Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-20, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ski-entusiasten
"När mixedstafetten kördes för tredje gången i världscupen skrev Sverige in sig historieböckerna."
https://www.aftonbladet.se/sportblad...-glittervagran

Var en trivelig dag i Falun, og herlig at Jonna fjernet all tvil, og visade att hun er suveren, og av Klæboklass som avsluttare av en stafett-etappe. Så en fortjent seger til Sverige ut i fra hvordan de hadde komponert traséene. Så all honnør til de svenske løperne

Men... sånne her stafetter med etappetider helt ned mot Pellegrinos 9 minuter och 52 sekunder, og man i tillegg, for å være på den sikre siden, med banprofilen, tar bort alle muligheter for en kapasitetsåkare att anvende sine styrker, kan vi ikke ha flere av. har ikke mye med seriøse skirenn å gjøre.

Lägg ner sprint också då. Kruger och Holund rätt chanslösa där med. Jag tycker mixstafetten igår var dötrist och verkligen inget jag vill se ersätta vanliga stafetterna på mästerskap eller ens behöver i world cup, men att det finns tävlingsformer som ställer olika krav har jag inga problem med. Även Johaug var ju klart beskedlig på 5 km.
Citera
2023-03-20, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Arbetat som Head of Communications, Press & PR - PR-strategi hos Eurosport

Journalist och skribent med inriktning inom bland annat turism- och besöksnäring

Man anar att du är en invandrare fån ett Östeuropeiskt land med mycket korruption?

Jag säger inte att personen är olämplig eller saknar kompetens. Jag menar att den titeln är överflödig i längdvärlden. Så jävla mycket floskler finns det inte att hålla reda på.
Citera
2023-03-20, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenshall
Jo precis dom kan man avskeda direkt och tillsätta en med kompetens.

Har du ens träffat dem eller sett hur de arbetar?

Citat:
"När mixedstafetten kördes för tredje gången i världscupen skrev Sverige in sig historieböckerna."

Var en trivelig dag i Falun, og herlig at Jonna fjernet all tvil, og visade att hun er suveren, og av Klæboklass som avsluttare av en stafett-etappe. Så en fortjent seger til Sverige ut i fra hvordan de hadde komponert traséene. Så all honnør til de svenske løperne

Jonna på sistasträckan och Calle får åka klassiskt, som det borde varit hela tiden..

Ska man se det positivt, så är det att lagledningen åtminstone tar lärdom av sina obegripliga misstag..
Citera
2023-03-20, 18:48
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Italien och Tyskland hade spegelvända lag. Italien med bra herrar som körde ifrån och Tyskland bra damer som kom ikapp. Hade herrarna avslutat hade är jag övertygad om att Italien slagit Tyskland.

Skinder fick stryk av marsicz trots att skinder åkte fristil. Sundling och Carl slog bellingham.
Tyskorna är riktigt hårda på 5 km, att Carl håller ända in i mål med det utgågnsläget är uppseendeväckande. Killarna får tacka för en pallplats.

Polska flicklandslagets utveckling är rätt bister, knepigt att Eikduka går bra om de kör i samma gäng.

Citat:

Men... sånne her stafetter med etappetider helt ned mot Pellegrinos 9 minuter och 52 sekunder, og man i tillegg, for å være på den sikre siden, med banprofilen, tar bort alle muligheter for en kapasitetsåkare att anvende sine styrker, kan vi ikke ha flere av. har ikke mye med seriøse skirenn å gjøre.

Undrar varför alla media är noga med att påpeka att det är den 3e mixed stafetten när det är den fjärde.

Jag tycker det passar ok som lite halvjippo på vårkanten.

Edit. Vet ngn hur supersprinten avlöpte?
Citera
2023-03-20, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ostrobothnia

Hagström och Grate vann, tävlingen beskrevs tydligen som en succé..
Citera
2023-03-20, 19:26
Moderator
Hjv9s avatar
Citat:

Polska flicklandslagets utveckling är rätt bister, knepigt att Eikduka går bra om de kör i samma gäng.

Jo fast nu tränar hon ju inte med dem längre utan bytte till de nya Team Aker Daelhie tillsammans med de brittiska åkarna inför säsongen.

Citat:

Jag citerar mig själv från tidigare i tråden:

Citat:
Hagström överlägsen i ett litet damfält. Grate vann på herrsidan men blev rejält utmanad av junioren Bosse Lövgren som visade sig vara riktigt snabb.
Citera
2023-03-20, 19:35
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Undrar varför alla media är noga med att påpeka att det är den 3e mixed stafetten när det är den fjärde.
Jag tycker det passar ok som lite halvjippo på vårkanten.

