuella misslyckade kommunikationen kring landslaget är landslagschefens (och längdchefens) ansvar än enbart kommunikatörernas ansvar. Och skulle man tycka att kommunikatörerna utför sina arbetsuppgifter på ett dåligt sätt så bör man byta ut dessa istället för att avskaffa en av dessa två tjänster.

Men snälla, tillhör man eliten får man väl lära sig hur man hanterar media, de är väl inte 8 år.

Det sjuka är också att en landslagschef och längdchef inte kan axla kommunikationsbiten, hur fan kan man ens bli chef om man inte klarar av att hantera kommunikation. Vad gör de ens mer än att stå och se dumma ut i TV.
Citera
2023-03-21, 11:46
Medlem
14ccKemiskts avatar
Citat:

Enligt uppgift på NRK så vill 80% av åkarna ha mixedstafett på VM-programmet men också 80% (inte nödvändigtvis samma personer dock) vill inte att den ersätter de traditionella stafetterna. Det torde vara uteslutet att de traditionella stafetterna försvinner.

Så - teamsprinten ligger ju mycket bättre till att ersättas av en eller två mixedstafetter tror jag.
Citera
2023-03-21, 12:19
Medlem
Citat:
Jag föreslår att man stryker de tråkiga sprintstafetterna och ersätter dem med en 4x5km mixstafett samt en sprintmixstafett. På så sätt så blir det oförändrat antal lopp i VM

Precis som i Skidskytte-VM alltså..

Citat:
Jag tror det är den riktiga stafetten som kommer ryka.

I sådana fall är de inte kloka, instämmer med inläggen nedan 👇

Citat:
Ursprungligen postat av Ski-entusiasten
Håper virkelig du tar feil der. Det er alle mesterskaps høydepunkt for mange land.

Citat:
Enligt uppgift på NRK så vill 80% av åkarna ha mixedstafett på VM-programmet men också 80% (inte nödvändigtvis samma personer dock) vill inte att den ersätter de traditionella stafetterna. Det torde vara uteslutet att de traditionella stafetterna försvinner.

Så - teamsprinten ligger ju mycket bättre till att ersättas av en eller två mixedstafetter tror jag.
Citera
2023-04-10, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neofyten
Haha ja så var det ja! Hitta!
Hittade till sist.
Citat:
Ursprungligen postat av Waterfall
Den dagen Larsson och Forsberg kommenterar tillsammans så blir det mute på fjärrkontrollen..
Hagströms upplopp hade väl låtit så här typ:
Larssson - ÅH Hagström är överlägsen detta fysfenomen leker och gör ett utomjordiskt upplopp, hon leker med Diggins detta fysfenomen från Minnesota
Forsberg ÅÅÅH Hagström kan slå av på takten så överlägsen är hon
Larsson - JAJAJA
Forsberg - Aj vad händer hon är nog trea, räcker tiden Peter?
Larsson - Ja tiden ska räcka enligt mina kalkyler, hon är extremt iskall Johanna som vågar slå av på takten
Forsberg - Fast hon missar final
Larsson - Ajajajaj.
Citera
2023-04-11, 19:15
Medlem
Neofytens avatar
Citat:
Hittade till sist.
Haha tack, äntligen! Drömparet!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback