2023-04-10, 09:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AgentofSith
Styrs världen av en makt eller styrs världen av konkurrerande makter? När USA sätter åt krypto-exchanges öppnar Ryssland och Kina upp för mer handel med krypto. Dvs vem är slavägaren i ditt exempel applicerat på BTC?
Just nu får man väl anse att USA är ägaren, men du har ju rätt i att det kan svänga ganska fort.
Bitcoin.com News intervjuade nyss James Corbett om just CBDC:s och kryptovalutor, och det är ganska intressant läsning:
https://corbettreport.substack.com/p/party-like-its-1907
Citera
2023-04-10, 09:44
Medlem
Citat:
Igen. Hur ska de konfiskera mina BTC när de inte har tillgång till mina nycklar?

Att konfiskera fonder är en annan sak. Vad är det du inbillar dig att BTC är för någonting egentligen?
Mina bitcoins är fonder.
De kan de ta hur lätt som helst.
Klart de kan förbjuda användandet av bitcoins om de vill.
Då blir de värda 0. Spelar ingen roll om du får ha kvar dem då.
Citera
2023-04-10, 09:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Mina bitcoins är fonder.
De kan de ta hur lätt som helst.
Klart de kan förbjuda användandet av bitcoins om de vill.
Då blir de värda 0. Spelar ingen roll om du får ha kvar dem då.

Fonder som följer värdet på BTC är inte BTC.
De kan ta dina fonder men hur ska de konfiskera riktiga BTC?

Vilka är "de" som ska förbjuda BTC? USA/Ryssland/Kina ska alltså komma överens om att förbjuda BTC? Kommer Turkiet och Indien att följa med på det, eller El Salvador, etc?

"Får ha kvar"? Ingen mer än jag bestämmer över vad jag gör med mina BTC.

Kina/Indien/Turkiet har redan förbjudit BTC, det gjorde bara BTC starkare. Som sagt, du vet inget om BTC.
Citera
2023-04-10, 09:51
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Jag säger inte att det INTE kommer bli som du säger, jag bara funderar på varför dom styrande skulle lämna över sitt styrverktyg frivilligt?
Jag menar, folk som sitter på högsta makten brukar vilja fortsätta sitta på högsta makten.
En slavägare byter inte frivilligt plats med slaven.
Eller?
Följer du ens diskussionerna kring detta eller killgissar du bara hemma på kammaren?

Det fanns "styrande" som var emot internet och mobiltelefoni också.

Bitcoin är bara en naturlig förlängning av internet. Godkände man internet en gång i tiden så har man redan godkänt Bitcoin.
Skulle kan försöka förbjuda Bitcoin så skulle kan gjort det för länge sedan. Nu är det för spritt och för accepterat för att "dom" (vet inte riktigt vilka du syftar på, ödlorna, illuminanti?) skall klara av fighten i ett frihetsvärderande land som USA trots allt är. Det vore politiskt självmord att ge sig på Bitcoin i USA tror jag.

Igen, som vindarna blåser så jobbar "dom" snarare för Bitcoins existens, som jag tolkar det. För varje anti-Bitcoin politiker i USA har du 5 pro-Bitcoin politiker.
Citera
2023-04-10, 09:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Just nu får man väl anse att USA är ägaren, men du har ju rätt i att det kan svänga ganska fort.
Bitcoin.com News intervjuade nyss James Corbett om just CBDC:s och kryptovalutor, och det är ganska intressant läsning:
https://corbettreport.substack.com/p/party-like-its-1907

Det är oklart om USA är mäktigare än Kina numera. Men oavsett, förbjuder USA BTC (så gott de kan) så kommer andra aktörer att öppna upp för BTC.
Citera
2023-04-10, 09:55
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Bitcoin är bara en naturlig förlängning av internet. Godkände man internet en gång i tiden så har man redan godkänt Bitcoin.
Rent trams. Som att säga att eftersom man godkände internet en gång i tiden så har man godkänt barnporr som sprids därigenom också.
Citera
2023-04-10, 09:56
Medlem
Citat:
Fonder som följer värdet på BTC är inte BTC.
De kan ta dina fonder men hur ska de konfiskera riktiga BTC?

Vilka är "de" som ska förbjuda BTC? USA/Ryssland/Kina ska alltså komma överens om att förbjuda BTC? Kommer Turkiet och Indien att följa med på det, eller El Salvador, etc?

"Får ha kvar"? Ingen mer än jag bestämmer över vad jag gör med mina BTC.

Kina/Indien/Turkiet har redan förbjudit BTC, det gjorde bara BTC starkare. Som sagt, du vet inget om BTC.
Jo det vet jag och just de, är de som du nämnde plus hela deras fanclub.
Citera
2023-04-10, 09:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Följer du ens diskussionerna kring detta eller killgissar du bara hemma på kammaren?

Det fanns "styrande" som var emot internet och mobiltelefoni också.

Skulle kan försöka förbjuda Bitcoin så skulle kan gjort det för länge sedan. Nu är det för spritt och för accepterat för att "dom" (vet inte riktigt vilka du syftar på, ödlorna, illuminanti?) skall klara av fighten i ett frihetsvärderande land som USA trots allt är. Det vore politiskt självmord att ge sig på Bitcoin i USA tror jag.

Igen, som vindarna blåser så jobbar "dom" snarare för Bitcoins existens, som jag tolkar det. För varje anti-Bitcoin politiker i USA har du 5 pro-Bitcoin politiker.
Jag försöker bara sia lite om framtiden.
För egen vinning och inget annat.
Citera
2023-04-10, 10:01
Avslutad
Citat:
Jo det vet jag och just de, är de som du nämnde plus hela deras fanclub.

Nej du vet ingenting. Du tror att dina fonder är BTC.

Du har inte heller förklarat hur "de" (vilka "de" nu är?) ska kunna konfiskera BTC när de inte har tillgång till nycklarna som krävs. (Men detta är överkurs för dig som tror att BTC är fonder.)
Citera
2023-04-10, 10:03
Medlem
Citat:
Nej du vet ingenting. Du tror att dina fonder är BTC.

Du har inte heller förklarat hur "de" (vilka "de" nu är?) ska kunna konfiskera BTC när de inte har tillgång till nycklarna som krävs. (Men detta är överkurs för dig som tror att BTC är fonder.)
Om du inte klarar läsa ett enda svar så är det väl ingen idé att jag svarar på dina frågor. Du kan ju redan bäst själv och jag vet ingenting så då säger vi så.
Citera
2023-04-10, 10:09
Avslutad
Citat:
Om du inte klarar läsa ett enda svar så är det väl ingen idé att jag svarar på dina frågor. Du kan ju redan bäst själv och jag vet ingenting så då säger vi så.

Du har svarat med rena felaktigheter, jag har förklarat det för dig.

Läs på om BTC och återvänd när du förstått ämnet du diskuterar, då kanske du också har förstått att BTC inte kan förbjudas. (Tveksamt dock.)
Citera
2023-04-10, 10:16
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Rent trams. Som att säga att eftersom man godkände internet en gång i tiden så har man godkänt barnporr som sprids därigenom också.
Man hade kunnat stoppa ISP:er ja. Det hade varit lättare än det nu är att stoppa Bitcoin.
Barnporr är omoraliskt och därför ganska lätt att reglera.

Friheten att kunna skicka värden till varandra ska ju så klart snarare jämföras med friheten att skicka meddelanden till varandra, än att jämföras med barnporr. Eller vill du bagatellisera barnporr...?

Tänk lite innan du postar nästa gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in