2023-04-14, 13:26
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Jag har oxå tänkt i de banorna . Hennes sätt att vilja av ge en bild av att hon är en sådan superduper -moder teresa , som är godheten själv och gulligaste fostermamman som tar hand om 10 ungar med ett leende . https://www.instagram.com/p/Cm0thB7o...d=YmMyMTA2M2Y=
https://www.instagram.com/p/CTo0YH3L...d=YmMyMTA2M2Y=

Sedan att det gick så jäkla snabbt med Martin . På ett år har de hunnit förlovat sig , få barn och flyttat ihop . Han blev nog så lovebombad och manipulerad att han knappt tänka och känna efter . ” När vi går på stan öppnar folk fönstren och gratulerar. Det är som på film, helt otroligt”
”När Melinda var gravid laddade hon upp flera bilder på paret till sina dryga 140 tusen följare, men nu har något hänt. den uppmärksamma följaren har nämligen noterat att E-Type på sistone lyst med sin frånvaro på Melindas sociala medier. Det påpekar flera användare i Melinda Jacobs kommentarsfält när hon laddar upp en bild från påskfirandet med släkten”
Följare har börjat kommentera och frågar vart Martin är , men de har Melinda inte svarat .

Det mesta tyder på att e-type fetlessnat på den extremt narcissistiska mediahoran, vem fan skulle inte göra det? Gosh, plus hennes karltokiga eskapader som gjort att benranglet fått kalla fötter vem fan som är pappan på riktigt. Han kanske har ställt ultimatum om faderstest
Citera
2023-04-14, 14:01
Medlem
Sardinbruss avatar
Han är väl ute och spelar?
Citera
2023-04-14, 16:13
Nu har faktiskt inte Martin deltagit i eller spridit lögner om fallet Esmiralda.
Delar han Melindas attityd till utsatta människor så kvittar det om han gifter sig med henne och blir av med de pengar han diggar ihop. Gillade honom när jag träffade honom privat för över 10 år sedan men alla människor förändras väl över tid.
Hoppas Melinda får fullt upp med Martin, sälja/ köpa hus och bröllop så hon slutar utnyttja tragedin med det avlidna barnet för sitt uppehälle. Martin är vuxen och jobbar och spenderar utan att använda andras tragedier eller andra människor.
Låt honom vara utanför Melinda Jacobs vidriga beteende
Citera
2023-04-14, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sardinbrus
Han är väl ute och spelar?
Så mycket spelningar verkar han inte ha
Citera
2023-04-14, 22:57
Företaget Melinda Jacobs ( som väl Martin är delägare i) gjorde storslagen reklam för sig i Go'kväll!
Allt med hänvisning till det avlidna barnet!
Melinda tog också åt sig hela äran för de böcker hon varit medförfattare till och hoppades att SKR skall köpa in och skicka till alla familjehem.
Sanslöst av SvT att tillåta att det avlidna barnet används i reklam lanseringen av Melinda Jacobs AB
Citera
2023-04-14, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Så mycket spelningar verkar han inte ha

Han tycker inte om offentligheten och att vara på bild på Facebook och Instagram och dela sitt privatliv till okända. Det har han aldrig tyckt om med tidigare flickvänner/sambos heller och bara för att Melinda älskar allt strålkastarljus på privatlivet så förändras nog inte han. Det syntes hur obekväm han var i den där TV4-intervjun när det var privata frågor om förhållandet, bröllop och graviditeten.

Han älskar helt säkert Melinda och alla barnen men han har lätt för att vilja hjälpa alla. Tar det slut mellan dom två en dag tror jag han kommer att vara kvar i många, många år bara för att han vill hjälpa till på alla sätt han kan.
Citera
2023-04-15, 01:28
Bilden du ger av Martin är exakt den upplevelse jag fick av honom och att han nästan var skygg.
Just därför är det svårt att kritisera Melinda men det är inte ok att utnyttja vare sig Martin , public service, den tragiska olyckan, andra familjehems känslor, allmänhetens naivitet eller anhörigas situation för att göra reklam för Meöinda Jacobs AB!
Public service får inte göra reklam och de skall vara opartiska.
Om Martin är den fina människa du beskriver och den person jag upplevde honom som kommer han att beröras och lida när han inser vem Melinda Jacobs är.
Tyvärr tror jag hon är beroende av andras uppskattning och rent ut av missbrukare eller som rubriken på tråden lyder. Hon spelar olika roller för att få det hon begär och tyvärr tror jag det sker automatiskt. Det kan ses som psykopati med enorm förmåga att manipulera.
När hon inte får det hon har som mål kommer hon tvinga sig till det och just nu är, tror jag Martin hennes medel.
Därför är det synd om honom . Han blir väl utbytt när han inte längre fyller en funktion
Citera
2023-04-15, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av damtant
Bilden du ger av Martin är exakt den upplevelse jag fick av honom och att han nästan var skygg.
Just därför är det svårt att kritisera Melinda men det är inte ok att utnyttja vare sig Martin , public service, den tragiska olyckan, andra familjehems känslor, allmänhetens naivitet eller anhörigas situation för att göra reklam för Meöinda Jacobs AB!
Public service får inte göra reklam och de skall vara opartiska.
Om Martin är den fina människa du beskriver och den person jag upplevde honom som kommer han att beröras och lida när han inser vem Melinda Jacobs är.
Tyvärr tror jag hon är beroende av andras uppskattning och rent ut av missbrukare eller som rubriken på tråden lyder. Hon spelar olika roller för att få det hon begär och tyvärr tror jag det sker automatiskt. Det kan ses som psykopati med enorm förmåga att manipulera.
När hon inte får det hon har som mål kommer hon tvinga sig till det och just nu är, tror jag Martin hennes medel.
Därför är det synd om honom . Han blir väl utbytt när han inte längre fyller en funktion

Jag håller med dig i din sammanfattning!
Citera
2023-04-15, 12:29
Om inte Martin förstår sin situation i relationen Melinda/ barn/ pappa är risken utifrån analys av det fall hon blivit " kändis" på att Melinda binder barnet till sig med tutte, närhet och annat på ett sådant sätt att Martin får problem i sin relation till barnet. Sen ger hon honom skulden eftersom han varit ute och jobbat.
I gårkvällens Go'kväll var det första gången hon använt ordet att hon var " familjehems mamma" till det avlidna barnet. Tidigare har hon bestämt påstått att barnet visste att hon var dess mamma.
Anledningarna att jag bemödar mig i fallet
eller fenomenet Melinda Jacobs är flera. I bland blir jag återtraumatiserad av hennes beteende och mår lite dåligt.
Jag vet av egna erfarenheter hur det känns att bli uppslukad av " kärlek" och nästan sammansmälta med någon för att sedan kastas ut i det okända annorlunda.
När det gäller hela den Martin/ Melinda/ deras barn är det deras privata familjesituation men när det gäller Melinda/ det avlidna barnet/ hennes biologiska föräldrar är jag övertygad om ( utifrån Melindas utsagor) att barnet inte fick den där kärleksfulla förklaringen barn borde få om varför deras biologiska föräldrar inte kunde ta hand om henne.
Melinda har gått ut offentligt och vräkt ur sig sitt förakt för de biologiska föräldrarna och det gör henne, anser jag till en olämplig aktör inom social verksamhet.
I gårdagens Go'kväll fick vi ännu en uppvisning i total media påverkan medvetenhet av Melinda Jacobs då en enormt stor bild av det avlidna barnet ( Hon har väl juridiska rättigheter till just den bilden) visades upp i bakgrunden till hennes välarrangerade framträdande. Tänk att vara så genomgod att hon sov hos sin mormor på hennes vårdboende! Jag tänkte att hon väl fått någon att arrangera ett jobb åt henne där ...kontakterna inom kommunen fanns väl...
Bilden av Melinda Jacobs av den väna genomgoda ( Hon tom talar som sin rollfigur) är som ett negativ du håller mot ljuset innan du stoppar ner det i framkallnings vätskan.
När det är färdigframkallat och du lägger det i efterbadet ser du den verkliga bilden.

