2023-04-10, 10:18
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Man hade kunnat stoppa ISP:er ja. Det hade varit lättare än det nu är att stoppa Bitcoin.
Barnporr är omoraliskt och därför ganska lätt att reglera.

Friheten att kunna skicka värden till varandra ska ju så klart snarare jämföras med friheten att skicka meddelanden till varandra, än att jämföras med barnporr. Eller vill du bagatellisera barnporr...?

Tänk lite innan du postar nästa gång.
Nu har inte moral med saken att göra, utan helt enkelt att om man så vill så kan man i praktiken stoppa handel mellan fiatvalutor och bitcoin och därmed är bitcoin i princip dött. Detta har ingenting med moral eller frihet att göra.
Citera
2023-04-10, 10:20
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgentofSith
Binance, Coinbase, bl a. Jag köper tämligen regelbundet där.

USA försöker få ner dem men det ska hålla i domstol också, och det tror jag inte att det kommer att göra.

Förklara istället hur USA ska kunna banna BTC rent tekniskt
.

Rent tekniskt blir det nog knepigt. Men, lagen kan ändras så att bitcoin inte får växlas öht mot usd. Stämplas bitcoin som terrorvaluta så är den rökt.

Och de banker som inte gör som usa vill lär riskera samma öde som Swedbank.

Alla usd transaktioner skall gå igenom en usa bank, vilket bestäms av U.S Treasury’s Office of Foreign Assets Control (OFAC)
Citera
2023-04-10, 10:20
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Nu har inte moral med saken att göra, utan helt enkelt att om man så vill så kan man i praktiken stoppa handel mellan fiatvalutor och bitcoin och därmed är bitcoin i princip dött. Detta har ingenting med moral eller frihet att göra.
Bitcoin jämfört med barnporr har allt med moral och frihet att göra. Du skrämmer mig som likställer dessa så enkelt...
Citera
2023-04-10, 10:22
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Rent tekniskt blir det nog knepigt. Men, lagen kan ändras så att bitcoin inte får växlas öht mot usd. Stämplas bitcoin som terrorvaluta så är den rökt.

Alla usd transaktioner skall gå igenom en usa bank, vilket bestäms av U.S Treasury’s Office of Foreign Assets Control (OFAC)

Jag tror USA, liksom Sverige och många andra länder, har nerskrivet i lag att man måste få växla till andra länders valutor. Iom att El Salvador och Centralafrika har det som valuta, så är det lagstadgat att man skall få växla till Bitcoin om man så vill.
Citera
2023-04-10, 10:23
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Bitcoin jämfört med barnporr har allt med moral och frihet att göra. Du skrämmer mig som likställer dessa så enkelt...
Jag har inte likställt någonting moraliskt.

Jag påpekar endast det idiotiska i uttalanden som:
Citat:
Bitcoin är bara en naturlig förlängning av internet. Godkände man internet en gång i tiden så har man redan godkänt Bitcoin.
Svårt att förstå vad moral har med någonting här att göra.
Citera
2023-04-10, 10:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret

BTC är en världsvaluta. Att USA bannar växlandet av BTC/dollar (om det nu ens vore möjligt) innebär inte att man inte kan växla BTC till t ex Yuan. Börjar USA med förbud så öppnar Kina upp (vilket de nyss gjorde i Hongkong), och Ryssland har redan uttalat sig ytterst positivt om BTC..

Du tror för övrigt för mycket om USA. USA är på fallrepet. Dollarn är på fallrepet. Kina är på frammarsch.
Citera
2023-04-10, 10:29
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Jag har inte likställt någonting moraliskt.

Jag påpekar endast det idiotiska i uttalanden som:

Svårt att förstå vad moral har med någonting här att göra.
Lagar stiftas för att skydda folket. Det finns inget moraliskt fel hos Bitcoin (snarare tvärtom) som gör att det är rimligt att förbjuda det på något sätt.

Amerikaner är för frihetsälskande att det blir för jävla dumt att påstå att USA kommer förbjuda Bitcoin. Dom klarar ju inte ens av att förbjuda vapen på gatorna.
https://www.wpr.org/kyle-rittenhouse-found-not-guilty-all-charges-tied-fatal-kenosha-shootings-last-year
Citera
2023-04-10, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kryptonitmannen
https://news.bitcoin.com/robert-kennedy-jr-government-could-ban-seize-bitcoin-cbdcs-could-lead-to-financial-slavery-political -tyranny/

För bara några dagar sedan fanns det en viss användare här som absolut inte såg detta som troligt.
Det är ju en hel del som varnat för att det kommer ske någon form av blockad mot bitcoin och krypto så kanske är vi nära att få rätt?

Citat ur artikeln:
Presidential hopeful Robert F. Kennedy Jr. has issued a warning regarding the Federal Reserve’s new Fednow system and the potential risks of central bank digital currencies leading to financial slavery and political tyranny. He additionally warned: “We should not be blind to the obvious danger that this is the first step in banning and seizing bitcoin as the Treasury did with gold 90 years ago.”

Robban är en känd antivaxare och konspirationsteoretiker.

Och varför bryr du dig ens om rykten kring vad han säger oavsett om de (som rykten) skulle vara sanna eller inte?

https://en.wikipedia.org/wiki/Robert_F._Kennedy_Jr.
Citera
2023-04-10, 10:31
Medlem
Citat:
Jag har sagt tidigare att det är ointressant att diskutera vad som KAN ske. Det intressanta är att diskutera vad som är TROLiG att ske.

Dina bankkonton KAN också frysas….

Fattar inte hur du tänker.
Hur kan du bara så blind för myndigheters kryptobekämpning?
Du verkar inte helt korkad, men ändå tycker du att det inte är troligt med en framtid där myndigheter och länder bannar krypto så hårt att du inte kan växla dom till fiat.

Bankkonton kan frysas ja eller banken kan gå omkull.
Därför har du inte dina pengar på banker utan insättningsgaranti eller har pengarna på banker i dåliga länder.
För flera år sedan var det väl bankkris i cypern och folk förlorade sin pengar.
Dom satt där lugnt och naivt och trodde aldrig något sådant skulle ske.

Tror du verkligen att de som har miljarders miljarders dollar och styrt världen i många år, att dom bara skulle ge upp makten och kontrollen av pengar till krypto och folket?
Absolut inte.
Citera
2023-04-10, 10:32
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Lagar stiftas för att skydda folket. Det finns inget moraliskt fel hos Bitcoin (snarare tvärtom) som gör att det är rimligt att förbjuda det på något sätt.
Finns det något moraliskt fel i att jag sätter in 200k kronor på mitt bankkonto utan att ange varifrån pengarna kommer? Ändå får jag inte göra det enligt lag. Konstigt nog.
Citera
2023-04-10, 10:32
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kryptonitmannen
Fattar inte hur du tänker.
Hur kan du bara så blind för myndigheters kryptobekämpning?
Du verkar inte helt korkad, men ändå tycker du att det inte är troligt med en framtid där myndigheter och länder bannar krypto så hårt att du inte kan växla dom till fiat.

Bankkonton kan frysas ja eller banken kan gå omkull.
Därför har du inte dina pengar på banker utan insättningsgaranti eller har pengarna på banker i dåliga länder.
För flera år sedan var det väl bankkris i cypern och folk förlorade sin pengar.
Dom satt där lugnt och naivt och trodde aldrig något sådant skulle ske.

Tror du verkligen att de som har miljarders miljarders dollar och styrt världen i många år, att dom bara skulle ge upp makten och kontrollen av pengar till krypto och folket?
Absolut inte.
Återkom när du har belägg för dina åsikter. Tills dess är det bara åsikter som vi kan enas om att vi är oeniga om.
Citera
2023-04-10, 10:35
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Finns det något moraliskt fel i att jag sätter in 200k kronor på mitt bankkonto utan att ange varifrån pengarna kommer? Ändå får jag inte göra det. Konstigt nog.
Jag lovar dig, du får sätta in 200k på bankkontot så länge det inte kommer från en knarkuppgörelse, terroristverksamhet eller dyl. Och då är det knarkuppgörelsen som är problemet, inte att du sätter in 200k.
Ser inte det orimliga i AML lagar och ser inte vad det har med saken att göra. Att bekämpa knarkuppgörelser är moraliskt rätt i samhället vi lever i.

Snacka om att alltid snurra till det för sig...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in