Ja, jeg får vel tåle et halvjippo på vårkanten da, även om det er "the real ting" jeg elsker.
Får vel innse at det finnes andre som ser på skisport på et annet vis enn jeg. Det så jeg jo tydelig när halvjippoet faktiskt måtte skrives in i historieböckerna !
Citera
2023-03-20, 19:37
Medlem
Polackerna gjorde ju en del stora förändringar inför denna säsong efter en otillfredsställande fjolårssäsong då man slog ihop män och kvinnor under ledning Lukas Bauer medan Martin Bajcicak blev degraderad till B-laget. Och herrarna har ju gått riktigt fint medan damerna fortsatt på inslagen, ganska tråkiga väg. Gick väl som bäst när Kowalczyk fortfarande var i bilden? Vilket är lite intressant då hon ju mest var känd för att träna enorma volymer både mängd och tröskel. Något som knappast passar alla, särskilt så unga som flickorna var då.
Citera
2023-03-20, 20:22
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Hagström och Grate vann, tävlingen beskrevs tydligen som en succé..

Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Jo fast nu tränar hon ju inte med dem längre utan bytte till de nya Team Aker Daelhie tillsammans med de brittiska åkarna inför säsongen.

Jag citerar mig själv från tidigare i tråden:

Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Polackerna gjorde ju en del stora förändringar inför denna säsong efter en otillfredsställande fjolårssäsong då man slog ihop män och kvinnor under ledning Lukas Bauer medan Martin Bajcicak blev degraderad till B-laget. Och herrarna har ju gått riktigt fint medan damerna fortsatt på inslagen, ganska tråkiga väg. Gick väl som bäst när Kowalczyk fortfarande var i bilden? Vilket är lite intressant då hon ju mest var känd för att träna enorma volymer både mängd och tröskel. Något som knappast passar alla, särskilt så unga som flickorna var då.
Cheers, tack för infon!
Citera
2023-03-20, 20:39
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Arbetat som Head of Communications, Press & PR - PR-strategi hos Eurosport

Journalist och skribent med inriktning inom bland annat turism- och besöksnäring

Man anar att du är en invandrare fån ett Östeuropeiskt land med mycket korruption?
Du klarar alltså inte av att skriva kompletta meningar som går att förstå utan att scrolla tillbaka till tidigare inlägg? Däremot får du fulla poäng för fördomsfulla påhopp (som du lyckas få ine felskrivning i).
Sen behöver inte fina titlar betyda att man klarar av att göra sitt jobb, däremot så är vi nog rätt många som tycker att kommunikationen kring landslaget har stora brister och om de nu är två som jobbar med det så skulle jag säga upp en av dem för att möjliggöra att en till åkare kan satsa fullt ut.
Eller är övriga anställda på förbundet så usla kommunikatörer så att det skulle bli totalkatastrof om man inte hade en massa kommunikatörer?
Citera
2023-03-20, 21:01
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady

Var väl/är en schism mellan "stjärnorna" Izabela och Monika. Så kanske en "åtgärd" med att baka in killarna var en win-win situation?
Citera
2023-03-21, 07:07
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Du klarar alltså inte av att skriva kompletta meningar som går att förstå utan att scrolla tillbaka till tidigare inlägg? Däremot får du fulla poäng för fördomsfulla påhopp (som du lyckas få ine felskrivning i).
Sen behöver inte fina titlar betyda att man klarar av att göra sitt jobb, däremot så är vi nog rätt många som tycker att kommunikationen kring landslaget har stora brister och om de nu är två som jobbar med det så skulle jag säga upp en av dem för att möjliggöra att en till åkare kan satsa fullt ut.
Eller är övriga anställda på förbundet så usla kommunikatörer så att det skulle bli totalkatastrof om man inte hade en massa kommunikatörer?

Vilken oseriös och okunnig kommentar. Det sker mycket mer kommunikation än den som du ser som misslyckad. Sterner jobbar för övrigt med kommunikationen inom hela längdverksamheten och inte bara landslagsverksamheten. Men vilka former av kommunikation tycker du att man inte bör ägna sig åt om man nu skulle säga upp en av dessa två kommunikatörer? Det övergripande kommunikationen inom längdverksamheten? Kommunikation med klubbar och föreningar? Skall man sluta med att skicka ut pressmeddelanden? Inte har några mediaträffar under läger eller inför tävlingar? Inte ge möjligheten för medier till individuella intervjuer med åkarna? Inte hjälpa åkarna i mixed zone före och efter tävling? Inte lägga upp något material i förbundets kanaler för sociala medier? Eller något annat?

Jag anser snarare att den eventuella misslyckade kommunikationen kring landslaget är landslagschefens (och längdchefens) ansvar än enbart kommunikatörernas ansvar. Och skulle man tycka att kommunikatörerna utför sina arbetsuppgifter på ett dåligt sätt så bör man byta ut dessa istället för att avskaffa en av dessa två tjänster.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback