Såg precis på SvT förhands trailer om Melinda Jacobs besök i Go'kväll i morgon.
En snutt då hon svävar fram bland solrosorna.
Läste också eller om jag lyssnade på ett av alla hennes uttalanden;
" Esmeralda var mycket medveten om sin omvärld. Hon visste att jag var hennes mamma".
Melinda Jacobs var inte hennes mamma. Om Melinda förstått det hade hon kunnat agera helt annorlunda och inkluderat de biologiska föräldrarna i barnets medvetande om sin omvärld.
Är det så svårt att ta barnets perspektiv?
Om jag fått höra att någon ÄR min mamma som litet barn hade det blivit mycket komplicerat att sedan flytta från min mamma hem till en annan mamma.
Tror inte Melinda förstår sitt eget ansvar som familjehem och hur mycket det än skrivs om henne kommer hon inte förstå vad hon själv har skrivit, sagt och spridit i ärendet med det avlidna barnet och vilken skada hon åsamkat.
Hon kommer bara gnälla över att någon kallar henne fet ( nu är hon ju angelägen om att vara " kändis " och skall väl därmed tåla ett och annat, utan att reflektera över de fruktansvärda saker hon själv spridit.
Hennes oförmåga att förstå att det hon känner när hon förolämpats bara är något lite av vad hon själv utsatt andra för och dom har varit försvarslösa.
Det är så simpelt att använda sig av en familjetragedi för egen vinning utan att ta ansvar för sin egen roll.
Skattefinansierad SvT borde lyfta andra perspektiv i den viktiga debatten om barnens bästa!
Hoppas SKR förstår behovet av utbildning av familjehem som en del i förebyggande arbete.
Om man påstår sig älska ett familjehems barn och efterfrågar barnperspektivet hör det nog till att ha en gnutta förståelse för barnets biologiska föräldrar.
Hon Melinda har uttalat sitt förakt för mamman redan när hon gjorde valet på BB.
Min åsikt är att endast en obegåvad, oempatisk jävla egoist kan ha en sådan åsikt!
Varje vuxen normal människa funderar över hur svårt beslutet måste ha varit.