I gårkvällens Go'kväll en smart företrädare för företaget Melinda Jacobs AB som gjorde reklam för boken hon är medförfattare till och som hon använder för företagets verksamhet inom sociala fältet.
Citera
2023-04-15, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av damtant
Om inte Martin förstår sin situation i relationen Melinda/ barn/ pappa är risken utifrån analys av det fall hon blivit " kändis" på att Melinda binder barnet till sig med tutte, närhet och annat på ett sådant sätt att Martin får problem i sin relation till barnet. Sen ger hon honom skulden eftersom han varit ute och jobbat.
I gårkvällens Go'kväll var det första gången hon använt ordet att hon var " familjehems mamma" till det avlidna barnet. Tidigare har hon bestämt påstått att barnet visste att hon var dess mamma.
Anledningarna att jag bemödar mig i fallet
eller fenomenet Melinda Jacobs är flera. I bland blir jag återtraumatiserad av hennes beteende och mår lite dåligt.
Jag vet av egna erfarenheter hur det känns att bli uppslukad av " kärlek" och nästan sammansmälta med någon för att sedan kastas ut i det okända annorlunda.
När det gäller hela den Martin/ Melinda/ deras barn är det deras privata familjesituation men när det gäller Melinda/ det avlidna barnet/ hennes biologiska föräldrar är jag övertygad om ( utifrån Melindas utsagor) att barnet inte fick den där kärleksfulla förklaringen barn borde få om varför deras biologiska föräldrar inte kunde ta hand om henne.
Melinda har gått ut offentligt och vräkt ur sig sitt förakt för de biologiska föräldrarna och det gör henne, anser jag till en olämplig aktör inom social verksamhet.
I gårdagens Go'kväll fick vi ännu en uppvisning i total media påverkan medvetenhet av Melinda Jacobs då en enormt stor bild av det avlidna barnet ( Hon har väl juridiska rättigheter till just den bilden) visades upp i bakgrunden till hennes välarrangerade framträdande. Tänk att vara så genomgod att hon sov hos sin mormor på hennes vårdboende! Jag tänkte att hon väl fått någon att arrangera ett jobb åt henne där ...kontakterna inom kommunen fanns väl...
Bilden av Melinda Jacobs av den väna genomgoda ( Hon tom talar som sin rollfigur) är som ett negativ du håller mot ljuset innan du stoppar ner det i framkallnings vätskan.
När det är färdigframkallat och du lägger det i efterbadet ser du den verkliga bilden.

I gårkvällens Go'kväll en smart företrädare för företaget Melinda Jacobs AB som gjorde reklam för boken hon är medförfattare till och som hon använder för företagets verksamhet inom sociala fältet.

Åh herregu vad mena hon med att hon sov där ? När hon vakade ?
Men okej hennes mamma , mostrar eller syskon . Bara heliga Melinda
Citera
2023-04-15, 21:12
Medlem
Varför anmäler inte folk henne om hon får pengar som familjehem och samtidigt har barnflicka? Är det ens lagligt. Om flera stycken anmäler måste ju myndigheterna kolla upp henne!
Citera
2023-04-15, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stumpani
Varför anmäler inte folk henne om hon får pengar som familjehem och samtidigt har barnflicka? Är det ens lagligt. Om flera stycken anmäler måste ju myndigheterna kolla upp henne!

Hon har gjort så jävla mycket som hon kommer undan med. Som en sektledare manipulerar hon sönder alla som kommer i hennes väg.
På tre år har hon synts i varenda blaska och tv-kanal, startat förening, skrivit två böcker, hunnit skilja sig, träffat nya snubbar två gånger, förlovat sig, fått husrenovering av Soffipropp, hängt med Kristersson och Hallengren, käkat ostron på Sturehof, varit på rättegångar, haft föreläsningar, träffat umgängesföräldrar, fått två nya placeringar, möte med Soc, skrivit autografer, samarbetat med Guldfynd, sålt tavlor föreställandes ett barn som inte var hennes, rest en minnessten med namn och bild av en flicka som hon en gång varit familjehem åt, tatuerat in det smeknamn socialtjänsten kallade flickan, haft ljusmanifestationer, fött en unge, drivit igenom några lagar för att hon som familjehem ska ha större rättigheter gentemot placerade barns biologiska nätverk, startat aktiebolag, skaffat barnflicka, gjort en dokumentär, har en podd..

Alltså det är fullständigt horribelt, och då har jag säkert missat en massa.
Vem har tagit hand om barnen under alla år?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in